home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Helmut Marko

Savetnik Red Bula Helmut Marko tvrdi da je razlika između Mercedesa i ostalih timova Formule 1 ogromna te da je šampionatu potrebno više jednakosti između bolida.

Iako je delovalo da će Mercedes sa Luisom Hamiltonom lako trijumfovati u Australiji, Sebastijan Fetel je zahvaljujući odličnoj taktici uspeo da dobije prvu trku nove sezone Formule 1. Pitanje je međutim da li ima mesta za optimizam s obzirom na to da se videlo da je Mercedes mnogo brži, a jedan od glavnih ljudi u Red Bulu ne predviđa lepu budućnost ni ovoj ni narednim sezonama najbržeg cirkusa.

"Mercedes se poigrava sa svima nama. Oni mogu jednostavno, koristeći automatske modove snage, da odluče koliko će biti brži od nas ostalih" kaže savetnik Red Bula Helmut Marko, koji je otišao do Ferarija i lično dao podršku toj ekipi.

"Oni su mi rekli da niko ne može da pobedi Mercedes sa onakvim motorima jer su oni drugačiji svet. Mi u Red Bulu imamo dobar bolid i možemo da budemo bliži njima. Međutim sa ovakvom situacijom ostaće sve isto do 2021. Čak ni Ferari neće moći da stigne Mercedes. Treba nam jednakost koju su oduvek obećavali. Razlika u kvalitetu između motora je daleko veća od tri odsto što je bilo predviđeno", završava nezadovoljni Marko koji je i sam 70-ih bio vozač Formule 1 ali tek na desetak trka.

Izvor: Sportklub.rs

Alonso i Red Bul se žalili na kopirane bolide Hasa, usledio odgovor

Direktor ekipe Has Ginter Štajner odbacio je danas optužbe da je bolid tog tima nedozvoljena kopija prošlogodišnjeg Ferarijevog bolida u Formuli 1.

Vozač Meklarena Fernando Alonso i direktor Red Bula Kristijan Horner žalili su se na bolid Hasa, a nezadovoljna je i Fors Indija. Prema pravilima Formule 1, ekipe moraju da dizajniraju svoje šasije i aerodinamiku.

Štajner je za Bi-Bi-Si (BBC) rekao da kritičari „ne pričaju pametno i da nemaju potrebno znanje“ i pozvao ih je da ulože zvaničan protest ako imaju problem.

Međunarodna automobilska federacija (FIA) dala je dozvolu Hasu da se takmiči, a njen direktor Čarli Vajting rekao je da ne postoji zabrinutost oko veza Hasa i Ferarija.

– Znamo šta se tačno dešava izamedju Hasa i Ferarija, sve je potpuno legalno. Prošle godine je jedna ekipa izrazila zabrinutost, ali u ovom trenutku ne vidimo ništa zabrinjavajuće, naveo je Vajting.

Has je privukao pažnju rivala na početku ove sezone, prošle nedelje u prvoj trci šampionata za Veliku nagradu Australije u Melburnu, delom i jer su njihovi bolidi bili iznenadjujuće konkurentni.

Vozači Hasa Kevin Magnusen i Roman Grožan zauzeli su šesto i sedmo mesto u kvalifikacijama, tokom trke bili su četvrti i peti, pre nego što su u samo dva kruga obojica morali da završe trku, ubrzo posle odlazaka u boks pošto gume nisu bile dovoljno pričvršćene.

Rivali su zabrinuti da Hasov pristup podriva pravila da ekipe moraju da budu sopstveni konstruktori, ali najvažnija pitanja su očigledna sličnost delova Hasovih vozila i Ferarija, posebno sa prošlogodišnjim bolidom italijanske ekipe, kao i kako Has može da napravi toliko konkurentno vozilo sa najmanjom radnom snagom u Formuli 1.

Has, čiji je vlasnik američki biznismen Džin Has, kupuje mnogo delova od drugih ekipa, u ovom slučaju od Ferarija, što pravila dozvoljavaju, i dizajnira samo zahtevani minimum. Sve drugo, menjač, motor, hidrauliku, elekriku i elektroniku Has kupuje od Ferarija.

Ostale privatne ekipe uglavnom kupuju samo motore od proizvodjača. Fors Indija kupuje motor i menjač od Mercedesa, ali sve drugo radi sama.

Štajner je rekao da je čuo kritike, ali da su one neosnovane.

– Oni vide duhove. Nisu razumeli dizajn bolida. Kažu da naš bolid liči na prošlogodišnji Ferarijev. Mi se pitamo da li je trebalo da iskopiramo to vozilo, koje je iza nas, ili da se odlučimo za bolid koji je prilično brz, naveo je on.

Štajner je dodao da je Has bio ispred ekipa koje su najglasnije u optužbama.

– Ako želiš da se opravdaš, napad je najbolja odbrana. Ako neko ima dvostruko više novca od nas, a nalazi se iza nas, njihovi vlasnici će ih pitati za objašnjenje. To je takmičenje. Možda ćemo naredne godine biti poslednji. Kada učestvuješ u raspravi moraš da raspolažeš argumentima a ne pretpostavkama, dodao je on.

Has ima samo 220 zaposlenih, u poređenju sa 600 koliko ima Vilijams, oko 400 ima Fors Indija, a Meklaren ima skoro 700.

Izvor: Beta.rs / Hotsport.rs

Softverska greška odnela Hamiltonu pobedu u Australiji

Svetski šampion Formule 1 Mercedes saopštio je da je zbog greške u softveru sistema koji ekipa koristi u trkama vozač Luis Hamilton izgubio prvo mesto u trci za Veliku nagradu Australije u Melburnu.

Hamilton je prošle nedelje u prvoj trci u šampionatu u Melburnu zauzeo drugo mesto iza Sebastijana Fetela iz Ferarija. Britanac je krenuo sa pol pozicije, vodio je tokom trke sve dok na stazu nije uvedeno virtuelno bezbednosno vozilo, što je iskoristio Fetel, otišao na zamenu guma i na stazu se vratio ispred Hamiltona, koji je nekoliko krugova ranije išao u boks.

U Mercedesu su bili iznenadjeni pošto je softver koji odredjuje strategiju u trci naveo da će Hamilton biti ispred Fetela kada se nemački vozač vrati iz boksa.

– Radi se o oflajn alatki u sistemu koja se koristi za merenje vremena izmedju vozila koje ostaju na stazi i onih koji ulaze u boks tokom različitih faza sejfti kara. Pronašli smo grešku u toj alatki, što znači da nam je prikazala pogrešan broj, rekao je direktor inženjerskog tima u trkama Mercedesa Endru Šovlin.

– Mi smo računali da imamo oko 15 sekundi, a u stvari se radilo o brojci manjoj od 13 sekundi. Zbog toga smo mislili da smo bezbedni. Mislili smo da imamo malu prednost, a onda smo videli rezultat. Pali smo na drugo mesto, bilo je teško preticati i nismo mogli da prodjemo, dodao je on.

Šovlin je rekao da ekipa ovu situaciju shvata ozbiljno kao svaki drugi problem i da mora da se osigura da se takve stvari više neće ponavljati.

– Radi se o tome da shvatimo šta je pošlo naopako, da sakupimo sve podatke, a to nikada nije samo jedna stvar. Ima elemenata u kojima možemo da se popravimo, moramo da se osiguramo da imamo veću prednost, pošto želimo da budemo u mogućnosti da pokrijemo to što je Fetel imao neverovatno brzo zaustavljanje u boksu, naveo je on.

Izvor: Hotsport.rs



čitanja : 963



Komentari