
Dva slobodna treninga na brzoj KATALUNJI, kraj BARSELONE, najavili su pravu trkačku oluju koja će uslediti u subotu posle kvalifikacija (11.45), na pretposlednjoj, 13. trci serije TCR EVROPA 2018. (subota 17.30 RTS 2).
Nadamo se da će se u toj oktanskoj oluju najbolje ili bolje rečeno najsrećnije snaći takmičar sa startnim brojem 62, a ako taj učesnik sutrašnje trke prodje kao njegov otac 1993. godine u Beogradu, kada je na svom kamionu nosio broj 62 i pobedio u trci ŠAMPIONA, onda će biti velike radosti u TARGET TIMU, ekipi našeg majstora DUŠANA BORKOVIĆA.
DUŠAN BORKOVIĆ je bio veoma dobar na treninzima, na prvom je imao ŠESTO a na drugom PETO vreme i ako sutra u kvalifikacijama ponovi takav plasman (a daj Bože i da ga popravi) onda će startovati iz trećeg reda i budite sasvim sigurni da će dati SVE OD SEBE da se probije na što bolje mesto.
Koliko je teška TCR SERIJA EVROPE najbolje govore rezultati sa oba treninga. U prvom je čak 12 vozača ostvarilo vreme u JEDNOJ SEKUNDI, dok je na drugom treningu njih 9 bilo u jednoj sekundi.
Kao što smo već zaključili, najbolje izglede ima domaći automobilista 22. godišnji MIKELE ASKONA, sa „kuprom“, vodeći u generalnom plasmanu serije. On stazu KATALUNJA, dugačku 4.655 metra, poznaje kao svoju sobu, to je praktično njegovo dvorište u kojem je po ko zna koji put testirao i trenirao i na toj pisti za ASKONU nema nepoznanica, zna kada valja kočiti, gde su reperi za što kasnije usporavanje a ujedno i ostvarivanje najboljeg razultata u trci sa štopericom. Njegova „kupra“ u Barseloni ima 1275 kg. što znači da je lakši od BORKOVIĆEVOG „hjundaia“30 kg. a od VERNEOVOG „audija“ 40 kg. Na pisti KATALUNJA, kao uostalom i na skoro svim stazama sveta, najproblematičnija je PRVA KRIVINA, u koju na početku trke stiže pravo krdo zahuktalih mašina i tada je NAJVAŽNIJE sačuvati svoj trkački stroj od udaraca, oštećenja ili izletanja…
ASKONA je bio najbrži na prvom treningu dok je na drugom ostvario skoro isto vreme i bio SEDMI. Videlo se da nema nameru da preterano forsira i da se čuva za subotnji BRZI KRUG, u kvalifikacijama. Na drugom treningu je najbolje vreme ostvario mladi, 19. godišnji Madjar ATILA TAŠI, sa „hondom“ (1.54.273), nekadašnji timski partner DUŠANA BORKOVIĆA. ATILA TAŠI je brzo napredovao, trenutno je na 4. mestu u generalnom poretku i sigurno se nada velikom bodovnom učinku na KATALUNJI. TAŠI je mlad ali ne i najmladji na španskom finalnom vikendu. Ako se ne varamo pravi PETLIĆ je Rus GAVRILOV, koji ima samo 18 godina a na drugom treningu je bio vrlo solidan i ostvario je 17. vreme medju 32 takmičara.
Već pominjani Francuz ŽAN KARL VERNE je svestan svojih kvaliteta i verovatno vozačke superiornosti. Njegov „audi“ je na stazi KATALUNJA dosta otežan ali VERNEOVA moć leži i tehnici vožnje, sjajnim kočenjima pred krivinama i brzom izlazu iz zavoja. Iza sebe ima baš puno pobeda…Kao mali je počeo da vozi karting i zabeležio je vrhunske plasmane, 2005. je bio šampion formule KAMPUS, 2010. je poneo titulu šampiona formule INDI LAJT sa šasijom DALARA i motorom NISAN a 2012. je bio šampion PORŠE KARERA KUPA u Francuskoj. VERNE praktično vozi bez predaha…ove godine je vrlo dobro startovao u prestižnoj seriji WTCR i trenutno je uoči samog finiša i dve poslednje trke na vrlo dobrom PETOM MESTU u generalnom poretku, ispred MIHELISA,ROB HAFA, HOMOLE i drugih. Danas je u KATALUNJI, na dva treninga, ŽAN KARL VERNE, bio 4. i 5…za „dlaku“ brži od našeg BORKOVIĆA.
Najpoznatiji madjarski automobilista, vršnjak i dobar prijatelj DUŠANA BORKOVIĆA, 34. godišnji NORBERT MIHELIS, vozio je na KATALUNJI „hjundai“ i ostvario 14. i 9. vreme koje će čini se već sutra popraviti.
Veteran iz Češke PETR FULIN, koji ima čak 41. godinu nije zadovoljan treninzima jer je ostvario tek 11. i 21. vreme.
Uz još jednu napomenu da medju 32 asa ima zaista puno brzih vozača (KOMINI, SATON, RIHARD, BRIŠE), zaključimo ovu priču o TCR treninzima, kod BARSELONE, informacijom da je mladi beogradski šampion NIKOLA MILJKOVIĆ znatno popravio vreme sa prvog treninga, kada je bio poslednji i da je na drugom skočio do 27. pozicije. NIKOLICA je sasvim sigurno odličan za volanom, ima iskustvo sa naših takmičenja i dokazanu brzinu na mnogim brdskim stazama EVROPE, gde je zasluženo ovojio TITULU ŠAMPIONA. Ipak, na kružnim evro trkama nema baš nimalo iskustva, ni malo testova a to je ONO NAJBITNIJE. Posle debija na HUNGARORINGU, KATALUNJA mu je tek druga PRAVA kružna staza u karijeri i zato ne treba da vas čudi njegov plasman na treninzima, koji će verujemo biti popravljen već u subotu i nedelju.
Izvor: Mojsvetbrzine.rs