home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
WRC 2018 – Rally Turkey Marmaris

Turski reli posle 7 ispita

Bili smo u letovalištima na jugu Turske više puta a 2003. smo „u živo“ pratili neobično težak makadamski reli, na obližnjim planinama i na zemljanoj podlozi gde se najbolje i najsigurnije kreću divokoze i teretna vozila sa „čeličnim gumama“.

Danas je iznad poznatog morskog turističkog gradića MARMARIS, pojurio karavan najboljih vozača sveta, u posebno za takvu priliku podešenim automobilima. Temperatura vazduha je bila oko 30 stepeni, vetra ni malo, pa kada su startovali snagatori od po 380 KS došlo je do podizanja PRAVIH ZAVESA guste žute prašine koja se razilazila tek posle 5 minuta od prolaska takmičara. Takva situacija je režirala neobičan poredak medju TOP DESET, na momente se kroz vetrobrane vozila ništa nije videlo, bezbednost je značajno ugrožena pa su se skoro svi požalili na NENORMALNE PRILIKE i tražili da se razmak u startovanju sa 3 minuta poveća na 4 minuta.

WRC 2018 – Rally Turkey Marmaris

Posle sinoć održanog i već tradicionalnog mini ispita (2 km), danas su održana dva kruga, dva puta po tri brzinca od 38, 22 i 13 kilometara. Pobednici su bili BRIN, NUJVIL i MIKELSEN a na prvom današnjem prolazu kroz prašnjave oblake i na žutoj zemljanoj stazi koja je imala BAR MILION KAMENIH PREPREKA, svetski prvak SEBASTIEN OŽIE je u svom „fordu“ kasnio za najbržim (KREG BRIN“, sa „sitroenom“) čak 23.6 sekundi, dok je ove sezone sjajni OT TANAK, sa „tojotom jaris“, stigao u cilj brzinca potpuno prašnjav, iznerviran i usporen – kasnio je više od POLA MINUTA. Prisutnima je rekao: “ Sve je prepuno prašine, nema šansi da se brzo vozi“…

Posle prva tri današnja ispita vodio je Norvežanin ANDREAS MIKELSEN u „hjundaiu“, ispred  Irca BRINA u „sitroenu“ i još jednog asa iz Norveške, MADS OSTBERAGA, sa „sitroenom“. Pored svih muka na stazi, simpatični „cvikeraš“ i vodeći u šampionatu, Belgijanac TIJERI NUJVIL je rekao kako su rano ujtru imali brz izlazak iz hotelskih soba zbog evakuacije u hotelu…šta je u bilo u pitanju, da li lažna uzbuna ili nešto zaista dramatičnao ??? ne zna se…

Posle servisa i početka drugog kruga, usledila je odluka o „rešavanju prašnjavog problema“ i povećanju vremenskog razmaka pri startovanju na brzinskim ispitima, pa se situacija u generalnom poretku rapidno promenila.

Takmičarski petak je završen vodjstvo TIJERI NUJVILA, a podijum pozicije drže OŽIE i MIKELSEN. Jutros brzi KREG BRIN je imao dva gumi defekta, pao je na 9. mesto a MADS OSTBERG je polomio vešanje i imao gumi bušenje. Nastaviće sutra, ako mehaničari uspeju da blagovremeno poprave sve neispravno. Kada se malo bolje pogledaju fotografije iz Turske onda se dolazi do zaključka da je iznad MARMARISA prosto nemoguće sačuvati pneumatike.

Najbolji vozači sveta verovatno se odmaraju pokraj nekog bazena u MARMARISU, primorskog grada EGEJA od oko 25.000 stanovnika, koji ima pregršt hotela a nekoliko nose i po 5 zvezdica i predstavljaju pravi raj za opuštanje i uživanciju. Već  sutra rano ujtru ih čeka povratak u  stvarnost, novih 6 makadamskih ispita i naravno u nedelju još 4 finalna, od kojih će veoma bitan biti poslednji POWER STAGE. Prognozirati plasman je TOTALNO NEZAHVALNO.

Plasman posle 7 brzinskih ispita od ukupno 17:

1. NUJVIL – „hjundai“

2. OŽIE – „ford“…….. + .0.3 sek.

3. MIKELSEN – „hjundai“…….. + 2.6

4. LATVALA – „tojota“……… + 16.3

5. TANAK – „tojota“………… + 31.9

6. PADON – „hjundai“………… + 35.1

7. LAPI – „tojota“……………. + 36.3

8. BRIN – „sitroen“………… + 50.1

9. SUNINEN – „ford“…….. + 1.02.9 min.

10. HENING SOLBERG – ILKA MINOR – „škoda fabija R5″ ……..+ 6.52.0

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 734



Komentari