
Vozač Leopard Lukoil “audija“ Žan-Karl Verne je pobednik prve trke TCR Evropa na Monci. Francuz je trijumfovao ispred Mikela Askone u “kupri“ i Džoša Fajlsa u “hondi“. Borković je trku završio na petom mestu i u generalnom plasmanu mu do vrha nedostaje 10 poena.
Na startu je Hose Manuel Sapag u “kupri“ ostao ukopan, dok su Askona i Atila Taši u “hondi“ imali bolji start od Vernea, pa su njih trojica u prvu krivinu ušli paralelno.
Međutim mesta nije bilo, pa su mnogi vozači skratili prvu krivinu. Salvatore Tavano u “leonu“ je kasno kočio i zakačio “kupru“ Danija Krusa, dok je Danijel Nađ u “hjundaiju“ u punoj brzini prešao preko ivičnjaka i oštetio automobil. Epilog ovih izletanja i sudara su odustajanja Tavana, Krusa i Nađa.
Askona je zadržao vođstvo ispred Vernea, dok se na treće mesto probio Fajls. Atila Taši je pao na četvrtu poziciju ispred Maksima Potija u “golfu“ i Dušana Borkovića u “hjundaiju“.
Prilikom kočenja za Paraboliku na “hondi“ Bendžamina Lesena je pukla guma, pa je Belgijanac sleteo sa staze i udario u zaštitni zid. Na stazu je izašlo sigurnosno vozilo i tu se zadržalo dva kruga.
Askona je na restartu ostao vodeći, ali je Verne u 4. krugu na startno ciljnom pravcu iskoristio aerodinamiku “audija“ da se probije ispred vozača “kupre“.
Atila Taši, koji je dotad držao četvrto mesto je počeo da gubi pozicije. U 4. krugu ga pretekao Poti, da bi krug kasnije to učinio i Borković.
U 5. krugu na stazu je ponovo izašlo sigurnosno vozilo. Posle lošeg starta, Sapag se probijao kroz kolonu, da bi tokom borbe za 15. poziciju došlo do kontakta između Argentinca i Kozima Barberinija u “subaruu“. Oba automobila su izletela sa staze, a deblji kraj je izvukao Barberini, koji je prednjim krajem udario u zaštitnu barijeru. Međutim, oštećenja na automobilu nisu bila velika.
Posle restarta nije bilo većih promena među prvom šestorkom, ali se iza njih vodila velika borba između Stefana Kominija u “hondi“, Petera Tertinga u “hjundaiju“ i Stijana Paulsena u “kupri“. U pretposlednjem krugu Terting je kasno kočio i zakačio Kominijev “sivik“. Komini je zadržao sedmo mesto, dok je do kraja trke Terting, sada sa oštećenim automobilom, izgubio poziciju i od Fabricija Đovanardija u “alfa romeu“.
Verne je kroz cilj prošao kao prvi, ispred Askone, Fajlsa, Potija, Borkovića i Tašija. Komini je do kraja trke ostao sedmi, dok se Fabricio Đovanardi fantastičnom vožnjom sa 21. mesta probio do osmog.
Terting je trku završio kao deveti, dok je prvih 10 kompletirao Paulsen. Igor Stefanovski je završio na poziciji 15, dok je Viktor Davidovski došao do 20. mesta.
Posle trke više od polovine vozača bilo je kod sudija, a od prvih deset samo Taši i Borković nisu pod istragom zbog sečenja šikane, tako da rezultat nije konačan.
Askona vodi u šampionatu, sada s povećanom prednošću od 10 poena ispred Borkovića, dok se današnjom pobedom Verne približio na 34 poena zaostatka u odnosu na španskog vozača.
Druga trka je na programu sutra od 12:10.
Borković: Bolje nije moglo, “hjundaiju” fali mnogo snage u odnosu na automobile VW grupe
Srpski automobilista Dušan Borković najavio je težak vikend u Monci, na pretposlednjem trkačkom vikendu TCR Evropa.
On se požalio na težinu svog “hjundaija i30 N”, koji je, uz “hondu”, najteži automobil na stazi, a poznato je da u “Hramu brzine” to može da bude hendikep.
Ekipa Target kompetišen došla je u Italiju sa četiri automobila. Timu se pridružio Peter Terting, što je bila dobra prilika da njihovi vozači osmisle taktiku kako bi dobro prošli u kvalifikacijama. Zavetrina je isprobana tokom treninga i nije se pokazala kao svrsishodna, pa je Borković odlučio da se na nju ne oslanja i uspeo je da osvoji šesto startno mesto.
Tokom prvog dela kvalifikacija Borković je ušao u zavetrinu Krisa Riharda, ali je Švajcarac bio sporiji, pa je Srbin bez ikakve koristi po sebe samo potrošio gume.
“Pravi primer kako to treba da se uradi pokazali su Fajls i Taši, i obojica su se dobro plasirala. Tu oko njih je bio i Komini, iskoristio je koliko je mogao, ali nije bio tako uspešan. Hvatanje zavetrine treba da se vežba”, komentar je iz boksa italijanske ekipe.
U haotičnoj trci 1, Borković se dobro snašao i kroz cilj prošao kao peti, dok se Askona popeo na drugi stepenik podijuma.
“Verujte mi bolje nije moglo, “hjundaiju” fali mnogo snage u odnosu na automobile VW grupe, pa i “hondu”. Držao sam tempo na krivinama, ali na pravcima su mi bežali. Pogotovu mislim da sam uradio dobar posao kad pogledam gde su ostali vozači “hjundaija” bili u kvalifikacijama , ja sam jedini ušao među prvih 10″, kaže Borković.
On se nada da će u sutrašnjoj trci moći bolje da se plasira, jer ispred sebe na inverznom startu ima nešto sporije vozače.
“Nadam se da ću moći da stignem do podijuma i ostanem u igri za titulu, jer mi Askona sada beži 10 poena, a sutra startuje iza mene. U Monci je i gužva velika, najvažnije je da dobro prođem kroz prvu krivinu. Već razmišljam i o poslednjem vikendu u Barseloni, ta staza nema toliko pravaca i mislim da mogu da budem konkurentniji”.
Izvor: Serbiaring.com