Ali zasad samo u Rusiji. Naime AutoVAZ (poznatiji u Evropi samo kao Lada) je saopštio cenu za novi model 2170 Priora, koji će se u prodaji naći već tokom ovog meseca. Osnovna verzija nove Priore će u Rusiji koštati 10.860 dolara ili 8125 evra a prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa 4 vrata mada je Lada već predstavila i hatchback i coupe varijante ovog novog modela. Inače Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana još prošle godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje publike i,što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu 110/111/112 reč je ipak o različitim automobilima a posebno je veliki napredak ostvaren u kabini. Za pomoć u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi su koristili usluge italijanske firme AE. U Ladi su za Prioru predvideli frontalne vazdušne jastuke, automatski klima uređaj, podesivi servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, parking senzore, brisače sa senzorom za kišu, ABS.. Naravno svi ovi elementi opreme neće se naći na spisku standardne opreme ali pokazuju očigledan napredak Lade i pokušaj hvatanja priključka za evropskim markama. Prioru pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su : DxŠxV 4400 mm/1680 mm/1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg i postiže maksimalnih 185 km/h a ubrzava do 100 km/h za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6 pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km. Kada će Priora poćeti da se prodaje izvan Rusije odnosno kada bi eventualno mogla da stigne kod nas, može samo da se nagađa. Ali ako je suditi po primeru Kaline, koja se pojavila u Srbiji tek 2 godine posle početka prodaje u Rusiji, preostaje nam samo čekanje i nada da će Priora ipak brže stići na naše puteve nego što je to bio slučaj sa Kalinom.
Citroen C4 X-TR Crossover
Ovaj Citroen C4 sa povišenim klirensom (prva slika) snimljen je tokom test vožnji blizu Arktičkog kruga pa se postavlja pitanje da li će francuski proizvođač stvarno proširiti ponudu ovog modela jednom off-road varijantom sa cross country izgledom poput manjeg C3 X-TR. Odgovor na to možemo potražiti kod konkurencije. Naime VW već ima u ponudi CrossGolf, CrossTouran i CrossPolo a Fiat modele Idea Adventure i Panda Cross tako da ne iznenađuje da i Citroen razmišlja u tom pravcu. Kako bi mogao da izgleda taj C4 X-TR vidite na drugoj slici. Uglavnom robusniji branici, pragovi, prošireni blatobrani, krovni nosači, viši klirens i veći točkovi i to je to. Najverovatnije će pogon ostati samo na prednjoj osovini kao kod VW-ovih Cross modela ali bi mogao biti opremljen blokadom diferencijala. Za pogon C4 X-TR-a se pominje 2,0 litarski dizel HDi motor sa 100kW/138KS.
Samo nekoliko nedelja posle promocije koncepta M3 u coupe verziji na salonu u Ženevi, iz BMW-a stižu i zvanične slike serijske verzije tog modela. Kao i pomenuti koncept, i serijski auto ima V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420KS, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor, koji će pokretati novi M3, nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji već pokreće M5 i M6 modele. Iz 4,0 litra zapremine (tačnije 3999 ccm) novi V8 razvija snagu od 420KS (105 konja po litri zapremine) pri visokih 8300 obrt./min. dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 obrt./min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 obrt./min. odnosno da će V8 raspolagati sa 340Nm već pri 2000 obrt./min. Budući da je motor napravljen od aluminijuma i kompozitnih materijala, težak samo 202 kg pa su u BMW-u veoma ponosni na to da je ovaj agregat najlaški V8 motor na svetu, lakši čak (za 15 kg) i od rednog 6-cilindraša iz prethodne generacije modela M3. Nova generacija M3 je opremljena sa varijabilnim sistemom upravljanja bregastim vratilima (duplim Vanos-om) i novim zadnjim vešanjem. Novi M3 biće zvanično predstavljen na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine a konkurenciju će imati u obliku Lexus-a IS-F, Audi-ja RS5 i Mercedesa CLK63 AMG. Na slikama je auto sa 18 inčnim točkovima mada se očekuje da BMW ponudi i 19 inčne, iste onakve kakve je imao prototip na salonu u Ženevi. Maksimalna brzina mu i dalje iznosi 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km. Posle coupe-a, BMW će ponuditi i limuzinsku i kabrio verziju novog M3.
Veliki SUV model B9 Tribeca u prvoj generaciji izdvajao se od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u New Yorku, pored nove Impreze, izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom, naročito prednjeg dela na koga je i letelo najviše kritika. Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Tribeca se nudi u verzijama za 5 ili za 7 osoba pri čemu je sada olakšan pristup trećem redu sedišta. Nije novi dizajn sve što je novo na novoj Tribeca-i. Nov je i motor, sada sa 3,6 litra zapremine i 256KS, koje ostvaruje pri 6000 obrt./min. Kao i ranije radi se o 6-cilindričnom bokser motoru uparenim sa 5-stepenom automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak i troši nešto manje. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 213 mm. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako : D x Š x V 4865 mm/1870 mm/1686 mm a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. I još veličina točkova : 18-inčni sa gumama 255/55 R18.
