home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi RS 5 DTM

Dva trkačka automobila iz Audijevih fabričkih programa, DTM jurišnik “RS 5 DTM” i bolid Formule E “e-tron FE04” promeniće svoje prirodno okruženje i sa asfaltne piste preći će na trasu prekrivenu ledom i snegom.

Dogodiće se to 19. i 20. januara kada se u austrijskom mestu Cel am Ze, u blizini Salcburga, održava gran pri na ledu. Ovo takmičenje organizovano je u razdoblju od 1937. do 1974. i uživalo je priličnu popularnost, a u 2019. će ponovo biti pokrenuto posle pauze od četiri i po decenje.

Nastup će biti dozvoljen savremenim i istorijskim automobilima različitih kategorija i klasa, amaterskim i profesionalnim vozačima i timovima.

Audi će revijalnim nastupom uveličati ceo događaj i tom prilikom u akciju će stupiti dva fabrička trkača kuće. Bivši DTM šampion Rene Rast pilotiraće “audijem RS 5 DTM”, a Danijel Abt voziće potpuno električnu formulu prve generacije u kojoj je prošle sezone osvojio e-pri Berlina. Razume se, oba automobila biće opremljena pneumaticima sa spajkovima, prvi put otkako postoje.

Kako bi osim sadašnjosti i budućnosti prikazao i svoju prošlost u automobilskom sportu, proizvođač iz Ingolštata će u Cel am Ze dovesti i “auto union tip C”. To je auto u kojem je Hans Štuk 1938. osvojio brdsku trku na Grosglokneru.

U Audi floti biće mesta i za istinsku legendu, kojoj led i klizave površine uopšte nisu strane. Reč je o “audiju sport kvatro S1”, čudovištu iz znamenitih dana Grupe B i jednom od najslavnijih reli automobila svih vremena.

Formiran kao klasičan trkač na krugu, Rast nije imao mnogo prilika da se trka na ledu, a DTM auto na takvoj podlozi nije vozio nikad.

“U kartingu sam jednom vozio trku na ledu s Nikom Rozbergom i gume su imale spajkove, a učestvovao sam i na jednoj Audi manifestaciji u Švedskoj,” kaže Rast, koga intrigira kombinacija 500 KS, guma sa spajkovima i ledene podloge.

“Svakako, led je apsolutni izazov za svakog trkača. Iako sve delije kao da se dešava na usporenom filmu, moramo da budemo u potpunosti fokusirani. S jedne strane, to je zabava, ali s druge, uvek želimo da osetimo limite. Biće uzbudljivo.”

Abtov zadatak ima još i tu specifičnost što podrazumeva vožnju po ledu u otvorenom kokpitu.

“Jednosed i led, kakva je to kombinacija!”, primetio je 26-godišnji Bavarac. “Jednom sam vozio karting trku na ledu, a drugom prilikom bio sam suvozač Matijasa Ekstrema u relikros “audiju” na snegu. Ali, ja sam nikada nisam vozio trkački automobil na ledu. Siguran sam da će biti jako zabavno, samo se nadam da mi neće biti potrebna strugalica da bih očistio vizir na kacigi…”

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 598



Komentari