
Vreme u Argentini je sada vrlo slično ovom našem u Srbiji, ili možda bolje reći na Balkanu. Temperatura vazduha preko 20 stepeni, centralni deo Argentine, brda iznad lepe Kordobe, gde su dve godine boravili učesnici DAKAR RELIJA. Iako su takmičari najvećeg maratona, DAKAR RELIJA, vozili po običaju van puteva, i ove staze kuda prolazi mali WRC karavan nisu mnogo bolje.
Najbolji majstori relija u stvari ne mogu da biraju putanje kao njihove DAKAR kolege već su prinudjeni da s punim gasom prolaze makadamske krivine prepune kamenja, neki put i povećih komada, koji su smrt za pneumatike. Usput rečeno, makadam je pri velikim brzinama klizaviji od leda a gume za takvu podlogu vrlo brzo ostaju bez onih kanala i onda je vožnja baš pravi curkus.
Svi već dobro znate da je reč o vanserijskim automobilima, sa mašinama od 380 KS i vozilima koja imaju samo 1200 kg.
Na reliju ARGENTINA završen je prvi krug, a posle ispita broj 5, taj krug će se opet voziti. Reč je o brzinskim ispitima od 16,65 km. zatim od 33,58 km. i o ispitu od 23,85 km.
Prvi makadam, ili ispit 2 je pripao OŽIEU, u „fordu“, koji je poleteo ispred MIKELSENA u „hjundaiu“ i LATVALE, sa „tojotom“, dok je TANAK sa „tojotom“ skliznuo sa puta i izgubio nekih 20. sekundi.
Sledeći ispit je doneo potpunu promenu. Bljesnuo je TANAK, ljut na sebe zbog prethodne greške pa je sa više smelosti došao do prve pobede. Zbog izgleda polomljenog vešanja na sred prašnjavog puta je stao LATVALA sa „tojotom“.
OT TANAK je dobio i ispit broj 4 dok je Norvežanin MIKELSEN u ukupnom zbiru uspeo da se nadje na vrhu. Razlike medju TOP 5 vozača su još uvek male. SEBASTIEN OŽIE, startuje prvi i u prvom krugu je čistio put, ali sada sledi repriza pa će svima biti isto. Sjajan je, bar za sada, KRIS MIK u „sitroenu“. Trenutno je ne trećoj poziciji a 1,4 sekundu iza njega je petostruki prvak sveta SEBASTIEN OŽIE, koji žarko želi prvi trijumf u zemlji PETOSTRUKOG ŠAMPIONA FORMULE JEDAN, HUAN MANUEL FANDJA. Pa kada pominjemo tog legendarnog vozača zamislimo samo da je on u svojim prvim danima jurcao baš tu negde, vozeći FORD MODEL A.
HUAN MANUEL FANDJO je po završetku karijere i dalje ostao u svetu AUTO SPORTA, pa je 1970. godine, u BUENOS AIRESU, sačekivao učesnike maratona LONDON – MEKSIKO, medju kojima je bila i posada „pežoa 404″, iz BEOGRADA.
Elem, RELI ARGENTINA 2018. je počeo i teče onako kako se i pretpostavljalo. Prognoze o pobedniku su praktično nemoguće, jer samo jedan gumi defekt može da promeša karte.
Večeras, negde pred ponoć znaćemo ko je u ARGENTINI bio najsrećniji. U subotu su na programu 7 brzinskih ispita, dva puta se vozi po 40,48 km. a u nedelju sledi finale i poslednja 3 ispita.
Plasman posle 4 ispita, od ukupno 18:
1. TANAK – „tojota“
2. MIKELSEN – „hjundai“………….+ 0,8 sek.
3. MIK – „sitroen“…………… + 3,1
4. OŽIE – „ford“………………. + 4,5
5. SORDO – „hjundai“…………+ 7,6
6. NUJVIL – „hjundai“………….+ 9,4
7. LAPI – „tojota“…………….. + 15,4
8. BRIN -„sitroen“ ……………..+ 16,8
9. EVANS – „ford“……… + 24,7
10. SUNINEN – „ford“………+ 38,1
Izvor: Mojsvetbrzine.rs
(DOPUNJENO):
Priveden je kraju drugi dan RELIJA ARGENTINA. Sjajni Estonac, 30. godišnji OT TANAK, u „tojoti“, potpuno je dominirao i posle 8 brzinskih ispita ima prednost od 22,7 sekunde ispred zaista odličnog Irca KRIS MIKA, u „sitroenu“. Treću poziciju zauzima Belgijanac TIJERI NUJVIL u „hjundaiu“sa + 28,6 sekundi….dok se zvanični svetski prvak SEBASTIEN OŽIE nalazi na petoj poziciji, sa „fordom“ i za liderom kasni 36,4 sekundi….