Tjuning kuća Mattig predstavila je kompletan aero body paket za agresivniji izgled Seatovog modela Leon. Paket sadrži atraktivnije branike sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, retrovizore, trepavice za prednja i zadnja svetla, novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi, spušteno ogibljenje za 30 mm i 18 inčne točkove sa gumama 215/35 R 18. Nema podataka o doradama na motoru.
Fiat Bravo SW i Cabrio
Novi Bravo (kao hatchback sa 5 vrata) je tek započeo svoj tržišni život (i kod nas će početi veoma brzo) a italijanski sajtovi najavljuju nove karoserijske varijante za ovaj model. Evo i nekoliko renderinga kako bi mogli da izgledaju budući kabrio i karavan, koje je objavio sajt Infomotori. Prvo će se pojaviti novi SW (Station Wagon) odnosno karavan dok kabrio verzija Bravo-a još nije zvanično potvrđena od strane Fiat-a.
Na salonu u New Yorku, koji počinje 6. aprila, Mercedes (tačnije AMG) izlaže novu putnu verziju "sejfti kara" (Safety Car) Formule 1 sa dugačkim imenom CLK63 AMG Black Series. Ovaj model (težak 1760 kg) pokreće motor snage 507 konja i 630Nm sa 7G-Tronic automatskim menjačem. Sa takvom snagom ne iznenađuju ubrznja od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde i od 0 do 200 km/h za 13,8 sekundi. Iako bi mogao da postigne i više, AMG je elektronski ograničio maksimalnu brzinu na tačno 300 km/h (bar nije na 250 km/h). U cenu od 119.000 evra uključene su i tehničke cake kao što su Distronic, Parktronic i Keyless-Go.
Pre nekoliko dana objavili smo par slika nove Impreze WRX u hatchback verziji sa 5 vrata, koja će svetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u NewYorku (6.-15. april). Sada su objavljene nove, još bolje fotografije nove Impreze uključujući i slike klasične limuzine sa 4 vrata čiji izgled do sada nije bio poznat. Na ovim slikama nova Impreza izgleda daleko bolje pa će bar malo ublažiti kritike, koje su proteklih dana letele na račun dizajna nove Impreze. Da podsetimo da su se kritike kretale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. Kao i ranije i nova generacija Impreze nudiće se u 2 karoserijske varijante : kao hatchback (dužine 4,42 metra) i klasična limuzina sa dužinom od 4,59 metra. Osim novog dizajna Impreza je, po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi u svim verzijama. Nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog pomenute kruće karoserije, nižeg težišta i doteranog ogibljenja. Kasnije dolazi još jača varijanta Impreze. To je WRX STi sa oko 300KS. Naravno bokser motori i integralni pogon i dalje ostaju karakteristika ovog modela i tu nema promena. Motor od 2,5 litra nudiće se i bez turbo punjača a u Evropi će paletu agregata dopuniti i manji 1,5 i 2,0 litarski benzinci i novi turbo dizel sa 180KS. Prodaja se najavljuje za jesen ove godine.
BMW X6 Concept
Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.
Ssangyong Actyon Sports stigao u Srbiju
Korejski Ssangyong, koji je poznat po originalnom dizajnu svojih automobila (da ne upotrebimo neku jaču reč) premijerno je na salonu u Beogradu prikazao i sportsku pick up verziju SUV modela Actyon, koji se već nekoliko meseci prodaje i kod nas. Actyon pick up se zvanično zove Actyon Sports a u Srbiji se nudi sa jednim dizel motorom, 2 menjača i 2 paketa opreme (Prestige i Hyper). Motor je 2,0 litarski turbodizel XDI sa 141KS i 310Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2700 obrt./min). Iako je težak 1800 kg Actyon Sports po fabričkim tvrdnjama troši samo 8 litara goriva na 100 km. Pogon je 4x4 mada se na nekim tržištima nudi i 4x2 verzija. Unutrašnjost je nepromenjena, koja je po ocenama mnogih moderno dizajnirana i ergonomski dobro rešena. Već osnovni paket Prestige u opremi sadrži automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan, alu felne od 16 inča, parking senzore, elektro paket, grejače prednjih sedišta, servo volan, ABS itd a Hyper paket opreme ima i kožna sedišta i alu felne od 18 inča. Cena za Prestige verziju sa manuelnim menjačem iznosi 28.500 evra a Hyper varijanta sa automatskom transmisijom 31.280 evra sa PDV-om. Ssangyong u Srbiji prodaje novosadska Asta, Partizanska 27b, tel. 021/443 236 i zemunski Auto Trend, Cara Dušana 266, tel. 011/3073 300.
