
Velika greška, ne baš uobičajena, udaljila je odličnog Belgijanca TIJERI NOJVILA u „hjundaiu“ od liderske pozicije koju je zasluženo zaradio na 87. RELIJU MONTE KARLO, posle 5 ispita.
Na brzincu broj 6 je imao pravi izbor guma (snabdeo se sa 4 zimske i 2 meke) i već posle nekoliko kilometara stekao je lepu prednost. Medjutim, u nastavku ispita, na jednom račvanju puteva, NOJVIL je krenuo pogrešnim pravcem….šta se desilo, da li je pogrešio suvozač NICOLAS GILSOUL ili njegov pilot ?… elem TIJERI je izgubio oko 15 sekundi a onda je nastavio još žešće, shvativši kakva je greška učinjena. U cilj je ušao samo sa DVE SEKUNDE slabijim vremenom od pobednika OŽIEA ….i zadržao lidersko mesto.
Ispitu su i danas doneli velike probleme najboljim vozačima sveta. Pomenuti sa brojem 6 imao je delove sa vlažnom podlogom, suv asfalt, sneg, led a i blato.. a vozio se na visini od oko 1300 metara , imao je u uspone i nizbrdice. Ta deonica je bila katastrofalna za odličnog Finca ESAPEKU LAPIJA, novog člana SITROENA. Udario je prednji levi točak i stigao u cilj sa kašnjenjem od 1.48.7 minuta u odnosu na svog timskog kolegu OŽIEA. Na istom ispitu stao je i Švedjanin PONTUS TIDEMAND, sa „ford fiestom“.
Posle ispita broj 7 na čelo elitne grupe izbio je zvanični svetski prvak, Francuz SEBASTIEN OŽIE, sa „sitroenom“. Nije doduše pobedio na tom delu, ali, važno je za njega da je zaseo na vodeću poziciju i iza sebe ostavio najvećeg rivala TIJERI NOJVILA, za 14 sekundi..
Ispit broj 7 je dobio SEBASTIEN LOEB, sa „hjundaiem“, ispred EVANSA i OŽIE. Veliki majstor relija je bio prezadovoljan izborom pneumatika (odlučio se u servisu za 4 mekane i 2 zimske) i opet se našao na TREĆOJ POZICIJI u generalnom.
Ispit broj 7 je bio razočaravajući za OT TANAKA i KRIS MIKA. Obojica su zbog oštećenih pneumatika i felni morali da stanu i time su puno izgubili.
Poslednji ispit drugog dana RELIJA MONTE KARLO 2019, ispit broj 8, doneo je pobedu TIJERI NUJVILU koji je s rizikom ušao na opet zaledjenu deonicu….a to se isplatilo…značajno se približio OŽIEU od kojeg je bio brži za 12 sekundi pa sada svetski prvak ima samo DVE SEKUNDE BONUSA. Sjajna borba a bilo bi izvanredno da potraje sve do cilja RULET RELIJA.
Na tabeli su posle OŽIE i NOJVILA, trojica koji se nadaju proboju ka vrhu. To su MIKELSEN, LATVALA i LOEB koji se medjusobno nalaze u SAMO OSAM SEKUNDI. U subotu sledi nastavak i 4 brzinska ispita. Sada će i OŽIE i NOJVIL morati da voze još snažnije, sa maksimalnom koncentracijom i kao i uvek sa velikim rizikom. Hoće li i dalje biti PRVI i DRUGI, ili će morati da ta mesta ustupe nekom od pomenute trojke, videćemo….MIKELSEN, koji je sada treći zaostaje 1.17.7 minuta….to jeste dosta, ali je i dostižno. A tek smo na POLOVINI 87. RELIJA MONTE KARLO.

Ako se posle prvog poluvremena utakmice RELIJA MONTE KARLO napravi spisak razočaranih, onda je to na prvom mesti neverovatni klinac iz Finske, 18. godišnji KALE ROVANPERA (sin bivšeg WRCa sa HARIJA ROVANPERE). KALE je posle „ledenog kalpiša“ već na prvom ispitu stigao do poslednjeg mesta sa ogromnim zaostatkom od 12 minuta. Možemo samo nagadjati kako se osećao taj mladi majstor volana. Ipak, stegnuo je zube i posle popravljenog automobila u perfektnom timu ŠKODE, nastavio je nesmanjenom žestinom. Pravi dobra vremena a nalazi se u novoformiranoj klasi WRC 2 PRO. Da nije bilo VELIKOG GUBITKA, mladi KALE ROVANPERA bi po svemu sudeći bio odmah iza vozače elitne grupe….videćete.. pred njim je blistava budućnost.
GENERALNI POREDAK (posle 8 ispita od ukupno 16):
1. OŽIE – „sitroen“
2. NOJVIL – „hjundai“….. + 2.0 sek.
3. MIKELSEN – „hjundai“…. + 1.17.7 min.
4. LATVALA – „tojota“…… + 1.25.1
5. LOEB – „hjundai“…… + 1.25.9
6. EVANS – „ford“…….. + 1.47.5
7. TANAK -„tojota“……… + 2.34.9
8. MIK – „tojota“………….+ 5.33.0
9. GRENSMIT (WRC 2 PRO) – „ford“ ….+ 7.00.1
10. BONATO (WRC 2) - „sitroen“ …… + 7.06.7
Izvor: Mojsvetbrzine.rs