home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Šarl Lekler

Kako prenosi Sport Klub, vozač Ferarija Šarl Lekler startovaće sa pol pozicije na Velikoj nagradi Italije, 14. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.

Mladi Monegašanin je na „Monci“, domaćoj stazi svog tima, došao do četvrte pol pozicije u karijeri sjajnim krugom u vremenu od 1:19.307 minuta.

Drugo mesto, sa samo 39 hiljaditinki zaostatka, zauzeo je Luis Hamilton u Mercedesu, dok je treći bio njegov timski kolega Valteri Botas.

Lekler je najbrži krug postavio na samom početku poslednjeg dela kvalifikacija, a njegovim rivalima je na kraju ponestalo vremena da ga ugroze. Zbog incidenta u kojem je Kimi Raikonen izleteo sa staze u krivini „Parabolika“, na stazi je istaknuta crvena zastavica, a kada je akcija nastavljena svi vozači osim Leklera i Karlosa Sainsa juniora u Meklarenu su zakasnili za početak brzog kruga. Tome je prethodilo trkanje nekolicine njih, u čemu je prednjačio Hamilton, pa je poslednji krug kvalifikacija pod istragom.

Najbolji krug branioca titule svakako je bio dovoljno dobar da bi se našao u prvom redu na startu trke, a za samo devet hiljaditih delova sekunde nadmašio je Botasa. Drugi vozač Ferarija Sebastijan Fetel bio je četvrti, desetinku i po iza Leklera, a sledio ga je dvojac Renoa Danijel Rikardo i Niko Hilkenberg, dok je Sains bio sedmi. Preostali vozači nisu postavili brzi krug, pa je Aleksander Albon u bolidu Red Bula klasifikovan kao osmi, ispred Lensa Strola iz Rejsing Pointa i Raikonena.

Pored Raikonenovog izletanja, još jedan incident je obeležio kvalifikacije, pošto se drugi vozač Rejsing Pointa Serhio Peres zaustavio na stazi u prvom delu. Meksikanac je tada imao 17. vreme, a pored njega eliminisani su i Roman Grožan iz Hasa, vozači Vilijamsa Džordž Rasel i Robert Kubica, dok zvezda Red Bula Maks Ferstapen nije ni izlazio na stazu. Holanđanin se odlučio na takav korak jer će svakako startovati sa začelja zbog kazne jer je prekoračio dozvoljen broj pogonskih jedinica.

U drugom delu prvi ispod crte bio je Antonio Đovinaci iz Alfa Romea, koji nastupa u bojama italijanske zastave ovog vikenda. Vozač Hasa Kevin Magnusen bio je 12, ispred Danila Kvjata iz ekipe Toro Roso, drugog vozača Meklarena Landa Norisa i Pjera Gaslija, koji će biti pomeren u poslednji red iz istog razloga kao Ferstapen.

Trka za Veliku nagradu Italije startuje u nedelju u 15.10 i možete da je pratite na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Trojica ukorena zbog farse u kvalifikacijama u Monci

Direkcija trke na Velikoj nagradi Italije kaznila je ukorom trojicu vozača zbog njihove uloge u farsi koja se odigrala u finišu kvalifikacija u Monci i zatražila od Svetske automobilske federacije da što pre nađe rešenje za takve situacije.

Vozač Renoa Niko Hilkenberg, Karlos Sains junior iz Meklarena i Lens Strol, koji brani boje Rejsing Pointa, ukoreni su jer su vozili nepotrebno sporo pred poslednje brze krugove u kvalifikacijama.

Po završetku kvalifikacija pokrenuta je istraga pošto su devetorica vozača usporila da bi iskoristili zavetrinu zbog čega osmorica nisu uspeli da započnu brzi krug pre isteka vremena. Deseti vozač koji je prošao u poslednji deo kvalifikacija je bio Kimi Raikonen, koji je izazvao crvenu zastavu pred sam finiš izletanjem u krivini „Parabolika“.

Posle razgovora sa Hilkenbergom, Sainsom i Strolom, direkcija trke je zabeležila u tri identična izveštaja da su sva trojica pokušala da dođu do zavetrine i priznala da su vozili sporo. Sva trojica su naglasila i da su drugi vozači isto postupili. Međutim, konačna odluka je da su oni imali ključnu ulogu u usporavanju drugih vozača u ključnom delu kvalifikacija. Zbog toga su oni dobili ukore, ali je naloženo i da se pronađe rešenje za takve situacije u budućnosti.

