
Pežo sport je prikazao model “308 TCR”, svoj najnoviji proizvod namenjen klijentskom trkanju, a izrađen po standardima turing koncepta Marčela Lotija.
Francuski proizvođač ovaj auto naziva “značajnom evolucijom” modela “308 rejsing kup”, koji je sam nastao na bazi serijskog “pežoa 308 GTi”. Pežo je lansirao auto u potpunosti po TCR specifikaciji, ali neće gasiti svoje monomarka takmičenje namenjeno “308 rejsing kup” automobilima.

Šasija, motor, menjač i aerodinamika TCR modela rađeni su specifično prema potrebama takmičenja u TCR šampionatima i svim sprint i endurans serijama otvorenim za automobile te specifikacije.
“Pežo 308 TCR” može se poručiti od 3. januara, a prve isporuke trkačkog automobila uslediće od aprila. Istovremeno, dostupan je i katalog sa svim raspoloživim opcijama. Auto će biti prikazan na štandu Pežoa tokom Ženevskog salona automobila, od 8. do 18. marta.
Direktor Pežo sporta Bruno Faman izjavio je: “Pežo 308 rejsing kup” je već mogao da se takmiči u TCR serijama, ali brz razvoj šampionata zasnovanih na TCR pravilima inspirisao nas je da idemo dalje u potrazi za performansama, kako bismo zadovoljili ambicije naših klijenata sve do najvišeg nivoa, koji od 2018. predstavlja FIA Svetski kup turing automobila.”
“Zato novi “pežo 308″ stiže u pravi čas i ilustruje snagu povezanosti Pežo sporta i njegovih klijenata. Kako bismo zadovoljili njihove opravdane zahteve, iskoristili smo naše iskustvo i naša znanja da proizvedemo konkurentan i pouzdan automobil, uvek prijatan za vožnju.”
Predstavnici Pežo sporta dalje ističu da je “308 TCR” odgovor na veliku potražnju za ovakvim modelom i da će on s aspekta konkurentnosti biti iskorak na sledeći nivo u odnosu na “308 rejsing kup”. Taj se komentar ne odnosi samo na sportsku, već i na komercijalnu stranu.
“Operativni troškovi bili su ključni faktor tokom razvoja automobila, tokom kojeg nismo pravili kompromise u pitanjima performansi i pouzdanosti. Sigurni tehnički izbori i razumna nabavna cena od 109.000 evra – bez poreza – omogućili su nam da proizvedemo auto čiji troškovi eksploatacije iznose 4,5 evra po kilometru, ne računajući potrošni materijal”, dodao je Majel Til, direktor prodaje Pežo i Sitroen rejsinga.
Za razliku od “rejsing kupa”, koji je nastao 2016, “308 TCR” nastao je na bazi drugačije polazišne filozofije, jer cilja apsolutne performanse. Tokom njegovog stvaranja prerađeni su dovod vazduha, izduvni sistem i turbo. Od jednog se ipak nije odstupilo – i dalje ga pokreće motor od 1.598 kubnih santimetara.
THP agregat je redni četvorocilindarski, s turbopunjačem i interkulerom, montiran poprečno ispred prednje osovine. Snaga mu je deklarisana na 350 KS pri 6.000 o/min, a obrtni moment 420 Nm pri 3.000 o/min. Prečnik cilindra i hod klipa iznose 85,8 milimetara. Proizvođač navodi da motor bez intervencija može da pređe 5.000 kilometara, što je gotovo dvostruka distanca cele takmičarske WTCR sezone.
Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog sekvencijalnog trkačkog menjača, ojačanog u odnosu na onaj u “rejsing kup” verziji. Kvačilo je multidisk. Prednja osovina izvedena je po tipu Makferson, pozadi je torziona osovina. Auto ima širi trag od kup modela, podesive stabilizatore napred i pozadi. Elektronsku kontrolnu jedinicu izradio je Manjeti Mareli, maziva su Total.
Ventilisane prednje disk kočnice imaju dimenzije 378×34 mm, pozadi su diskovi od 270×12 mm. Kočne čeljusti izrađene su od aluminijuma, napred su šetoklipne, pozadi dvoklipne.
Karoseriju “pežoa 308 TCR” zajednički su izradili Pežo sport i Stilski centar Pežo, s ciljem optimizacije aerodinamike, za koju je korišćena računarska dinamika fluida. Naročita pažnja posvećena je prednjem delu i protoku vazduha ka hladnjaku i interkuleru, elementima suštinski bitnim za performanse i pouzdanost. Spliter stvara najveći mogući aerodinamički potisak radi stabilnosti prednjeg kraja, dok je za odgovarajući efekat pozadi zadužen difuzor.
Točkovi imaju dimenzije 10×18 inča, a automobil se isporučuje sa Mišlen pneumaticima 27-65×18.
Izvor: Serbiaring.com
Foto i video: Peugeot Sport