home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alonso LeMan

Fernando Alonso doneo je Tojoti pobedu na jednoj od najuzbudljivijih trka sezone - 24 sata Le Mana.

Fernando Alonso pobednik je trke 24 sata Le Mana drugu godinu zaredom. Za Alonsa je ovo bila trka kojom je potvrdio titulu u Svstskom Endurens šampionatu, a njemu i njegovim suvozačima Sebastijanu Buemiju i Kazukiju Nakajimi umnogome je ove godine pomogla i sreća.

Sat vremena pre kraja trke drugo Tojotino vozilo koje je vozio Hose Maria Lopez moralo je u garažu na promenu gume. Vozač nije bio siguran da li se radi o pucanju pneumatika ili o kvaru nekog senzora, ali ovo zaustavljanje lidera trke dozvolilo je Alonsu da preuzme vođstvo i dođe na kraju i do pobede.

Kao i prošle godine, Tojoti su pripale pozicije jedan i dva, ali svakako će biti mnogo pitanja o načinu na koji je titulu osvojio tim koji šredvodi Fernando Alonoso.

"Oni su svakako zaslužili pobedu, ali sreća je uvek bila veoma važan faktor u automoto sportu", poručio je nakon trke Alonso.

Ove godine 24 sata Le Mana održana je 87. put, a uživo je akciju pratilo više od 250.000 ljudi.

Izvor: Sportklub.rs

24 sata Le Mana: Novo slavlje Toyote, uzbuđenje spasili automobili iz klase GTE Pro

I ovaj put bez adekvatne konkurencije, dva hibridna LMP1 prototipa Toyote stigli su do prvog i drugog mesta u generalnom poretku, a za uzbuđenje na 87. izdanju najveće i najteže trke svih vremena pobrinuli su se vozači automobila iz klase GTE Pro.

Toyota LMP1

S minimalnim neplaniranim zadržavanjem u servisnom prostoru, oba Toyotina LMP1 hibridna prototipa rutinski su završili ovogodišnju "francusku priču“ osvojivši prvo i drugo mesto u generalnom poretku sa šest krugova prednosti ispred trećeplasiranog prototipa iz ruskog tima SMP Racing sa startnim brojem 11, što je potvrdilo ranije izjave nekoliko vozača iz (realno) nekonkurentnih privatnih LMP1 timova da na stazi la Sarthe na kraju mogu da budu ispred fabričkih hibridnih Toyota samo u slučaju da Japancima sreća i "svojeglavi“ Le Man okrenu leđa.

Najviše krugova (385) na kraju je "zatvorila“ LMP1 Toyota sa startnim brojem 8 koju su delili Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José Maria López delili su upravljač drugoplasirane Toyote sa startnim brojem 8, a kroz cilj su prošli sa samo petnaestak sekundi zaostatka iza više srećne "Osmice“ čiji vozači su se još od prvih slobodnih treninga žalili da ne mogu da dostignu brzinu Toyotine "Sedmice“.

Pored Toyote, najviše razloga za zadovoljstvo imali su i u timovima Signatech Alpine Matmut (Alpine A470-Gibson, prvi u klasi LMP2), AF Corse (Ferrari 488 GTE Evo, prvi u klasi GTE Pro) i Keating Motorsport (Ford GT, prvi u klasi GTE Am).

Monotoniju najsnažnije LMP1 klase uspešno su razbijali uzbudljivi okršaji u klasi GTE Pro u kojoj su na kraju najmanje sreće imali u timovima Corvette Racing (dugu borbu za prvo mesto u klasi upropastilo je izletanje Jana Magnussena u Porsche krivinama) i Aston Martin Racing (čiji je brži od dva automobila prerano završio trku izletanjem pri ulasku u Indianapolis krivine). Snove fabričkog tima Porschea o prvom mestu u klasi pokvario je AF Corse Ferrari s startnim brojem 51 koji su delili Alessandro Per Guidi, James Calado i Daniel Serra.

Verujemo da će u Fordu za gubitak podijuma u klasi GTE Pro i dalje kriviti BoP (Balance of Performance), a razočaravajući je rezultat dva fabrička BMW-a M8 GTE koji su u svojoj prvoj (i poslednjoj) WEC sezoni Le Man završili pri kraju GTE Pro kolone.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 904



Komentari