
Preuzeto sa : Blic.rs
Pre manje od mesec i po imali smo priliku da u Frankfurtu testiramo novu "opel astru" koja je u ponedeljak i zvanično predstavljena na srpskom tržištu. Prvi utisci posle kraće vožnje bili su pozitivni jer četvrta generacija u svakom pogledu predstavlja veliki korak napred u odnosu na prethodni model sa oznakom H.
"Astra" je glatko položila sve ispite na nemačkim putevima i
pokazala je da unosi neophodno osveženje u kompakt klasu. Posebno je
upečatljiva bila "astra" sa 1,6-litarskim turbo benzincem i 180
konja, koja možda neće biti najtraženiji izbor kupaca, ali svakako da zaslužuje
našu pažnju.
Naše
gorivo
Identičan model, samo sa slabijom dodatnom opremom, testirali smo u
realnijim, srpskim uslovima, gde je prvo do izražaja došla razlika u prosečnoj
potrošnji. "Astra 1.6 turbo" bi po fabričkim podacima trebalo da u
gradu troši 8,9 litara, u Nemačkoj smo postigli 9,7, dok sa našim gorivom bord
kompjuter nije pisao manje od 11,5 litara na 100 pređenih kilometara. Sigurno
je da bi rezultat mogao da bude i bolji, međutim snažni motor sa 180 konja nije
idealan za poštovanje novog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Do stotke se stiže
za obećanih 8,5 sekundi, dok maksimalnih 221 km/h u Srbiji nemate gde da
proverite a da ne rizikujete gubitak dozvole.
Može i
bez "fleksrajda"
Testirani model u Nemačkoj bio je opremljen sistemom "FlexRide",
poznatim sa "insignije", bez kojeg smo morali da se snalazimo u
Beogradu (doplata 750 evra). "Fleksrajd" amortizere u treptaju oka
prilagođava brzini, stilu vožnje i uslovima puta, a vozaču se pomoću prekidača
nude tri režima - standard, tour i sport. "Astra" bez modernog, ali i
skupog sistema nije imala problema u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Na otvorenom
putu udobnost je bila na visokom nivou, tako da se nije osetio nedostatak
"tour" režima. "Opelov" kompakt se i sa osnovnom postavkom
ogibljenja uspešno bori protiv rupa i neravnina na putu koje se ne osećaju u
kabini. Za agilniju i dinamičniju vožnju ipak nedostaje sport mod, s kojim
amortizeri postaju tvrđi, upravljanje je direktnije i ubrzava se odziv na
papučicu gasa.
Porasla
za 17 cm
"Astra" je takođe postala i praktičnija jer konačno nudi dovoljno
prostora za odlaganje sitnica. Pregrada, otvora i držača ima po čitavoj kabini
i možete da odložite sve od sitnog novca do flaše od litar i po. Materijal
sedišta je lagan za održavanje i mrlje se uklanjaju jednim potezom vlažne krpe.
Plastika je takođe kvalitetna i otporna je na grebanje. Nova "astra"
je za 17 centimetara duža od prethodne, ali se povećanje ne oseća, pogotovo ne
na zadnjoj klupi. Odrasli i starija deca mogu da pronađu položaj za kolena, ali
problem nastaje kada na zadnju klupu postavite dečja sedišta. Jednostavno, ako
vozač viši od 185 cm namesti svoje sedište, trogodišnje dete nema dovoljno
prostora za noge. Zapremina prtljažnika (370 l) je u proseku klase, a kupci kao
deo standardne opreme dobijaju trostruki prilagodljivi pod nazvan
"flexfloor".
Bogata
oprema
Paket opreme "cosmo" je bogat i podrazumeva ESP, dvozonski klima-uređaj, ergonomska sportska sedišta, CD/mp3 sa sedam zvučnika, alu-felne od 17 inča sa gumama 215/50, sistem "svetlo po danu", maglenke, kožni volan i još puno toga. Ipak, možda je previše tražiti da se doplati 350 evra za elektropodizače zadnjih prozora u automobilu vrednom više od 22.000 evra. Ručice za otvaranje i zatvaranje su zaostavština 20 veka i stvaraju dodatne probleme roditeljima koji ne mogu da pritiskom na dugme zaključaju sve prozore. Početna cena "astre" je 14.955 evra.
Astra i rivali u kompakt klasi
Model astra golf megan mazda 3
dužina 4.419 4.199 4.295 4.460
širina 1.819 1.786 1.808 1.755
visina 1.510 1.479 1.471 1.470
međ. rast. 2.685 2.578 2.640 2.640
prtljažnik 370 350 405 340
* sve mere su u mm, osim prtljažnika u litrama
Autor : Aleksandar Pijevac
A zasto je bitno da li je 8,5 ili 7 i zbog cega je ljudima to toliko bitno?Pa neces valjda da divljas s njom na putu pa da je to toliko bitno!
@lok
7s je previše. To ne može ni BMW 120i (istina, atmosferski benzinac je). Ali za 8s bi morao.