home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Ferrari F1

Ferrari će povećati budžet da bi nekako i konačno došao do titule. Samo, da li je još više novca ono što timu treba, ili manje grešaka koje pravi?

Ferrari je svoju poslednju konstruktorsku šampionsku titulu u Formuli 1 osvojio daleke 2008. a vozačku sa Raikkonenom godinu ranije. Od tada, jedino što je uspevao, bilo je da bude blizu titule. U timu su se menjali i vozači, i šefovi, a scenario se ponavljao iz godine u godinu. I kada je uspevao da napravi automobil pa i pobeđuje u trkama, pobednički pehar nije stizao u Maranello.

„Iako su naše performanse prošle godine bile najbolje od kada smo osvojili poslednju titulu, nismo uspeli da dođemo do pobede. U 2019. povećaćemo budžet, što se ogleda u našoj ambiciji i povećanim troškovima razvoja usmerenim na nova pravila koja će stupiti na scenu 2021.“, rekao je CEO Ferrarija Louis Camilleri investitorima prošle nedelje. Doduše, nije baš najjasnije na koji deo razvoja za 2021. je Camilleri mislio, obzirom da nova pravila još ni blizu nisu definisana u meri da bi razvoj mogao krenuti u određenom pravcu.

Šta više, upravo Ferrari, Mercedes i Red Bull imaju različite stavove i rezerve u odnosu na koncept novih pogonskih grupa i bolida koji bi trebali startovati na prvoj trci 2021. Ova izjava Camillerija još više je konfuzna iz ugla smanjivanja i limitiranja budžeta o kojima se dosta govori, a ne treba zaboraviti ni glasne izjave pokojnog Marchionnea da će se Ferrari povući iz F1, ako im nova pravila ne budu po volji.

Od povlačenja za sada očigledno nema ništa, ali, da li će uz miliona evra više ulaganja Ferrari stići do titule? Nikada tim nije ni oskudevao u novcu, ali to nije značilo pobede. Koliko prošlog novembra, prvi čovek finansija Ferrarija Antonio Picca Piccon, najavio je smanjenje troškova tehnološkog razvoja za nekih 6 miliona evra, u koje je bilo uključeno i manje troškova za tkački tim. Sa druge strane, sam tim je iskazao 16 milona evra veću zaradu od sponzora i drugog mesta u šampionatu 2018.

Ono što je evidentno, u sezonu 2019. tim uvodi novi šef. Umesto menadžera iz duvanske industrije, Arrivabenea, na čelo tima je stigao Matia Binotto, inženjer i čovek koji sve zna o automobilu. Umesto nepouzdanog i ne uvek brzog Rakkonena stigao je Leclerc, mladi lav željan pobeda i sigurno mnogo jeftiniji od Finca. Ferrari sada ima i sopstveni juniorski tim Alfa Romeo, koji, barem u teoriji, kupuje aktuelne pogonske grupe i dozvoljene komponente od Ferrarija, iako je italijanska fabrika ostala bez trećeg kupca.

Sve skupa, veliko je pitanje da li je novac ono što nedostaje Ferrariju, ili nešto drugo. I prošle sezone je imao sve, pa ga je Mercedes potukao na svim poljima. Ferrari ne beži od toga da je za imidž njegovih putničkih vozila Formula 1 glavni marketinški alat, i zbog toga u sportski program svake godine upumpava stotine miliona evra, ali loši rezultati sigurno nisu ono što investitori žele i što može koristiti biznisu. A pogotovo početničke greške kakve se godinama dešavaju i timu i vozačima, a taj deo milioni ne mogu ispraviti, nego nešto drugo…

Izvor: Dmotion.rs



čitanja : 437



Komentari