
Alonso: Zbog nedostatka akcije se povlačim
Dvostruki svetski šampion Fernando Alonso izjavio je da odluku o povlačenju iz Formule 1 nije doneo zbog svojih loših rezultata u poslednje vreme, već zbog nedostatka akcije na stazi.
Vozač Meklarena je pre nekoliko dana objavio da se od naredne sezone više neće takmičiti u Formuli 1, ali nije odbacio mogućnost povratka ukoliko se pojavi prava prilika.
Španac se ove godine paralelno takmiči i u Svetskom šampionatu izdržljivosti, u okviru kojeg je trijumfovao na 24 časa Le Mana, a pred trku na "Silverstonu" prvi put se oglasio po pitanju svoje odluke.
"Akcija na stazi nije onakva kakvu sam sanjao kada sam ušao u Formulu 1 ili kada sam bio u drugim šampionatima ili kakvu sam iskusio tokom nekih sezona. Odlučio sam da se povučem jer je akcija na stazi po mom mišljenju izuzetno siromašna. Zapravo, ono o čemu najviše pričamo o Formuli 1 se dešava van staze. Pričamo o polemikama, porukama preko radija, a to je loš znak", naglasio je Alonso, "To je zato što je akcija na stazi bila loša i to je ono što ja osećam o Formuli 1 u ovom trenutku. Smatram da neki drugi šampionati pružaju bolju akciju, više radosti i sreće, a to je ono što ja želim da nađem".
Iako Alonso priznaje da bi realna šansa da osvoji treću titulu sledeće godine bila dovoljna da ga natera da ostane, jasan je da je Formula 1 postala nešto što ga više ne zadovoljava.
"Kada pogledamo, 2003, 2004, 2008, 2009. i 2011. godine nisam pobeđivao na velikom broju trka, ali je tada bilo teško predvideti šta može da se desi u Spa ili Monci. Sada već znamo šta će se desiti u Spa ili Monci. Možemo da predvidimo prvih 15 pozicija uz možda jednu ili dve greške. Sve je moguće predvideti", rekao je Alonso, "Idemo u Barselonu na zimska testiranja i znamo šta ćemo raditi do novembra u Abu Dabiju i to je teške. Za mene to nije veliki problem jer sam za 18 godina, kao što sam već rekao, postigao više nego što sam mogao da sanjam. Ali, za mlade vozače ili drugačije, teško je jer se nadaju da će naredne sezone tim napraviti neverovatan korak ili da će ga zvati jedan ili dva tima. Situacija je postala teška za ambiciozne vozače. Za vozača koji ima bilo kakvu ambiciju biće teško u budućnosti ako se stvari ne promene".
Alonso očekuje da će planove za sledeću sezonu finalizirati krajem ove godine, a trenutno razmatra opcije u Indikaru, ali i Svetskom šampionatu izdržljivosti sa Tojotom. Uprkos tome što se neće takmičiti u Formuli 1, španski automobilista je naglasio da je povratak od 2020. godine logičan, pošto kaže da bi bio glup da sada zatvori ta vrata.
"Verujem da su vrata otvorena jer mislim da vozim na najboljem nivou u svojoj karijeri. I zašto bih zatvarao vrata ako svašta može da se desi u budućnosti. I dalje sam mlad, nemam 45 godina. Osećam da sam jak, ove godine vozim 27 trka i zato razmišljam o tome da stanem. Ali, ko zna", istakao je vozač Meklarena.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Belgije 26. avgusta.
Izvor: Sportklub.rs
Kubica: Posle nesreće sam 70 odsto levoruk
Poljski automobilista Robert Kubicom rekao je da je od povratka u bolid Formule 1 primoran da znatno više koristi levu ruku nego što je slučaj bio ranije.
Kubica je u nesreći tokom jednog relija u februaru 2011. godine zadobio teške povrede desne ruke, koje su ostavile trajne posledice na njegovu mobilnost. Uprkos tome, prošle godine je dobio šansu da se nađe za volanom aktuelnog bolida Formule 1, a Vilijams ga je imenovao za test vozača. Poljak je ove godine imao pet dana testiranja, a uz to je dva puta vozio slobodne treninge i uspešno se adaptirao zahvaljujući novoj tehnici.
„Pre nekoliko godina, kada sam počeo da testiram u simulatorima, pitao sam doktora da li je moguće da razvijem bolji osećaj i preciznost u levoj ruci. Prošle godine iz Renoa su mi tražili da odem na testiranja i moji rezultati su pokazali da su preciznost, brzina i sila moje leve ruke barem 35 odsto bolji od najboljih koje su do tada videli. Nekako se moje telo adaptiralo na realnost. Ako koristite obe ruke i zdravi ste, nije vam potrebno da budete toliko precizni jednom rukom. Na primer, kada vozim, 70 odsto sam levoruk, a 30 odsto desnoruk. Ako bih pokušao da to bude 50/50 kao nekada, to ne bi funkcionisalo“, rekao je Kubica za „Autosport“.
Nekadašnji vozač BMW Zaubera i Renoa istakao je da je njegov stil vožnje sada prirodniji jer se redovno takmičio u reliju, a i takmičio se na stazi pre povratka u Formuli 1.
„Sve je došlo prirodno jer je to način na koji moram da vozim. Ne mogu da pokušavam da radim stvari kao ranije, pošto zbog mojih ograničenja to nije moguće. To se ne odnosi samo na vožnju, već i na život. Kada god bih nešto pokušao da radim kao ranije bivao bih razočaran, ali sam tada shvatio da postoji drugi način“, naglasio je Poljak.
Izvor: Sportklub.rs