home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
DTM Vitman

Marko Vitman je ovladao stazom Marko Simončeli i svojim gumama tokom prve DTM trke vikenda, i to posle pit-stopa u prvom krugu.

Četiri “audija” započela su trku sa prve četiri pozicije u rasporedu: Rene Rast, Džonatan Aberdin, Loik Dival i Robin Frajns.

Marko Vitman je izašao na stazu u kvalifikacijama ali se odmah nakon izlaznog kruga vratio u garažu odakle njegov automobil nije izašao do kraja sesije, te je nekadašnji BMW šampion započeo trku sa začelja.

Najveći izazov za vozače tokom vikenda bilo je očuvanje guma zbog visokih temperatura na Mizanu. “Aston martini” su delovali kao najblaži prema pneumaticima, a pred samu trku, temperatura staze je iznosila 43 stepena Celzijusa.

Rast se održao na vodećoj poziciji dok je Aberdin pao na četvrto mesto. Dival se probio na drugu poziciju, a predstavnik BMW-a, Bruno Spengler je sa šeste pozicije došao do treće.

Prvi krug su odmah za promenu guma iskoristili Vitman i vozač “aston martina”, Ferdinand Habzburg. Na početku trećeg kruga, prošlogodišnji pobednik, Joel Erikson je prijavio da je njegov “BMW” ostao bez snage i pored staze, a kao posledica toga, na stazu je izašlo sigurnosno vozilo. Rast je bez mnogo muke ostao prvi na restartu, dok je novajlija u redovima BMW-a, Šeldon van der Linde na trenutak uspeo da pretekne Spenglera za treće mesto, ali se Kanađanin ubrzo vratio na poziciju do koje je došao na startu trke. Pol di Resta, koji se u trenutku restarta vozio na 16. poziciji dobio je kaznu od pet sekundi zbog preranog starta.

Niko Miler je pretekao svog kolegu po brendu, Aberdina, za šesto mesto u 10. krugu, a Majk Rokenfeler je svoj “audi RS5 DTM” postavio na osmu poziciju kada je obišao Danijela Hunkadelju u “aston martinu”. Lider u generalnom poretku, Filip Eng, obavio je promenu guma u 11. krugu, dok je krug ranije isto učinio njegov BMW kolega Timo Glok. U narednih 7 krugova svi vozači su posetili boks, što je Vitmana i Habzburga ostavilo na vodećim dvema pozicijama, a van der Linde je preskočio Divala pomoću bolje promene guma.

Vitman je u nastavku, uprokos svim naznakama da njegove gume neće moći da izdrže do kraja trke, uspeo da ih sačuva. Razlika od oko 20 sekundi koju je imao nad Rastom je u finišu pala na osam sekundi, ali se vozač BMW-a prvi ugledao kariranu zastavu.

Vitman je ovom pobedom doneo BMW-u drugi trijumf u Mizanu i brend iz Minhena ostaje jedini aktivni proizvođač koji je pobedio na stazi Marko Simončeli. Rast je dao sve od sebe ne bi li sustigao Vitmana, ali je završio na drugoj poziciji, ispred svog kolege po brendu, Divala, kome je ovo prvi podijum u sezoni.

Spengler je svoj “BMW M4 DTM” dovezao do četvrte pozicije, ispred dvojca “audija”, Milera i Rokenfelera. Eng se još jednom našao među osvajačima poena, ovoga puta na sedmom mestu, ispred Aberdina i mladog Van der Lindea. Poslednji raspoloživi poen osvojio je Glok, dok je gostujući vozač Andrea Doviciozo dovezao svoj “RS5 DTM” do 12. pozicije. Među odustalima su bili Robin Frajns i Pol di Resta.

Rast je zahvaljujući današnjem rezultatu preuzeo vodeću poziciju u generalnom, sa 75 osvojenih poena, ispred Vitmana koji ima 68 i Enga koji ima 65 bodova.

DTM akcija u Mizanu se nastavlja sutra kada su na programu još jedne kvalifikacije i još jedna trka.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 699



Komentari