home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
henri rougier

Još samo nekoliko dana nas deli od početka sezone RELI ŠAMPIONATA SVETA 2018. od najčuvenijeg relija MONTE KARLO. Sve je pripremljeno i organizovano, timovi su već odavno adaptirali i testirali svoje ubojite mašine od po 380KS, pa takmičenje pre svega fabričkih ekipa, FORDA, SITROENA, HJUNADIA i TOJOTE, može da počne.

Pred nama je čak 86. izdanje izuzetnog relija, koji će imati 17 brzinskih ispita u petak, subotu i nedelju. Startovaće se u MONAKU, u MONTE KARLU a tu će se po tradiciji reli i okončati. Svi navijači širom sveta dobro znaju ko će se boriti za TOP 10, svako već ima svog favorita i već počinje prava navijačka groznica……..a da li znate kako je sve počelo i kako je izgledao RELI MONTE KARLO br.1, održan davne 1911. godine kada se BALKAN a i CELI SVET približavao VELIKOM RATU.

RELI MONTE KARLO je na inicijativu Princa ALBERTA OD MONAKA, organozovao AUTOMOBILSKI KLUB MONAKO. Još 1909. su počeli razgovori oko pokretanja relija. Svet je već punih 15 godina brujao o novoj modi, o novim avanturama i uzbudjenjima brzih vozača. Podsetimo da je prva trka u svetu održana u Francuskoj, 1894. godine, od PARIZA do RUANA a posle toga je krenulo pravo ludilo…

Tih godina, preciznije 1903. počeo je sportski život francuskog biznismena i vlasnika agencije za „turcat-mery“ automobile, u Parizu. Gospodin ANRI RUŽIE (HENRI ROUGIER) je 1903. godine učestvovao na svojo prvoj trci od Pariza do Madrida, potom na još puno sportskih automobilskih takmičenja. Bio je specijalista za brdske trke gde je više puta i vešto pobedjivao. Na prvom RELIJU MONTE KARLO 1911. godine, ANRI RUŽIE, rodjen inače u Marselju, pobedio je na MONTE KARLU, u svom modelu od 45 KS, automobilu „turcat-mery“ (na slici). Reli je krenuo iz 11 gradova uz učešče 23 vozača. Obuhvatao je vožnju ali i subjektivni utisak sudija o eleganciji vozila, udobnosti putnika i stanju automobila na cilju. ANRI RUŽIE je bio avijatičar, biciklista i automobilista. Umro je u 80. godini u svom Marselju.

Bilo je to pre STO SEDAM GODINA. Od tada pa do danas najviše pobeda na RELIJU MONTE KARLO osvajala je „lanča“, potom „sitroen“ i „ford“. Medju vozačima je najuspešniji SEBASTIEN LEB sa 7 pobeda a onda SEBASTIEN OŽIE sa 5 trijumfa.

Na 86. RELIJU MONTE KARLO 2018, u četvrtak 25.1. UJUTRU, zakazan je uvodni i probni ispit, takozvano SHAKEDOWN (3.35 km), koji služi za još jednu proveru podešenosti takmičarskih automobila. U četvrtak uveče, pod svetlima jakih farova, održaće se prva dva brzinska ispita, u petak 26.1. na programu je još 6 brzinskih ispita, u subotu 27.1. se voze 5 ispita a u nedelju, 28.1. četiri poslednja.

Prave informacije o stanju na stazi, koja će biti i suva i vlažna a delom i pokrivena ledom i snegom, s tim u vezi i pravi izbor pneumatika, biće od velike važnosti za postizanje najboljih rezultata.  Svečano proglašenje pobednika je u nedelju, u MONAKU, u 15 časova  ispred PRINCES PALATE.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 536



Komentari