
DTM mora da nastavi s naporima da privuče još proizvođača i timova, kako bi obezbedio stabilnost serije, smatra šef BMW motorsporta Jens Markvart.
Po izlasku Mercedesa iz popularnog nemačkog premijum turing takmičenja, DTM organizator pronašao je zamenskog, trećeg proizvođača u Aston Martinu.
To zapravo i nije pravi angažman fabrike, jer će engleski brend u šampionatu biti zastupljen zahvaljujući saradnji švajcarskog tima R-Motorsport i HWA, bivšeg Mercedesovog “izvođača DTM radova”, kojoj će Aston “pozajmiti ime”.
Tako će DTM u novoj epohi tehničkih pravila Klase 1 imati tri automobilske marke, a Markvart upozorava da to nije dovoljno i da potraga za novim interesentima treba da se nastavi.
“Ne znam da li su oni dugoročni spasilac”, kazao je Markvart o timu R-Motorsport koji će u DTM uvesti ime Aston Martin. “Jeste, oni su treći proizvođač, ali mislim da cilj mora da bude da ovaj šampionat postavimo na što je moguće više potpornih stubova.”
“Deo te zamisli su i privatni timovi, i to privatni timovi koji imaju mogućnost da postižu rezultate na nivou fabričkih, što podrazumeva da će dobiti potpuno isti materijal i iste šanse.”
“Mislim da nas je prošlost naučila – ako se oslonite na previše uzanu bazu, stabilnost je uvek pod znakom pitanja i serija je ranjiva. Zato je najbolje postaviti je na što širi temelj.”
“Razgovarali smo sa šefom serije Gerhardom Bergerom. Aston Martin je jedan korak, mada ga možete zvati i R-Motorsport, kako god želite. Sa pravilima Klase 1, srednjoročni cilj mora da bude da se priključi još više proizvođača i još više timova, da bi se obezbedila najveća moguća stabilnost.”
Kombinacija koja će se takmičiti pod nazivom Aston Martin svakako neće uživati fabričku podršku u smislu u kojem ona već postoji u slučajevima BMW-a i Audija. U prilog tome govore i činjenice da engleski brend u ponudi uopšte ne poseduje automobil čija bi tehnička svojstva (dvolitarski turbo motor) odgovarala onome što se u DTM seriji trka, kao i da nijedan od njegovih proizvoda nije uporediv sa onim što na piste izvode dve nemačke kuće.
Samim tim, marketinške mogućnosti znatno su sužene, ali Markvart insistira na nečem novom: da glavna uloga u DTM-u i ne treba da pripadne proizvođačima, iako su oni dosad bili u žiži interesovanja.
“Na kraju krajeva, ne želite proizvođače u centru pažnje, već timove i vozače”, istakao je šef BMW motorsporta. “To je bio cilj i tako ćemo nastaviti.”
“Svakako, DTM pruža dobre mogućnosti za marketinšku aktivaciju, jer imate automobile koji barem izgledaju kao serijski, imate tesnu vezu s brendom i možete prikazati mnogo svojih proizvoda.”
“Ali, ja uopšte ne vidim da je obavezno da tako bude. Ceo paket mora da bude zanimljiv da bi ljudi došli da ga vide. To mora da se uvaži i na tome moramo da radimo.”
“Mislim da navijače više zanimaju timovi i vozači nego velike postavke proizvođača.”
Poput Audija, i BMW planira da DTM karavanu pridoda dva klijentska automobila, i to već 2019. S modelima proizvođača iz Ingolštata trkaće se belgijski WRT, dok Bavarci u tom smislu još ne otkrivaju karte.
“Radimo na tome”, dodao je Markvart. “Još nema ničega što bismo objavili, ali idemo korak po korak.”
Izvor: Serbiaring.com