Mercedes SL za 2009.
Pre nekoliko dana pisali smo o novom Mercedesu SL i objavili smo špijunsku sliku nečega što je, po tada dostupnim informacijama, bio potpuno novi Mercedes SL za 2010. godinu. Međutim sada, po poslednjim informacijama, ipak se radilo samo o faceliftu ( obnavljanju ) aktuelne generacije modela SL iako je teško razumljiv Mercedesov potez da u roku od godinu ili malo više dana, predstavi čak dva nova modela SL. Naime ovaj doterani SL ( na slici ) biće predstavljen 2009. godine a samo godinu kasnije već će biti promovisana potpuno nova generacija tog modela ! Mada se sada pominje i 2011. godina umesto 2010. kao godina prezentacije potpuno novog SL-a. Obnovljeni SL za 2009. donosi dakle nov agresivniji prednji deo sa oštrijim linijima nego do sada. Nova su svetla ( u stilu Mercedesa CLS ), branici sa većim otvorima za vazduh, malo prošireni blatobrani, nova je maska dok se pozadi promene svode samo na promenjenu grafiku zadnjih svetla ( stop svetla u LED tehnologiji ) i doterane branike. V8 motor iz sadašnjeg SL55 AMG modela će najverovatnije biti zamenjen sa 6,2 litarskim V8 motorom pa će oznaka ove verzije novog SL-a biti SL63 AMG ( upravo ta verzija je na crtežu ). Taj motor razvija 518KS i 630Nm obrtnog momenta. Ali to neće biti i najsnažniji SL. Mercedes će u ponudi ostaviti i sadašnji V12 motor sa 612KS i 1000Nm ! Ostale verzije novog SL-a za 2009. su varijante SL350 i SL550 i na njima neće biti promena budući da su tek prošle godine doterani sa poslednjim redizajnom aktuelne generacije SL-a.
U poslednje vreme priča se da će Porsche Cayenne dobiti i dizel agregat čime bi postao prvi Porsche ikada koji bi imao ugrađen takav motor. Da bi jednostavno presekli takve špekulacije, iz Porsche-a su nedavno glasno i izričito demantovali da će doći do ugradnje dizelaša u Cayenne ili u bilo koji drugi model jer to jednostavno ne ide zajedno sa njihovom filozofijom proizvodnje sportskih automobila. S druge strane, Porsche je objavio da, zajedno sa Audijem i VW-om, radi na razvoju hibridnih pogonskih agregata. Radi se o kombinaciji benzinskog i elektromotora, koji će se u budućnosti ugrađivati u Cayenne, Audi Q7 i VW Touareg a sa kojim će Cayenne trošiti za 15 odsto manje goriva od sadašnjih verzija bez elektromotora. Predstavljanje Cayenna Hybrid očekuje se 2010. godine.
O novom Peugeotu 207 CC već smo pisali ali se tada nije znala cena po kojoj će se prodavati. Novi 207 CC, na zapadu Evrope, kreće u prodaju tokom marta meseca po ceni od 18950 evra pa naviše. Konkretna cena važi za Nemačku a kolika će biti cena kod nas još se ne zna ali ovaj Peugeotov coupe-cabrio videćemo na salonu u Beogradu kada bi trebalo da saznamo nešto više o ceni kod nas kao i tačan termin početka prodaje. Do tada ima vremena a u međuvremenu da se podsetimo šta donosi 207 CC. Zato evo skraćenog teksta koji smo već objavili pre dva meseca o ovom Peugeotu : Evo i prvih fabričkih slika nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Što se izgleda tiče tu velikih iznenađenja nema, budući da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji liči na stil 206 CC, nastavlja se uspešna tradicija Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsećanja radi od 2001, kada je počela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa većim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500.000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jeftiniji je prodat u 360.000 komada. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spušta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugrađjuje 5-stepeni ručni menjač s tim što se kod slabijeg benzinca može doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duži od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, čime je ova CC varijanta 75mm niža od hatchbacka. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljažnik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine. Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi možda može da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski niže nego u klasičnoj 207-ici. Kako je saopšteno proizvodnja će se odvijati u Spaniji, a prodaja počinje u martu 2007. godine.
