home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota GR DKR Hilux T1+

Toyota Gazoo Racing je predstavila Toyotu GR DKR Hilux T1+ potpuno novi trkački automobil za Dakar reli 2022. Potpuno novi dizajn je sada izašao iz faze prototipa, ali će nastaviti da se razvija i usavršava u nedeljama pre relija Dakar, koji počinje početkom januara sledeće godine u Saudijskoj Arabiji.

Pokretan twin-turbo V6 motorom (V35A Production Engine) od 3,5 litara koji potiče iz nove Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, novi GR DKR Hilux T1+ ima više obrtnog momenta pri niskom broju obrtaja od svog prethodnika, kao i dobitke u smislu težine motora, iako je ukupna težina automobila prema propisima povećana na 2000 kg. Performanse novog motora su regulisane pravilima koje je postavila FIA, te kao takav nudi 298 kW (405KS) snage i približno 660 Nm. Menjač je Sadev 6-stepeni sekvencijalni, pogon na sva četiri točka s tri diferencijala, a lamela kvačilaCeramic Twin Plate od 215 mm, prenosi Tportal.hr.

Zahvaljujući vrhunski sposobnoj proizvodnoj verziji Land Cruisera 300 V6 twin turbo motora, tim je mogao da radi sa serijskim motorom. Koriste se standardni Toyotini turbo punjači, kao i standardni međuhladnjak (intercooler). Orijentacija međuhladnjaka je morala da bude modifikovana za trkački automobil, ali sam deo ostaje serijski, jer je izuzetno efikasan.

Toyota GR DKR Hilux T1+

Automobil takođe ima sistem vešanja povećanog hoda sa 280 mm na 350 mm, što vozaču omogućava da maksimalno iskoristi nove gume od 37 cola (940 mm). Širina gume je takođe povećana sa 245 mm na 320 mm. Gume su BF Goodrich All-terrain T/A KDR2.

Novi 17-colni aluminijumski točkovi Method Race Wheels će naglasiti veće gume novog automobila. Ovi točkovi su bili sastavni deo razvoja T1+ i tim je odlučio da ostavi točkove u njihovoj prirodnoj aluminijumskoj završnoj obradi, jer to nudi prednost u smislu toplotnog zračenja, odnosno hlađenja.

Dimenzije novog GR DKR Hiluxa T1+ su sledeće: dužina 4810 mm, širina 2300 mm, visina 1890 mm, a međuosovinsko rastojanje 3140 mm.

Ispod karoserije, Hilux je zadržao isti raspored sa centralno postavljenim motorom koji je bio u upotrebi od Dakara 2016.. Auto sada nosi samo dve rezervne gume umesto tri koje su bile u upotrebi u prošlosti, zbog promene propisa za kategoriju T1+.

Novi automobil ima najnoviji spoljašnji dizajn kad je reč o bojama, koji je u skladu s onim koji se koristi u WEC-u i WRC-u. Kao takav, novi Toyota GR DKR Hilux, koji će se takođe takmičiti na FIA Svetskom šampionatu u reliju-raid 2022 (2022 FIA World Rally-Raid Championship), jasno je deo linije trkačkih automobila Toyota Gazoo Racinga za svetski šampionat. Ikonični natpis GR sada su usvojila sva tri tima Svetskog šampionata, iako je Dakar Hilux već dugi niz godina deo Gazoo Racing porodice. Ovaj natpis takođe služi za jačanje veze između Toyotinih trkačkih automobila i uzbudljivih drumskih automobila koji nose isti natpis.

Za Dakar 2022. tim će ponuditi četiri potpuno nove GR DKR T1+ verzije Hiluxa, a Kataranin Nasser Al-Attiyah i francuski suvozač Mathieu Baumel predvode Toyota Gazoo Racing. Pobednici relija Dakar 2019. će ponovo imati Giniela de Villiersa (pobednik Dakara 2009.) za timskog kolegu, a Južnoafrikanac će biti u partnerstvu sa suvozačem Dennisom Murphyjem za izdanje trke 2022. godine.

Južnoafrikanci Henk Lategan i Brett Cummings će se vratiti na reli Dakar, s ciljem da pokažu svoju brzinu nakon odustajanja tokom 5. faze relija Dakar 2021. godine. Poslednji automobil u postavi će voziti Shameer Variawa i suvozač Danie Stassen, iz Južne Afrike.

Tim će provesti završni test u Južnoj Africi pri nego što pripremi automobile za transport prema Saudijskoj Arabiji početkom decembra. Konačna ruta za Dakar 2022. tek treba da bude objavljena, ali se očekuje da će teren biti sličan onom iz 2020. i 2021. godine.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Toyota Gazoo Racing



čitanja : 696



Komentari