Novi 2CV6 Spaček
Ovo su crteži mogućeg izgleda novog Spačeka odnosno 2CV6 kako se auto zvanično zvao (proizvodio se od 1948. do 1990. godine). Crteže je objavio jedan francuski magazin a da li će auto stvarno biti napravljen (verovatno na bazi novog Citroena C3) i izgledati baš ovako videćemo 2009. godine za kada je navodno zakazana prezentacija. Uostalom, zašto da ne. Posle reinkarnacije Bube, Minija, sada i novog Fiata 500, bilo bi lepo videti i novi Spaček.
Chery Shooting Sport Concept
Kineski Chery za predstojeći domaći salon automobila u Šangaju priprema nekoliko interesantnih koncept vozila a među njima se izdvaja ovaj Shooting Sport Concept. Nažalost osim ovih crteža drugih informacija o ovom modelu nema. Ipak radi se o zanimljivoj kombinaciji coupe i karavan automobila, karoserijskoj formi poznatoj i kao Shooting Brake.
Obnovljeni Ssangyong Kyron
Korejski Ssangyong je, osim po svojim terenskim modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na model Rodius/Stavic a kritika nisu pošteđeni ni novi Actyon ni malo stariji Kyron. Zato i ne iznenađuju ove prve fotografije obnovljenog Kyron-a, koji su napravljene negde u Južnoj Koreji na kojima se vidi "ispravljeni" dizajn ovog modela za koji se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. A sudeći po tome da je auto na slici nemaskiran, premijera se može očekivati vrlo brzo ali u ovom trenutku nema informacija o nekom preciznijem terminu. Nema ni podataka o eventualnim promenama na mehanici odnosno da li će biti novih motora. Budući da su preomene uglavnom estetske (nova maska i branici napred i kompletno prerađen zadnji kraj) ni dimenzije se neće bitnije razlikovati od aktuelnog modela, koji je dužine 4,66 metra. Da podsetimo da se postojeći Kyron može kupiti i kod nas a model 200XDi sa 2,0 litarskim dizelašem od 141KS košta 29.990 evra sa PDV-om.
Novi Mercedes CLK
Sledeće godine Mercedes će promovisati novu generaciju modela CLK kao konkurenta novom coupeu BMW serije 3. Na crtežu (by Schulte Design) vidite kako bi mogao da izgleda ovaj model a upadaju u oči, pre svega, nova "kockasta" prednja svetla kakva će imati i nova E klasa. U celini auto ima nešto oštrije linije u odnosu na aktuelni model. Motori, koji će pokretati novi CLK biće preuzeti iz C klase pa tako i 3,5 litarski V6 agregat sa 272KS i V8 od 5,5 litara. Naravno u ponudi će biti i AMG varijanta sa V8 motorom od oko 500 konja. Novi CLK imaće i bezbednosni sistem Pre-safe a možda i aktivno vešanje ali će sigurno u ponudi biti integralni 4Matic pogon. Iako će premijera verovatno biti u martu sledeće godine na salonu u Ženevi, kako sada stoje stvari, prodaja će početi tek krajem te 2008. godine.
Jeep je objavio prve slike doteranog Grand Cherokee-ja, koji će svoju svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku (6.-15. april). Osim malih, ali zaista malih vizuelnih promena spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveća novina je ustvari potpuno novi benzinski 4,7 litarski V8 motor, koji zamenjuje postojeći iste zapremine ali ima 24% više snage i 6% više obrtnog momenta. Tačnije sada raspolaže sa 217kW/291KS i 437Nm obrtnog momenta. Uz povećanje snage ide i veća ekonomičnost ovog motora. Malo nelogično ali je tako mada Jeep nije objavio za koliko je smanjena potrošnja. Uz to novi motor može da koristi etanol E85 kao pogonsko gorivo. U Grand Cherokee se ukupno ugrađuje 5 motora, 4 benzinca i jedan dizel. Osim pomenutog novog 4,7 litarskog V8, od benzinaca su u ponudi i 3,7 litarski V6, 5,7 L HEMI V8 i 6,1 litarski HEMI V8, koji pokreće model SRT8 a tu je i 3,0 L common-rail dizel. Pomenuli smo i vizuelne promene na karoseriji obnovljenog Grand Cherokee-ja ali su one toliko male da ih nećete ni zapaziti na prvi pogled. Na drugi pogled primetićete malo povećani gril hladnjaka, više zaobljena prednja svetla, nove branike i svetla za maglu a pozadi i promenjenu grafiku zadnjih svetala. U Jeep-u navode da sve ove sitne promene samo još više naglašavaju autentični Jeep-ov karakter. I unutrašnjost je doživela promene ali Jeep još nije objavio slike kabine da se u to uverimo mada se pominju i veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolja završna obrada...