home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM Audi

Aktuelni DTM šampion Rene Rast slavio je na prvoj trci u Špilbergu, u završnici koju će mnogi oceniti kontroverznom.

Režija Audija bila je očigledna: timske kolege Majk Rokenfeler i Niko Miler su u poslednjoj krivini maltene stali i sklonili se Rastu s puta, a sami su završili drugi i treći. Trka u Špilbergu okončana je trostrukim slavljem brenda s četiri prstena, apsolutno i daleko najboljim rezultatom za marku u 2018. godini.

Četvrti je na cilju bio Pol di Resta. Mercedesov vozač biće besan iz bar dva razloga. Jedan je opisani, ali očekivani “timski rad” Audija, koji je Rasta doveo do pobede i manjeg zaostatka u generalnom. Drugi i važniji je situacija pre i posle pit-stopa. Škot je bio ispred Rasta pre nego što su obojica zamenili gume, a kada su tu obavezu obavili, našao se iza nemačkog vozača. Svoju ulogu i ovde je odigrao Miler, koji je Di Restu blago, ali dovoljno usporio neposredno po njegovom izlasku iz boksa.

Do pete pozicije u nepredvidivoj završnici probio se Džejmi Grin, sa četvrtim “audijem” među prvih pet. Lukas Auer je upisao šestu poziciju za Mercedes, Marko Vitman, Filip Eng i Augusto Farfus stigli su na cilj u BMW formaciji, raspoređeni od sedmog do devetog mesta, a poslednji raspoloživi bod je posle prilično mučne trke osvojio Gari Pafet.

Tragičar dana bio je Mercedesov Danijel Hunkadelja. Danas definitivno najbrži, startovao je s pol-pozicije, vodio je tešku borbu s Rokenfelerom i izgledalo je da grabi ka sigurnoj pobedi. Šest krugova pre kraja, sa sedmog mesta je odustao Timo Glok i parkirao je “BMW” na nebezbednoj poziciji. Direktor trke je na stazu poslao sigurnosno vozilo, posle čijeg je povlačenja izveden Indi restart. Hunkadelja je i posle toga poveo trku, ali su sudije ocenile da je prekršio proceduru restarta, jer je ubrzao s pogrešnog mesta, pa mu je u poslednjem krugu dosuđen prolazak kroz boks. Španac je prvi prošao kroz cilj, a kazna mu je preinačena u vremensku i klasifikovan je kao četrnaesti. Hunkadeljina kazna na kontroverznom Indi restartu takođe je faktor koji je otvorio vrata Rastovoj trećoj uzastopnoj pobedi.

Današnja trka vožena je po suvoj stazi i na startu se jedino Džoel Erikson odlučio za start na pneumaticima s profilom. Kao i na Mizanu, Šveđanin se odlučio za potpuno drugačiji pristup, ali ovde se vreme nije menjalo i rizik se danas nije isplatio.

Od značajnijih momenata pominjemo i sudar Enga, Frajnsa i Divala na drugoj krivini prvog kruga. U incidentu, koji je izazvao prvi izlazak sigurnosnog vozila, oštećen je i “mercedes” Garija Pafeta, zbog čega je Englez pao na 17. mesto sa oštećenim prednjim krajem i tokom cele trke nije imao naročit tempo.

I Dival i Frajns dospeli su do boksa, Francuz je odmah odustao, dok je “audi” holandskog trkača osposobljen i vraćen na stazu.

U bolje trkačke situacije spada borba Marka Vitmana i Renea Rasta, u završnoj trećini trke vođena za poziciju koja je trebalo da bude treća. Rast je u više navrata napadao Bavarca, bilo je i kontakata među njima, ali je Vitmanu cilj treće mesto u generalnom i nije imao razloga da prema konkurentu iz Audija bude posebno nežan. U jednom od duela Marko je izgurao Rasta na spoljnoj strani krivine 2, s unutrašnje strane je ostao širom otvoren prostor, kroz koji su prošli Miler i Di Resta. Međutim, već opisano Glokovo odustajanje i Indi restart izdiktirali su drugačiji poredak na cilju.

Posle 17 od 20 ovogodišnjih DTM trka, Di Resta vodi u generalnom poretku sa 216 bodova, slede Pafet sa 207 i Rast sa 174. U plasmanu konstruktora Mercedes je neprikosnoven sa 825 bodova, BMW ima 545, a preporođeni Audi 434.

U nedelju DTM program u Špilbergu kreće od trećeg treninga u 8:30, nastavlja se kvalifikacijama u 10:35 i završava drugom trkom vikenda, sa startom u 13:30.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 792



Komentari