Ovo su tzv. teaser crteži nove generacije Maseratija Coupe koji će biti predstavljen već sledeće nedelje mada će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Prema italijanskom magazinu Quattroruote, auto će i dalje nositi prostu oznaku Coupe a prema ovim crtežima, magazin izvodi zaključak da je Maserati odbacio Giugarov predlog izgleda ovog Coupea u korist onog iz studija Pinifarinina. Iako je dizajn novog Coupea inspirisan aktuelnim Maseratijem Quattroporte, Coupe će dobiti daleko agresivniji look i jedinstveno oblikovani zadnji kraj. U odnosu na prethodnika, novi model je porastao u svim smerovima a nudiće se u 3 karoserijske varijante : 2+2 Coupe, Spyder sa mekim ( platnenim ) krovom i 2 sedišta kao i verzija CC sa 4 sedišta i metalnim sklopivim krovom. Pod haubom se krije V8 motor zapremine 4,2 litra poreklom iz Ferrarija a kasnije se očekuje i snažniji 4,5L V8 sa oko 500KS.
Koliko je prošlo od predstavljanja aktuelnog Sparka ? Manje od dve godine a evo već stiže prvi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta koji se negde prodaje kao Matiz a negde ( pa i kod nas ) kao Spark. Kako tržište malih automobila raste, a predstavljeni su i mnogi novi modeli u ovoj klasi, u Chevroletu ne sede skrštenih ruku i zato je za salon u Ženevi najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle nepune dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo doterivanje itekako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Mehanika je ostala neizemjena odnosno motori su i dalje od 0,8 i 1,0 litra s tim što se kod ovog većeg može fabrički ugraditi auto gas tj TNG. I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu na nekim tržištima i sa automatskim. Oprema je podignuta na viši nivo odnosno mnogo toga što je dosad bilo na spisku opcija sada je ugrađeno već serijski. Na tržište obnovljeni Spark stiže već u martu.
Kao što smo već pisali, nova generacija Fiatovog "globalnog" modela Palio, biće predstavljena za nekoliko nedelja a dotle evo i prvih zvaničnih fotografija tog noviteta. Kao i do sada, proizvodiće se u brazilskom gradu Betim a nudiće se u hatchback veriji sa 3 i 5 vrata, zatim kao karavan ( Weekend ), mala limuzina sa imenom Siena i kao mali pick-up Strada. Kao dizajnerski uzor poslužio je model Perla, Fiatov model koji se proizvodi u Kini od prošle godine i koji je takođe nastao na osnovi modela Palio. Osim toga neki detalji vuku na Grande Punto što naravno nije nikakvo iznenađenje. Dakle, napred je nova maska kao na pomenutoj Perli, zatim nova svetla, hauba, promenjeni branici sa povećanim otvorima za vazduh dok se pozadi najveće promene ustvari odnose na promenjena kompletna zadnja vrata sa novim i većim svetlima i branikom gde se sada nalazi i mesto za tablicu. Izmena naravno ima i u kabini. Nova je instrumet tabla i centralna kozola a tu su i novi oblik volana i još nekoliko promenjenih sitnica. Novi Palio imaće 1,0 i 1,4 litarske FLEX motore ( koji mogu da koriste i alkohol kao gorivo ) kao i novi 1,8 L 16v motor koji će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Argentini.
