home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen ID R

Volkswagenov trkački i potpuno električni model ID.R bi u leto ove godine trebalo da postavi novi rekord na legendarnoj nemačkoj stazi Nürburgring-Nordschleife. Sam naziv modela ID R sugeriše reč "racing".

Tim iz Volkswagen Motorsporta zato intenzivno radi na stalnom razvoju trkačkog automobila na električni pogon. Faza testiranja i razvoja je fokusirana na povećanje efikasnosti vozila. ID.R, pokretan s dva elektromotora i performansama sistema od 500 kW (680 S), jeste trkačka verzija modela iz porodice ID, buduće palete Volkswagenovih serijskih vozila isključivo na električni pogon.

'Razvoj elektromobilnosti je ogroman, a ove godine još jednom želimo da naglasimo Volkswagenove mogućnosti u proizvodnji brzih električnih automobila koji će probuditi vaše emocije', kaže direktor Volkswagen Motorsporta Sven Smeets. 'Kao i Pikes Peak, Nürburgring-Nordschleife predstavlja ozbiljan izazov za automobil. Želimo da pokažemo koliki je danas potencijalni efekat automobila na električni pogon.'

'Potrebna je domišljatost da bi se postigla prava ravnoteža s najvećom brzinom i ograničenom raspoloživom električnom energijom. Zato se fokusiramo na daljnji razvoj pogonske tehnologije i upravljanja baterijama', objašnjava François-Xavier Demaison, tehnički direktor Volkswagen Motorsporta.

Volkswagen Motorsport razvija bateriju s laboratorijama koji su takođe uključene u istraživanje tehnologije za celu gamu budućih električnih Volkswagenovih automobila.

Jasno vidljiva razlika na modelu ID.R u odnosu na ostale modele iz game biće aerodinamika. 'U razređenom vazduhu Pikes Peaka, koji se nalazi na 4302 metra nadmorske visine, stavili smo ID.R-u veliko zadnje krilo kako bi dobili maksimalne sile potiskivanja (downforce)', kaže Demaison. Na Nordschleife će Volkswagen Motorsport doneti novu aerodinamičnu konfiguraciju koja će omogućiti najveću moguću efikasnost, a ne maksimalnu silu. 'To se ne tiče samo manjeg zadnjeg krila, nego i prednjeg difuzora i poda vozila', objašnjava Demaison. Zbog toga se na kompjuteru simuliraju različite specifikacije koje se zatim ispituju u vazdušnom tunelu početkom aprila, pre test vožnji.

Volkswagen Motorsport u Hannoveru sprovodi ove simulacije, koje se takođe koriste kako bi optimizovale upravljanje baterijama i prilagodile komponente oslanjanja za veća opterećenja s kojima će se susresti na tehnički zahtevnoj stazi Nordschleife. 'Dobijamo veliku podršku tehničkog razvoja u Wolfsburgu', kaže dr. Benjamin Ahrenholz, šef odeljenja za simulaciju u Volkswagen Motorsportu.

Romain Dumas će sediti u kabini modela ID.R. Ovaj 42-godišnji Francuz je profesionalni vozač trka i trenutno je fabrički vozač Porschea. Njegova karijera je obeležena sa dve pobede na legendarnoj trci 24 sata Le Mana, a četiri godine je pobeđivao i u trci 24 sata Nürburgringa kao i na mnogim drugim trkama u izdržljivosti, a 2016. je postao i svetski prvak FIA-inog šampionata u izdržljivosti s timskim kolegama Marcom Leibom i Neelom Janijem. On je oduševljen stalnim razvojem automobila: 'Ako gledamo sa strane, pojedinačne promene ne izgledaju tako izražene, ali ID. R je veoma složen celokupni paket. Sve se svodi na zbroj sitnih detalja.'

Trenutni rekord za vozilo s električnim pogonom na Nordschleifeu iznosi šest minuta, 45 sekundi i 900 hiljadinki, a postavio ga je Britanac Peter Dumbreck za upravljačem električnog NIO-a EP9 2017. godine.

Izvor: Tportal.hr

Foto i video: Volkswagen Motorsport



čitanja : 566



Komentari