
Frančesko Banjaja je izdržao kasne napade Fabija Kvartarara, stigavši do treće uzastopne pobede. Time je izjednačio rekord Kejsija Stonera, koji je do juče bio jedini Ducati vozač s tri trijumfa zaredom.
Eneja Bastijanini je, po prvi put u svojoj MotoGP karijeri, počeo trku s pol pozicije. Dobro je startovao, ali je Banjaja već u prvoj krivini izbio na čelo.
Bastijanini i Miler su se borili za drugo mesto, a vozač Gresini tima je uspešno odolevao napadima Australijanca.
Još su vozači odmeravali snage, a Đoan Mir je padom završio nastup na Red Bul Ringu. To je druga uzastopna trka koju Španac nije završio.
Maverik Vinjales je fantastično prošao Fabija Kvartarara za peto mesto, a Milerse ponovo spremao da napadne Bastijaninija. Mladi Italijan je brzo pao na četvrto mesto, nakon što ga je prošao Horhe Martin.
Krivinu kasnije, Bastijanini je bio van staze, a činilo se da je razlog problem s kočnicama. Međutim, kasnije je potvrđeno da je po sredi loš pneumatik.
Miler je u tom periodu prvi put pokušao da pretekne Banjaju, ali je Italijan odmah odgovorio.
Remi Gardner je takođe završio trku padom, a sve više i više se čini da je njegova budućnost izvan premijerne klase. Za to vreme, Miler se pripremao za novi napad na Banjaju, a Takaki Nakagami je završio trku.
Kvartararo je polako smanjivao zaostatak za vodećom trojkom, ali je i Banjaja dodavao gas.
Aktuelni šampion je u 15. krugu smanjio prednsot Milera i Martina, a njih je s petog mesta posmatrao Aleš Espargaro.
Jedna greška u 17. krugu je Martina koštala treće pozicije, dok je Luka Marini uspeo da prođe Espargara i izbije na peto mesto.
Na početku finalnog kruga nas je čekala drama. Martin je pao u pokušaju da Mileru uzme treće mesto. Vratio se vozač Pramac tima u trku i na kraju je bio deseti.
Kvartararo je u samoj završnici napao Banjaju, ali je Italijan uspeo da izdrži i da s pola sekunde prednosti završi trku.
POREDAK VOZAČA:
1. Fabio Kvartararo - 200
2. Aleš Espargaro - 168
3. Frančesko Banjaja - 156
4. Žoan Zarko - 125
5. Džek Miler - 123
6. Eneja Bastijanini - 118
7. Bred Binder - 107
8. Aleks Rins - 92
9. Horhe Martin - 87
10. Migel Oliveira - 85
POREDAK TIMOVA:
1. Ducati Lenovo - 279
2. Aprilia Racing - 253
3. Monster Energy Yamaha - 226
4. Pramac Racing - 212
5. Red Bull KTM - 194
6. Suzuki Ecstar - 169
7. Gresini Racing - 141
8. Mooney VR46 - 137
9. Repsol Honda - 102
10. LCR Honda - 74
11. RNF - 21
12. Tech3 - 14
POREDAK PROIZOĐAČA:
1. Ducati - 296
2. Yamaha - 180
3. Aprilia - 175
4. KTM - 131
5. Suzuki - 110
6. Honda – 88
Izvor: Moto-berza.com
MotoGP uvodi sprint trke od naredne sezone
Na konferenciji za štampu u subotu, čelnici MotoGP šampionata su najavili novinu za narednu godinu.
To su sprint trke, a vozačima je sam koncept predočen dan ranije, uz različite reakcije. Aktuelni šampion, Fabio Kvartararo, je ideju nazvao "potpuno glupom".
Mnogim vozačima smeta što nije bilo nikakve diskusije o uvođenju sprint trka, već im je samo predočena odluka u uvođenju ove novine.
Svaka od rundi u narednoj sezoni će imati sprint trku, koja će se voziti subotom i biće duga polovinu dužine glavne trke. Donosiće i polovinu poena.
MotoGP je potvrdio da uvođenje sprint trka neće povećati vreme koje vozači provode na stazi tokom gran pri vikenda. Pretpostavlja se da će iz rasporeda biti izbačen jedan trening i nedeljno zagrevanje. Tako će i broj dozvoljenih agregata i pneumatika ostati isti.
Startni raspored za nedeljnu trku će se i dalje određivati kroz kvalifikacije.
Treba naglasiti da su svi timovi i proizvođači biti za uvođenje sprint trka i da su podržali ideju kada je prvi put predstavljena tokom letnje pauze.
Predsednik Svetske moto federacije (FIM) je priznao da MotoGP-u treba još gledalaca i "bolji šou".
Šef Dorne, Karmelo Espeleta, je poručio da neće biti nikakvih promena u veličini kalendara.
Izvor: Moto-berza.com