Nova generacija Renaulta Twingo
Renaultov uspešni mali model Twingo, predstavljen još 1992. godine (!) uskoro dobija zamenu u vidu potpuno nove verzije koja naravno zadržava uspešno ime. Kao što smo ranije pisali, ne samo da će se novi Renault Twingo proizvoditi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu, već će Renault organizovati svetsku promociju Twinga u Sloveniji za oko 800 novinara, koliko će ih biti pozvano u junu da prisustvuju tom događaju i test vožnjama. Sada su dostupni novi crteži konačnog izgleda novog Twinga ( na slikama ). Kako će novi Twingo izgledati moglo se naslutiti već pre nekoliko meseci na osnovu Twinga concept prikazanom na salonu u Parizu koji je imao novi turbo motor 1.2 16v sa svih 100KS. Naravno, osim tog motora, postojaće i verzije sa slabijim motorima ( 60 i 75KS ) a po prvi put se najavljuje ugradnja dizelaša. Novi Twingo, po ceni od oko 9500 evra za baznu verziju, stiže na tržiste do kraja godine a zanimljivo je da se poslednjih dana čuje da bi novi Twingo u serijskoj verziji mogao biti prikazan već na salonu automobila u Ženevi početkom marta. Na slikama najnoviji crteži Twinga u serijskoj varijanti nastali na osnovi pomenutog Twinga concept.
Nova sajamska ponuda Grand Motorsa za kupovinu Forda
Domaći uvoznik za vozila Ford, beogradski Grand Motors, povodom skorašnjeg salona automobila u Beogradu, već odobrava sajamski popust za kupovinu novih automobila. Popust je počeo 16. februra i traje sve do završetka salona automobila u Beogradu 1. aprila. Napominjemo da se radi o sajamskim cenama za modele 2007. i to za automobile sa lagera kao i to da je količina nažalost ograničena ali je zato isporuka odmah. I kako izgledaju snižene cene ? Za najjeftiniju Fiestu sada treba izdvojiti 9890 evra, za bazni Fusion 12390, Focus treba platiti od 14390 a najjeftiniji Mondeo ( 1,8 litarski benzinac sa 115KS i bogatim paketom opreme ) samo 17890 evra ! Telefoni Grand Motorsa : 011/269 21 80, 267 01 88 i 269 23 01. I još Internet adresa : ford.co.yu.
Stiže i to u julu ove godine ali samo u Veliku Britaniju. Naime kako je saopšteno iz japanske fabrike, novi mali gradski model I ( izgovara se "aj" a znači ja ) će se za sada prodavati samo u Velikoj Britaniji jer da bi se japanska verzija ( dakle sa volanom na desnoj strani ) izvozila u Britaniju nisu potrebna neka veća prilagođavanja automobila. Auto sa 4 sedišta pokreće mali motor od samo 660 ccm sa turbo punjačem i 64KS. Za lakše kretanje po gradu ( za šta pre svega i služi ) brine se 4-stepeni automatski menjač. Iz Mitsubishija nema informacija da li će se pojaviti i verzija namenjena ostalom delu Evrope. Cena u V.Britaniji iznosi 9000 funti ili 13500 evra.
BMW-ovi sportvanovi F3 i F5
Kako pišu neki holandski sajtovi, BMW namerava da već 2009. godine predstavi model F5, prvi u seriji novih MPV vozila ( BMW ih naziva Sportvan automobili ). Naravno, u skladu sa tradicijom BMW-a, takva vozila sa plavo-belim znakom neće biti puki transporteri već će, kao i ostali modeli bavarskog proizvođača, raspolagati sa odličnim voznim osobinama i prikladnim performansama. BMW F5 će koristiti platformu novog modela X5 dok će manji F3 biti zasnovan na seriji 3. Kako se procenjuje, F3 će se pojaviti godinu dana posle modela F5 dakle tokom 2010. godine. U ovom trenutku se za mali F3 pominju 3,0 litarski motori sa 235 i 300KS ( ovaj drugi sa turbo punjačem ). Na slici je BMW F3 ( crtež je objavio američki magazin Motor Trend ).
Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je prošle godine na salonu automobila u Pekingu a sada stiže i vest da će se auto moći kupiti i u Evropi krajem ove godine gde bi trebao da zameni limuzinsku verziju nikad dobro prodavane Liane. Premijeru Suzuki najavljuje već za salon u Ženevi početkom marta. Ovaj Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante za 390 mm pa sada dostiže svih 4499 mm uz međuosovinsko rastojanje od tačno 2500mm. Osnovni motor je 1,6 litarski sa 107KS dok će se kasnije ovaj Suzuki opremati i sa 2,0 litarskim agregatom i 143KS. Dodavanje gepeka je dizajnerski prilično uspelo; ova konstatacija zato jer mnogi proizvođači neuspešnim dodavanjem prtljažnika na već postojeće kombilimuzine jednostavno naruže izgled zadnjeg kraja što sa ovim Suzukijem nije slučaj. Evropska verzija se dizajnerski razlikuje od pomenute kineske samo napred po drugačijoj saćastoj maski i agresivnijem braniku.
VW New Beetle od čokolade
Povodom dana zaljubljenih, u Kini je napravljena VW Buba od čokolade ! Naime kako prenosi China News, na dan Sv. Valentina, u jednom supermarketu u gradu Qingdao, izložena je prava VW Buba prekrivena sa 200 kg čokolade. Dakle ipak se ne radi o potpuno čokoladnoj Bubi već o pravom autu koji je prvo prekriven plastičnom folijom a kasnije je dodata čokolada i još nekoliko šarenih dekoracija po "karoseriji" automobila. Ljudi iz tog supermarketa baš znaju kako da privuku mušterije !
Po ko zna koji put, legendarni Mercedesov G model, ponovo je restilizovan za novu prodajnu sezonu. Premijera naravno u Ženevi početkom marta. Prvo da vidimo šta je novo u kabini. Najkraće, nova je centralna konzola sa modifikovanim prekidačima, nov je volan i još neke sitnice tako da sada još više unutrašnjost G klase zaista sve više liči na običan putnički auto a ne na neki nezgrapni terenac. I spolja ima manjih izmena ali se ne vide na prvi pogled odnosno primetiće ih samo poznavaoci ovog modela. Najviše se primećuju nova svetla tj njihov LED look a tu su i manje izmene na branicima (i napred i nazad ), pragovima, blatobranima, masci motora i sl. G klasa se i dalje nudi u 3 karoserijske verzije sa motorima u rasponu od 165Kw/224KS u modelu G 320 CDI pa do 368Kw/500KS u modelu G 55 AMG. Prodaja počinje odmah a prve isporuke startuju sredinom aprila. Sa ovim promenama, u Mercedesu nastavljaju da neguju ovaj model, predstavljen još 1979. (!) godine nudeći izuzetan "terenac" sa osobinama luksuznijih modela Mercedesa.
Saab 9-5 BioPower 100 concept
I Švedski Saab ima spreman novi koncept za salon u Ženevi. Radi se o modelu 9-5 BioPower 100 koji je zanimljiv po tome što ima prvi produkcijski motor (spreman za proizvodnju) koji koristi čisto bioetanolsko gorivo ( E100 ) za razliku od aktuelnog modela 9-5 BioPower E85 koji koristi mešavinu 85 % bioetanola i 15 % benzina. Motor je 2,0L sa 300 konja i 400Nm obrtnog momenta sa kojim ovaj konceptni Saab 9-5 postiže ( elektronski ograničenih 250 km/h ) i ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi.
Toyota Hybrid X concept
Toyota sprema još jedan hibridni model, doduše za sada samo u formi koncepta, a promocija naravno na skorašnjem salonu u Ženevi. Auto nosi ime Hybrid X concept a Toyota je objavila samo ovu teaser sliku na kojoj se vidi samo deo novog prototipa. Uobičajeno u poslednje vreme. Kako je Toyota marka sa najviše hibridnih modela u ponudi ( ima ih 9 ), nova studija samo pokazuje Toyotinu snagu i prednost koju ima u odnosu na ostale rivale u klasi hibridnih vozila. Naravno prezentacijom Hybrida X, Toyota pokazuje i svoje najnovije domete u razvoju automobila na hibridni pogon. Sasvim je moguće da ova studija ili neka veoma nalik na nju, u skorije vreme postane deo Toyotine ponude serijskih modela.