Pol poziciju pred 14. trku sezone osvojio je Šarl Lekler u Ferariju, ispred dvojca Mercedesa Luisa Hamiltona i Valterija Botasa. Velika nagrada Italije startuje u nedelju u 15.10 i možete da je pratite na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Lekler: Ne bismo žrtvovali jednog zbog drugog vozača

Osvajač pol pozicije pred Veliku nagradu Italije Šarl Lekler rekao je da se nada da će Formula 1 naučiti lekciju iz onoga što se desilo u finišu kvalifikacija u Monci.

Većina vozača koji su prošli u poslednji deo kvalifikacija nije uspelo da postavi brzi krug u finišu, pošto im je ponestalo vremena jer su namerno usporili da bi ostali u ‚voziću‘ i tako hvatali zavetrinu. Svetska automobilska federacija je pokrenula istragu zbog takvog ponašanja, a Niko Hilkenberg iz Renoa je prvi pozvan na saslušanje pošto je izleteo sa staze u prvoj šikani, navodno da bi izbegao da bude na čelu kolone.

„Na samo nekoliko staza imamo taj problem. Nemam neki predlog koji bi to brzo rešio, ali bismo mogli svi da razmislimo da bismo pokušali da razumemo. Uvek je bilo ovako, zbog zavetrine je uvek tako. Moramo da analiziramo situaciju. Ovoga puta je situacija bila posebna, mi nismo imali nameru jer je Sebastijan takođe mogao da dođe do pol pozicije, a mi ne bismo žrtvovali jednog vozača zbog drugog“, rekao je Lekler.

Mladi Monegašanin se posebno osvrnuo na to šta je Hilkenberg uradio, kao i da neke situacije treba da se izbegavaju.

„Bilo je problematično. Definitivno mislim da situacije kao ona u šikani ne bi smele da se dešavaju. Kada su dva bolida jedan pored drugog ne može da se vozi 20 km/h. Ne možemo da preteknemo jedan drugoga, a većina je to želela, ali nisu imali priliku“, naglasio je Lekler.

Lekler je do pol pozicije stigao sa 39 hiljaditinki prednosti u odnosu na Luisa Hamiltona u Mercedesu, a 14. trka sezone startuje u nedelju u 15.10 i možete da je pratite na Sport Klubu

Izvor: Sportklub.rs

Hamilton: Dok se ne desi nesreća, nema promena

Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da su promene potrebne da bi se izbegla farsa koja se desila u finišu kvalifikacija za Veliku nagradu Italije, a da će do njih doći tek posle nekog ozbiljnog incidenta.

Većina vozača koji su prošli u poslednji deo kvalifikacija nije uspelo da postavi brzi krug u finišu, pošto im je ponestalo vremena jer su namerno usporili da bi ostali u ‚voziću‘ i tako hvatali zavetrinu. Svetska automobilska federacija je pokrenula istragu zbog takvog ponašanja, a Niko Hilkenberg iz Renoa je prvi pozvan na saslušanje pošto je izleteo sa staze u prvoj šikani, navodno da bi izbegao da bude na čelu kolone.

Hamilton, koji je ostao bez šanse da izazove Šarla Leklera u Ferariju u borbi za pol poziciju, okarakterisao je situaciju izuzetno opasnom. Britanac je izneo sličnu izjavu i nedelju dana ranije, u Belgiji, kada su vozači takođe usporavali da bi iskoristili zavetrinu.

„Siguran sam da će se ovakve situacije ponavljati jer su pozicije ključne. Ako i dalje vozači budu izlazili tako kasno to će nastaviti da bude problem na mestima na kojima vam je zavetrina potrebna. Dok se ne desi nesreća, ništa se neće promeniti“, naglasio je Hamilton.

Aktuelni šampion je predložio da bi rešenje za problem bilo uvođenje drugačijeg formata kvalifikacija na stazama na kojima je situacija sa zavetrinom toliko ekstremna, kao što je slučaj u Monci.

„Svi mi pokušavamo da pronađemo tu razliku koja je i dalje ključna. Na nekim stazama želite veću, a na nekima je važna zavetrina. Sve zavisi od staze. Oduvek sam mislio da bi mogli da uvedu nešto drugačije od vikenda do vikenda u zavisnosti od staze, ali je mala šansa da će se tako nešto desiti“, istakao je Hamilton.

Britanac je zauzeo drugo mesto u kvalifikacijama za Veliku nagradu Italije, sa 39 hiljaditinki zaostatka u odnosu na Leklera.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 494



Komentari