
On nikada nije bio šampion sveta, ali, ako ovako nastavi, onda će u Australiji, na kraju ove sezone, osvojiti zaista fantastičnu titulu – SVETSKOG RELI ŠAMPIONA. Estonac OT TANAK i njegov sigurni i nezamenljivi suvozač MARTIN JERVEOJA, ubedljivo su trijumfovali u Nemačkoj, u znalački podešenoj „tojoti jaris WRC“.
Taj maleni monstrum od nekih 1.200 kg i sa „lavovima“ ispod haube jakim kao 380KS vodjen TANAKOM i njegovim kopilotom ušao je u cilj poslednjeg ispita RELIJA NEMAČKA, sa ukupnom prednošću od 38.2 sekunde nad drugoplasiranim, što je u DOMENU najboljih reli vozača današnjice – OGROMNA RAZLIKA.
Naravno, moraće i TANAK i njegov saradnik u kabini „tojote“, da uz puno sreće i aktuelne veštine, dobro oznoje svoje trkačke kombinezone i da bez previše grešaka završe još 4 teška relija. Imaju pravi motiv i već potvrdjeno saznanje da mogu biti BOLJI od NAJBOLJIH, a to je u klubu TOP 10, veoma važno.
Pored brzine, OT TANAK je uz pomoć kompletne ekipe TOJOTE, sjajno prikazao kako se vozi MUDRO, medjutim kada je trebalo biti brz pa i puno rizikovati umeo je da pokaže i taj kvalitet. Jer kako drugačije oceniti njegovo DRUGO MESTO, na ispitu POWER STAGE, kada je za „DLAČICU“ i za JEDNU DESETINKU bio sporiji od zvaničnog svetskog prvaka SEBASTIENA OŽIEA (POWER STAGE: 1. OŽIE 2. TANAK 3. LAPI 4. BRIN 5. NUJVIL).
RELI je zaista prvorazredna disciplina automobilskog sporta, spoj mnoštva provera, jedan težak tehnički sport, ali i test psiholoških i fizičkih dostignuća – liči na naše živote, ima puno radosti ali i razočaranja, donosi i sreću i neprijatnosti, a kada mu se potpuno posvetite (misli se na one koji imaju finansije) – donosi REZULTATE.
Danas je u Nemačkoj SVE LOŠE bilo za DANI SORDA, JARI MATI LATVALU a posebno za MADSA OSTBERGA.

SORDO je posle odličnog napretka i tri pobede na brzinskim ispitima u subotu, rano jutros svom silinom uleteo u vinograde, razbio šofer šajbnu i odustao. LATVALA je izgubio bitku za podijum i zbog kvara na transmisiji takodje odustao a potpuno indisponirani MADS OSTBERG je takodje rano jutros odustao posle izletanja sa puta.
Pored TANAKA, može se radovati i TIJERI NUJVIL, iako je u NEMAČKOJ bio znatno sporiji od mnogih, medjutim, pratila ga je sreća. Neočekivano je stigao do drugog mesta i inkasirao 18 + 1 bod, pa je u ukupnom poretku šampionata povećao prednost nad OŽIEOM na 23 boda (NUJVIL 172, OŽIE 149, TANAK 136 bodova). Srećan je bio i Finac ESAPEKA LAPI, nije bio konstantan, dosta je grešio, ali, ta SREĆA toliko bitna svima nama, donela je tom dobrom vozaču novi podijum – i što je bitnije, opet pobedu nad starijim timskim rivalom LATVALOM.
Kategorija WRC 2 prikazala je puno toga interesantnog i veliku borbu relista sa automobilima R5, svakako znatno slabijima od onih iz „prve lige“. Trijumfovao je najiskusniji, Čeh JAN KOPECKI, fabrički vozač „škode“, ali, ono što oduševljava fanove relija je DRUGO MESTO za klinca KALE ROVANPERU, dečaka koji je nedavno postao fabrička uzdanica ŠKODE. KALE ROVANPERA, koji ima samo 17 godina stigao je u cilj relija samo sa 3.8 sekunde zakašnjenja za KOPECKIM, računajući svih 15 brzinskih ispita. Bio je brži i od evro reli prvaka, Poljaka KAJETANOVIČA. Prosto čudesno i nešto što najavljuje veoma uspešnu karijeru.
U RELI ŠAMPIONATU SVETA predstoje takmičenja u TURSKOJ (13. septembar), V. BRITANIJI (4. oktobar), ŠPANIJI (25. oktobar) i AUSTRALIJI (15. novembar).
Konačni generalni plasman ADAK RELIJA NEMAČKA 2018:
1. TANAK - "tojota"
2. NUJVIL - "hjundai".............. + 39.2 sek.
3. LAPI - "tojota".................. + 1.00.9 min.
4. OŽIE - "ford"...................... + 1.34.5
5. SUNINEN - "ford"............... + 2.02.9
6. MIKELSEN - "hjundai"......... + 2.13.8
7. BRIN - "sitroen"................... + 2.39.1
8. GREBEL - "sitroen DS3 WRC".... + 10.41.2
9. KOPECKI - "škoda".................. + 13.12.8
10. ROVANPERA - "škoda".......... + 13.16.6
Izvor: Mojsvetbrzine.rs