
Audijev trkač Rene Rast je dao sve od sebe i osvojio je i nedeljnu trku na Hokenhajmringu, zabeleživši i šestu uzastopnu pobedu, ali to nije bilo dovoljno za zvanje DTM šampiona: titula je otišla Mercedesovom Gariju Pafetu, kojem je za krunu bilo dovoljno i treće mesto na cilju.
Između Rasta i Pafeta na drugom stepeniku podijuma završio je BMW adut Marko Vitman, a Pol di Resta, koji je bio još jedan pretendent na titulu vozio je potpuno neprimetnu trku i stigao je na cilj tek četrnaesti.

Mercedes se od nemačke premijum turing serije oprostio osvojivši sve tri titule, proizvođačku, timsku, najzad i vozačku.
Rast je startovao fenomenalno i poveo je ispred vlasnika pol-pozicije Vitmana, a Pafet je držao treće mesto.
U svetlu ogromnih očekivanja, početna faza trke delovala je kao antiklimaks. Priželjkivan je pravi vatromet od preticanja, ali su čuda izostala. Borbe su vođene za pozicije od četvrte naniže, a dobrim ritmom na otvaranju istakao se Edoardo Mortara u “mercedesu”.
Vodeća trojka odvojila se na preko 3 sekunde u odnosu na pratioce. Vitman je držao tempo vodećeg i vozio se u repu Rastovog “audija”.
Svestan da se stvari ne odvijaju povoljno po njega, Di Resta je prvi otišao u boks, već u šestom krugu. Bio je to pokušaj da nešto učini strategijom, ali Škota taj potez nije spasao. Pafet je gume menjao u 11. krugu, a Rast u trinaestom.
Vitman je na stazi ostao duže od konkurenata, privremeno je i vodio, ali se ispostavilo da mu je tempo preslab u odnosu na konkurente koji su već menjali gume. Posle boksa se na stazu vratio kao treći, jer ga je osim Rasta obišao i Pafet. Bavarac je uzvratio u 21. krugu, obišao Pafeta i izborio se za drugu poziciju, a ovaj nije pružao nikakav otpor, jer mu je i treće mesto završavalo posao.
Tada je i formiran konačan poredak prve trojice. Rast je učinio sve što je bilo do njega, ali mu je za titulu bilo potrebno ili da Pafeta snađe neki maler, ili da se između njega i Engleza nađu bar tri konkurenta. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo.
U poslednjih 15 krugova istakli su se Audijevi vozači Niko Miler i Robin Frajns. Švajcarac je boks obavio u 20. krugu, Holanđanin u 23. Svežije gume omogućile su im da pretiču suparnike, uglavnom iz BMW tabora, pa su trku završili kao četvrti i peti. Miler je pred kraj počeo da se približava i trećeplasiranom Pafetu, ali mu je za eventualni napad ponestalo krugova. Frajnsov napredak je bio upravo spektakularan, jer je startovao s poslednje, osamnaeste pozicije.
Kolona od petorice BMW vozača popunila je preostala mesta u bodovima: Bruno Spengler je završio peti, ispred kolega po marki Augusta Farfusa, Filipa Enga, Džoela Eriksona i Tima Gloka. Kao što je u kvalifikacijama jedini imao sve vozače u prvih 10, tako je BMW jedini proizvođač sa celim sekstetom u poenima na poslednoj trci sezone.
Posle 36 krugova, Rast je kroz cij prošao 3,786 sekundi ispred Vitmana. Trećeplasirani Pafet kasnio je 15,838 sekundi za pobednikom, ali je osvojio drugi DTM naslov, na koji je čekao ravno 15 godina.
U konačnom poretku, Pafet ima 255 poena, Rast 251, Di Resta je ostao na 234 i osvojio sezonsku bronzu, a Vitman je četvrti sa 164 boda.
DTM šampionat 2019. startuje u maju 2019, a tradicionalno će ga otvoriti Hokenhajmring.
Izvor: Serbiaring.com