
Hjundai će biti drugi brend sa električnim turing automobilom, izrađenim po specifikacijama za novu ETCR seriju, koja treba da počne svoj takmičarski život 2020. godine.
Tako tvrdi Albert Birman, šef Hjundai N brenda, a elektrifikacija je predviđena za novi “veloster N TCR”.
Nedavno je južnokorejski proizvođač najavio da će izraditi “veloster N” po TCR standardu, sa 85% delova koje već ima i šampionski “i30 N TCR”, i usmeriti ga ka određenim tržištima, pre svega onom severnoameričkom.
U pretvaranju u električni automobil, “veloster” će dobiti dva elektromotora i bateriju, sve po specifikaciji koju diktira WSC tehnologija, firma Marčela Lotija.
“U potpunosti podržavamo ETCR i uskoro ćemo izraditi auto,” rekao je Birman portalu e-racing365. “Pokušaćemo da podržimo promotivne aktivnosti iduće godine.”
Hjundai se pojavljuje kao drugi proizvođač zainteresovan za ETCR program, pored pionira u ovom poduhvatu, Seatovog brenda Kupra.
Premda ne postoje planovi za elektrifikaciju putničkog “velostera”, ETCR pravilnik omogućuje da se električni pogon instalira u bilo koju šasiju po TCR standardu i tako stvori trkački automobil koji u serijskoj proizvodnji nema električnog parnjaka.
Ulazak u svet električnog turing trkanja Hjundaiju bi poslužio kao reklama za elektrovozila koja poseduje, poput kompaktnog krosovera “kona”.
“Kada budemo ušli u ETCR, želimo da promovišemo konkurentnost naših elektroautomobila”, dodao je Birman. “Trenutno na tržište izbacujemo najpristupačnija električna vozila, sa najvećom autonomijom u kretanju na struju. Dobro je da to demonstriramo na stazi.”
“Pre ili kasnije, imaćemo i elektrifikovanu Hjundai N gamu. Hoće li to biti “blagi” hibridi, ili plag-in hibridi, ili možda kasnije i potpuno električni automobili, samo je pitanje vremena.”
Hjundai se zvanično nije oglašavao o ulasku u ETCR svet, a ni Birman nije otkrio detalje programa koji je najavio. On je naznačio da bi Hjundai prve ETCR korake izveo u svojstvu fabričkog tima, s kasnijim ciljem da, kao i u TCR konceptu, automobili dospeju u ruke privatnika. U tom smislu, veliku pomoć u kontroli troškova buduće električne serije predstavljaju standardizovani pogon i baterija, izrađeni po specifikaciji koju je propisao organizator.
“Potpuno podržavam ideju da se tehnologija u ETCR održava na prihvatljivom nivou, kako bi se otvorio prostor za klijentsko trkanje u globalnim razmerama.”
Izvor: Serbiaring.com