home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM 2018

DTM tehnička pravila pretrpela su izmene uoči sezone 2018, a za osnovu je uzet kredo “manji aeropotisak, bolje trkanje”.

Organizator serije najavljuje da će redukcijom aerodinamičkih komponenti na spoljnoj strani automobila i davanjem na značaju mehaničkom prianjanju uspeti da vozačke veštine u još većoj meri iznese u prvi plan. Razlike između DTM automobila 2017. i 2018. istaknute su na fotografijama, a u suštini se radi o sledećem. Na prednjim bočnim stranama ostaje samo jedno zakrilce, i ono po površini manje od dosad korišćeno. U skladu s tim, izmenjen je i spliter.

DTM 2018

Bokovi automobila su pojednostavljeni, ukinuto je dugačko vertikalno “peraje” koje se protezalo od polovine vrata do izlaznih otvora auspuha, eliminisana su zakrilca iza zadnjeg točka. Zadržana je osnovna geometrija zadnjeg dela, ali je i tu došlo do izvesnih simplifikacija u detaljima. Sve ove mere, tvrdi se, smanjuju aerodinamički potisak za oko trećine prethodne vrednosti. S druge strane, niži otpor vazduha mogao bi na nekim stazama da rezultira većim krajnjim brzinama.

DTM 2018

Ispod karoserije su dozvoljene samo linearne opruge, konvencionalno jedna po točku, a već prvi testovi pokazaće da li ova promena, združena s pobrojanim intervencijama na aerodinamici, čini automobile nestabilnijim u krivinama. Tu bi trebalo da do izražaja dođu vozački kvaliteti i kontrola nad vozilom. Piloti će morati da koče ranije i ubrzavaju kasnije na izlasku iz krivine, a duže će “raditi” volanom.

Noviteta ima još. Ukupna minimalna težina automobila s vozačem i njegovom opremom smanjena je na 1.115 kilograma (10 manje nego prošle godine), a minimalna težina samog automobila iznosi 1.031 kg.

Zbog kalendara kome je dodata jedna takmičarska runda, pa se vozi 10, umesto 9 vikenda, DTM agregati ove godine će se suočiti s obavezom da pređu veću kilometražu nego 2017. Kako se vikend na Brends Heču vozi samo u subotu i nedelju (bez treninga u petak), to povećava ukupnu distancu za do 500 kilometara. Otud svaki od tri proizvođača ima pravo na još jedan dodatni motor, što čini osam u sezoni za ceo kontingent od po šest automobila.

Ekipe imaju pravo da tokom pit-stopova uvećaju svoj personal za još jednog mehaničara. To u praksi znači da će dvojica moći da asistiraju u prenošenju točkova za zamenu i ova mera nije obavezujuća, već je preporučena. Adaptirana je i procedura restarta. Kao i prošle godine, praktikovaće se Indi restart (u formaciji dvoreda), s tim što samo vodeći u koloni ima pravo da diktira tempo i kada on ubrza, biva pokazana zelena zastava i trka kreće. To ubrzanje sme da se izvede u definisanoj sekciji staze, a nijedan auto ne sme da napusti formaciju sve dok ne pređe ciljnu/startnu liniju.

Kako bi se taktički potezi timova dodatno ograničili, upotreba signalnih tabli iz boksa našla se pod striktnijom kontrolom. Ona će biti dozvoljena samo da bi vozač bio pozvan u boks, ili u vanrednoj situaciji. Važne savete pilotima ekipe će moći da daju samo putem slova, brojeva ili simbola koje je odobrio Nemački savez auto-sporta.

Posle svake kvalifikacione sesije i trke, automobili moraju da imaju minimalno jedan kilogram goriva u rezervoarima, što je povećanje od 0,5 kg u odnosu na 2017. Ako auto iz bilo kog razloga ne može sopstvenim pogonom da se vrati u park ferme, u njemu mora da preostane još najmanje 2 kilograma goriva. Povećanje ovih količina izvedeno je s ciljem da obeshrabri ekipe da spekulišu količinom goriva i da spreči situacije kada vozači zaustavljaju automobile čim prođu kroz cilj.

Audi, BMW i Mercedes AMG počeli su pripreme svojih novih automobila na autodromu Valelunga, 30 kilometara severno od Rima. Za marku iz Ingolštata voze šampion Rene Rast i Džejmi Grin. BMW kokpit zauzima Marko Vitman, a prisutan je i DTM novajlija Filip Eng u statusu rezerviste. Boje Mercedesa na testu brane Paskal Verlajn, Gari Pafet i Lukas Auer.

Poslednji DTM predsezonski test vozi se na Hokenhajmringu od 9. do 12. aprila i prisustvovaće mu svih 18 pilota. Ti sedmice kasnije, na istoj stazi, sezona će i zvanično startovati i biće poslednja u kojoj uz Audi i BMW učestvuje i Mercedes.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 1002



Komentari