
Horner: Ne moram da ljubim Totovu zadnjicu, možda drugi moraju
Nastavlja se tihi, a bogami i otvoreni rat između Mercedesa i Red Bula uoči završnice šampionata u Formuli 1, piše Sport Klub.
Najnoviji povod za sukob je zahtev Mercedesa da se preispita incident u Sao Paolu kada su u borbi za prvo mesto sa staze izašli i Maks Ferstapen i Luis Hamilton. Zatražili su dodatnu kaznu za Ferstapena, ali su stjuarti to odbili.
O celom slučaju kao i odnosu sa ekipom Mercedesa oglasio se i Kristijan Horner, prvi čovek Red Bula.
„Između nas ne postoji nikakav odnos. Samo takmičenje. I to je to. Odnos i međusobno uvažavanje su dve različite stvari“, rekao je Horner.
Posebno je Kristijan govorio o svom kolegi na čelu Mercedesa, Totu Volfu.
„Uvažavam uspehe Mercedesa i sve što je Hamilton uradio u karijeri. To ne znači da treba da idem na večeru sa Totom Volfom. I da mu ljubim zadnjicu. Možda neki drugi moraju“, u oštrom tonu je završio Horner.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Mark Thompson/Getty Images
Odbijena žalba Mercedesa: Bez kazne za Ferstapena
Svetska automobilska federacija (FIA) odbila je zahtev Mercedesa da preispita svoju odluku u vezi sa incidentom koji se dogodio između Luisa Hamiltona i Maksa Ferstapena na trci za Veliku nagradu Brazila.
Mercedes je podneo zahtev za ponovno razmatranje odluke oko incidenta između Hamiltona i Ferstapena koji se dogodio u 48. krugu trke, jer se pojavio snimak sa bolida Red Bula koji stjuartima nije bio dostupan odmah. Tokom trke je doneta odluku da se incident ne istražujem i da se nijedan vozač ne kazni.
„Direkcija trke često mora da donesu odluku brzo i na osnovu ograničenog broja informacija.
Stjuarti su u Brazilu smatrali da imaju dovoljno informacija donesu odluku, koja se u velikoj meri poklapala sa komentarima obojice vozača iznetim odmah nakon trke. Da su smatrali da je snimak prednje kamere bolida 33 ključan za donošenje odluke, stavili bi incident pod istragu i odluku bi doneli pošto bi im video bio dostupan.
Stav takmičara je da ovaj snimak pruža dovoljno informacija da direkcija trke dođe do drugačijeg zaključka. Međutim, utvrđeno je da snimak ne pokazuje ništa što se posebno razlikuje od onoga što je prethodno viđeno ili što bi uticalo na promenu odluke.
Za razliku od slučaja u Austriji 2020, nema ničega na snimku što bi uticalo na promenu odluke. Utvrđeno je da dostavljeni snimak nije značajan“, navodi se u saopštenju.
Ferstapen ima 14 bodova više od Hamiltona u generalnom poretku, a do kraja sezone su ostale još samo tri trke. Akcija je već počela u Kataru, a vozač Red Bula je bio najbrži na prvom treningu.
Izvor: Sportklub.rs
Fetel: Mercedes nepotrebno podiže tenziju
Sebastijan Fetel, vozač Aston Martina, smatra da više nema potrebe da se govori o incidentu u kojem su tokom trke u Sao Paolu učestvovali Maks Ferstapen i Luis Hamilton.
„Nisu mi jasni ljudi iz Mercedesa. Žalba koju su uputili je potpuno nepotrebna. Bila je to borba dvojice vozača za prvo mesto. U jednom trenutku su obojica završili van staze. Vratili su se, Hamilton je pobedio i tu treba da se stavi tačka“, rekao je Fetel.
Izvor: Sportklub.rs
„Ako Maks nije kažnjen za ono, onda ću voziti drugačije“
Vozač Ferarija Šarl Lekler komentarisao je činjenicu da vodeći u generalnom plasmanu Formule 1 Maks Ferstapen nije kažnjen za učešće u incidentu na trci za Veliku nagradu Brazila – automobilista iz Monaka izjavio je da će ubudće voziti na drugačiji način posle odluke direkcije trke da Ferstapen ne bude kažnjen.
U 48. krugu trke za Veliku nagradu Brazila Hamilton je pokušao da pretekne Ferstapena, a obojica vozača su posle tog manevra izletela sa staze. Ipak, direkcija je odlučila da ne sprovodi istragu u ovom slučaju.
„Kada direkcija trke donese neku novu odluku, postavi presedan, morate tome da se prilagodite i u budućnosti vozite drugačije. Isto je bilo i posle incidenta u kojem smo Ferstapen i ja učestvovali 2019. godine na trci za VN Austrije. Kasnije sam na Silverstonu promenio način na koji vozim. To je slučaj i sa drugim vozačima – svi voze u granicama onoga što im je dozvoljeno. Ako je ono što je Ferstapen uradio na Interlagosu dozvoljeno, onda ću voziti drugačije“, izjavio je Šarl Lekler.
„Mislim da ove odluke direkcije sugerišu da možemo da se trkamo malo žešće, što je dobro za navijače. Ostaviću direkciji da vidi šta može da učini. Iskreno, meni nije bitno – samo želim da vozim čisto. Ako je ovo dozvoljeno, onda će preticanje sa spoljne strane biti veoma teško“, rekao je vozač Ferarija.
Izvor: Sportklub.rs
„Katar jedna od najgorih zemalja po pitanju ljudskih prava“
Vozač Mercedesa Luis Hamilton govorio je ovih dana o poštovanju ljudskih prava u Kataru u kome se ovog vikenda vozi trka Formule 1.
Šampion Formule 1 posvetio je deo svoje konferencije za medije temi poštovanja ljudskih prava i prava radnika u Kataru i istakao da bi on lično pozvao na odgovornost one koji biraju mesta na kojima će trke biti vožene. Sve u svetlu glasnih kritika na račun Katara i navodne eksploatacije radnika koji rade na izgradnji stadiona za Mundijal u Kataru.
Formula 1 debitovaće na Losailu ovog vikenda, ali još jednom je fokus skrenut na druge teme, a Hamilton je još jednom, kao i u brojnim drugim temama, rekao da Formula 1 mora da zauzme stav i da učestvuje u rešavanju ovakvih problema.
„Veoma smo svesni probelma u nekim zemljama u koje dolazimo. Ali, čini se da je Katar jedna od najgorih zemalja po tom pitanju u ovom delu sveta. Sport mora da preuzme ulogu u podizanju svesti ljudi o ovim problemima. Ovakvim zemljama je potrebno preispitivanje, provera. Ljudska prava i jednaka prava za sve, to su veoma ozbiljne teme“, rekao je Hamilton.
„Ako već dolazimo na ovakva mesta, onda moramo da budemo ti koji će da pomognu. Jedna osoba može da napravi malu razliku, ali kao kolektiv imamo veliki uticaj. Da li bih voleo da više sportista priča o ovim problemima, pa da naravno. Sve se svodi na to da li ste kao pojedinac spremni da se edukujete i da li verujete da sport treba da preuzme odgovornost kako bi se zaista nešto i dogodilo kada dođemo na ovakva mesta“, zaključio je Hamilton.
Izvor: Sportklub.rs