home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
87. Rally Monte Carlo

Mrkli mrak, temperatura vazduha ispod nule a u francuskim Alpama iznad GAPA, čuje se samo snažna rika moćnih mašina koje verovatni imaju i blizu 400 KS (zvanično 380 KS). Upravljati takvim aždajama s puno veštine svojstveno je samo najboljima na svetu.

Oni su već na prvom specijalnom ispitu od 20.76 km. imali teško savladivu stazu koja je delom bila od suvog asfalta, ali, na pojedinim mestima prekrivena tankim pokrivačem od snega i sa puno mesta koja su bila zaledjena. Izbor guma je kao i uvek bio odlučujući faktor. Prvi ispit je zahtevao kombinaciju zimskih pneumatika i pneumatika sa ekserima a neko se odlučio da poznate eksere ostavi za drugu priliku.

Premijera je pripala baš užasno brzom Estoncu, 31. godišnjem OT TANAKU  i njegovom starom suvozaču MARTINU JARVEOJI, u očigledno perfektnoj „tojoti jaris WRC“. Bili su ubedljivo najbrži. Svetskog prvaka, Francuza SEBASTIENA OŽIE, sa „sitroenom C3“, koji je i najbolji poznavalac terena oko svog rodnog mesta GAPA, TANAK je ostavio  iza sebe za čak 10.6 sekundi a to je zaista puno kada se radi o eks vozačima. Pravi udarac SITROENU, na prvom brzincu, naneo je i odlično raspoloženi Irac KRIS MIK, sa drugom „tojotom jaris WRC“, koji je sa novim suvozačem bio brži od OŽIE za 5 sekundi, na prvom ispitu. SEBASTIEN LOEB je sa „hjundaiem“ zauzeo 4. mesto na prvom ispitu, ispred NOJVILA. Grešku je napravio MIKELSEN, koji je na cilju rekao da je nepažnjom u finišu oduzeo gas, misleći da je brzinac završen.

Otvaranje RELIJA MONTE KARLO bilo je loše za mladog SUNINENA i TIDEMANDA, kao i za „petlića“ KALEA ROVANPERU koji vozi u klasi WRC 2, sa „škodom“. SUNINEN je izleteo baš kao i KALE ROVANPERA…a mladi Finac KALE je posle dosta izgubljenog vremena stigao u cilj.

Drugi brzinac,od 20.59 km. vožen je uglavnom po suvoj stazi a zbog mekanih guma je profitirao Belgijanac TIJERI NOJVIL, sa „hjundaiem“. Bio je  sasvim najbrži ispred OŽIEA (+ 11 sek.) i TANAKA (+ 12.5 sek). RULET RELI je na svom 87. izdanju opravdao naziv.

LOEB se požalio na pogrešan izbor guma sa spajkovima…

Nažalost, KRIS MIK je na drugom ispitu imao gumi defekt i  mislimo da je na felni ušao u cilj, sa MINUSOM u odnosu na NOJVILA + 1.01.3 minuta. Sada se nalazi na 7. mestu ….

U generalnom poretku vodi TANAK, ispred OŽIEA (+ 9.1 sek.) i NOJVILA (+ 14.3 sek.). Sutra sledi pravi pakao, 6 ispita sa ukupno 120 km. puteva sa raznim preprekama i zamkama. Ko preživi pričaće….

GENERALNI POREDAK (posle 2 ispita od ukupno 16):

1. TANAK – „tojota“

2. OŽIE – „sitroen“…. + 9.1 sek.

3. NOJVIL – „hjundai“ …. + 14.3

4. LAPI – „sitroen“…..  + 45.2

5. LATVALA – „tojota“ + 46.4

6. EVANS – „ford“…. + 48.2

7.  MIK – „tojota“….. + 53.8

8. LOEB – „hjundai“…. + 55.2

9. MIKELSEN – „hjundai“…. +  59.6

10. TIDEMAND – „ford“ … + 1.41.1 min.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 705



Komentari