
Vilijams ozvaničio Kubicu kao test vozača
Posle sedmogodišnje pauze usled teške povrede na reliju poljski automobilista Robert Kubica vratiće se u Formulu 1, ali kao test vozač u Vilijamsu.
Britanska ekipa opredelila se za Sergeja Sirotkina da bude kolega Lensu Strolu, dok će Poljak raditi na razvoju bolida. Iako su postojala nagađanja da bi Kubica mogao da zauzme mesto pored Strola, upražnjeno odlaskom u penziju Felipea Mase, rukovodstvo Vilijamsa ipak se opredelilo za Rusa.
- Moj krajnji cilj je da ponovo vozim trku Formule 1, a ovo je važan korak u tom pravcu - rekao je Kubica.
Na ovu odluku sigurno su uticale posledice teške povrede desne ruke, koje se i dan danas osećaju. Poljak, koji je ostvario jednu pobedu u 76 trka Formule 1 vozio je testiranja na kraju protekle sezone, ali je izgubio bitku sa Sirotkinom.
Izvor: Sportklub.rs
Zvanično: Sirotkin u bolidu Vilijamsa
Kao što se i pričalo, ruski vozač Sergej Sirotkin biće u bolidu Vilijamsa ove sezone.
Istog dana, potvrđeno je i da će Robert Kubica biti test vozač.
22-godišnji Rus će zameniti Felipea Masu, koji je odlučio da ode u penziju. Takođe Vilijams imati ubedljivo najmlađi tim na gridu sa ukupno jednom sezonom F1 iskustva.

Sirotkin je bio drugi u GP2 seriji 2015 i 2016. Prošle sezone se veoma retko pojavljivao, bo je u razvojnom timu Renoa, vozio je samo u Formuli 2 na trci u Azerbejdžanu kao i na 24 sata Le Mana kao član tima SMP racing.
"Reći da sam ponosan što sam deo ovako velikog tima, mislim da nije dovoljno jako. Nadam se da ćemo uz mnogo truda i zalaganja, svi ispuniti svoje snove", rekao je Sirotkin.
Izvor: Sportklub.rs
Preminuo Den Gerni, pionir i legenda automobilizma
Američki vozač Den Gerni preminuo je u 87. godini u Kaliforniji posle upale pluća, saopštila je porodica nekadašnjeg automobilskog asa, koji je jedan od trojice ljudi koji su pobeđivali i u Formuli 1, Naskaru, Indikaru i Sportskaru.

Den Gerni je (uz Huana Pabla Montoju i Marija Andretija) pobedama ostavio trag u nekoliko velikih automobilskih takmičenja, ali je važna i njegova uloga i kao konstruktora i vlasnika tima (Ol Amerikan Rejsers).
Gerni se u Formuli 1 takmičio između 1959. i 1970. kada je vozio u bolidima Ferarija, BRM, Poršea, Lotusa, Brabama, Igla i Meklarena. Ostvario je četiri pobede, tri puta je imao pol-poziciju, a 19 puta se našao na podijumu.
Zanimljiv je podatak da je on bio prvi vozač koji je uveo praksu prskanja šampanjca na podijumu, i to pošto je 1967. godine, uz Ej Džej Fojta, postao pobednik na legendarnoj trci 24 časa Le Mana.
Gerni je takođe bio uspešan i kao inovator, pošto je konstruisao takozvani aerodinamični dodatak (Gurney flap), koji se koristi u automobilizmu, ali i na letelicama poput helikoptera.
Gerni je bio i prvi vozač koji je nosio kompletnu zaštitnu kacigu preko celog lica na jednom gran priju, a i dalje je drugi američki vozač po broju pobeda u F1 (Mario Andreti 12 pobeda).
Izvor: Sportklub.rs