
RELI MEKSIKO je jedini u seriji WRC koji se održava na tako velikoj nadmorskoj visini. Baš zbog te visine, od oko 1800 metara, a i zbog zemljanih planinskih staza prepunih kamenjem podseća na čuveni DAKAR RELI. Automobili se za makadam pripremaju na sasvim drugačiji način u odnosu na reli sa asfaltnim brzinskim ispitima, ili, na veoma zahtevni ledeni i snežni reli u Švedskoj.
Za razliku od asfalta, gde su idealne takozvane SLIK gume, bez šara, koje se prosto lepe za podlogu, ili od onih tankih sa EKSERIMA, „spajkovima“, u MEKSIKU dolaze u obzir isključivo „kramponke“ sa posebno narezanim dubokim kanalima, kako bi prianjanje bilo što bolje.
Prisećamo se tim povodom sedamdesetih godina i jednog odlaska u TRST, gde je najbolju radnju sa auto delovima držao šampion Jugoslavije u automobilizmu, MARINO IVANČIĆ, a za sportske pneumatike je bio broj jedan trgovac i sportski as STOLI. Kada smo mu kazali da su nam potrebne gume za „zastavu 101 grupe 2“, za reli i MAKADAM, gospodin STOLI je upitao: „Kakav je makadam, da li je u pitanju samo zemlja ili ima kamenja i većih rupa“, a onda nam je pokazao nekoliko robusnih pneumatika sa raznim dezenima kanala…
Na RELIJU MEKSIKO, na užasno teškim zemljanim putevima, izbegavanje oštrog kamenja je prosto nemoguće a kada se u punoj brzini naleti na oštre kamene ivice onda je RASPADANJE pneumatika sasvim izvesno. Baš to se dogodilo odličnom Belgijancu TIJERI NOJVILU, sa njegovim moćnim „hjundaiem“. TIJERI je potpuno pocepao zadnju gumu i sa takvim hendikepom izvezao skoro ceo brzinski ispit BROJ DVA, naravno uz veliki zaostatak za pobednikom brzinca. NOJVILU je RELI MEKSIKO – JUBILARNI 100. u WRC seriji.

Ono čega se pored kamenja vozači u MEKSIKU najviše plaše jeste KLIZAVA PODLOGA. Svi od reda su posle drugog ispita, od 31,5 km. („El Chocolate“) izjavili da je brzinac BAŠ KLIZAV i da je takozvani „grip“ (srpski rečeno prianjanje vozila) veoma loš i da se pri velikim brzinama lako možete naći u rupi ili provaliji. Slična sudbina je zadesila TEMU SUNINENA koji je baš na tom ispitu doživeo havariju na svom „fordu“.
RELI MEKSIKO je počeo veoma HAOTIČNO. Naime, na prvom NOĆNOM ispitu koji je održan na kratkoj gradskoj stazi od samo 1.14 km. organizator je postavio VEŠTAČKU SKAKAONICU, medjutim, očigledno je neko pogrešio. Desilo se da su LAPI (bio je najbrži), MIKELSEN i MIK uspeli da prelete tu prepreku ali se vrlo brzo zaključilo da je usled velike brzine pre skoka samo „prizemljenje“ veoma riskantno i da može doći do neželjenih posledica, pa i izletanja u publiku, koja je okupirala kompletnu stazu. Ispit je prekinut a ostali su dobili isto vreme – sa plusom od 0.6 sekundi. Jedan od učesnika je tim povodom rekao: „Ovo je glupo, zašto nam trebaju ti glupi i opasni skokovi“.
Prvi krug od TRI ISPITA je okončan sjajno za Norvežanina ANDREASA MIKELSENA, sa „hjundaiem“. Bio je najbrži na ispitu DVA i gradskoj predstavi u milionskom LEONU (opet sa skakaonicom ali bezbednije postavljenom), na ispitu ČETIRI, pa je tako taj prvi deo okončao kao LIDER u generalnom, ispred OŽIEA (+ 1.6 sek.) i trećeplasiranim SORDOM (+ 2,7). NOJVIL je u tim trenucima kasnio sa + 49.9 sekundi a TANAK je imao zaostatak od + 28.2 dok je „zlatnu sredinu“ držao KRIS MIK sa „tojotom jaris“ – na PETOM MESTU.
Španac DANI SORDO je uskočio u automobil SEBASTIENA LOEBA, u „hjundai“. Za SORDA je MEKSIKO prvi reli u ovoj sezoni i baš je dobro krenuo. Drži treće mesto.
Zbog vremenske razlike od SEDAM SATI finalni dnevni rezultati sa juga SEVERNE AMERIKE, iz ogromnog MEKSIKA , stizaće za poklonike relija u SRBIJI, oko i iza ponoći. U toj velikoj zemlji, u predelima RELIJA MEKSIKO, temperatura vazduha je blizu 30 stepeni, LETO JE, a u planinama oko LEONA može se čuti prava grmljavina jakih mašina. Ukupna dužina brzinskih ispita je uobiočajena – 313,83 km. a ima ih 21.
GENERALNI PLASMAN POSLE 4 BRZINSKA ISPITA:
1. MIKELSEN – „hjundai“
2. OŽIE – „sitroen“ ….. + 1,6 sek.
3. SORDO – „hjundai“….. + 2,7
4. EVANS – „ford“……….+ 9,7
5. MIK – „tojota“……… + 11,2
6. LATVALA – „tojota“………+ 18.7
7. LAPI – „sitroen“………. + 22,1
8. TANAK – „tojota“……… + 28,2
9. NOJVIL – „hjundai“…….. + 49.9
Izvor: Mojsvetbrzine.rs