home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW Misano

Predstojećeg vikenda DTM debituje na 4,226 kilometara dugačkom autodromu Mizano u Italiji, na kom će prvi put u 24-godišnjoj istoriji serije biti vožene noćne trke.

Italijanska DTM runda je sedma od deset, koliko predviđa kalendar takmičenja, a i subotnja i nedeljna trka – 13. i 14. u sezoni – startuju u 22:30 i biće održane pod veštačkim osvetljenjem.

Pista u pokrajini Emilija-Romanja otvorena je 1972. godine i pretrpela je opsežne modifikacije od jeseni 2006. do proleća 2007. Preduzete mere prvenstveno su bile usmerene na dovođenje staze do bezbednosnih standarda koje iziskuje MotoGP, jer je vijugava staza pre svega motociklističko borilište sa deset desnih i šest levih krivina.

“Mizano se obično koristi za motociklističke trke, ali to iz perspektive pneumatika ne čini nikakvu razliku”, rekao je DTM trkački inženjer Hankuka Tomas Baltes. “Međutim, presvučena je novim, agresivnijim asfaltom i to će povećati temperaturu gazeće površine naših “ventus rejs” guma. Ali, to neće ograničiti njihove performanse, pogotovu stoga što će se asfalt tokom večeri i noći rashladiti.”

Mnogo krivina znače i mnogo promena pravca tokom kruga, što podrazumeva napor za gume. One moraju da obezbede kvalitetan prenos snage na podlogu kako bi vozači rapidno ubrzavali iz sporijih sekcija. Najduži pravac dugačak je svega 565 metara, pa će autodrom u blizini jadranske obale biti jedan od najsporijih na kalendaru serije.

“Kako bi odgovorili karakteristikama i prohtevima staze, timovi će morati da primene uravnotežen setap. Važno je da gume mogu da se malo ohlade posle uzanih i vijugavih sekcija, što se na malom broju kratkih pravaca može izvesti. Mizano je nova teritorija i za DTM i za Hankuk trkačke pneumatike. Pretpostavljamo da će gazeća površina, a ne konstrukcija guma, podneti najveći deo opterećenja. Međutim, njihove visoke performanse neće ni u kom slučaju biti poremećene”, objasnio je Baltes.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 819



Komentari