home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na internetu su se pojavile nove fotografije čitave palete budućih modela iz Renault grupacije.  

Megane III

Prvo o trećoj generaciji Renaulta Megane koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.

 

Scenic III

Treća generacija Scenica (model za 2009.-tu) se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).

Clio sedan/Thalia

Renaultova limuzina na bazi Clia II, koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Clio Symbol ili Nissan Platina, uskoro će dobiti svog naslednika. Iako su mnogi očekivali da će kao baza poslužiti aktuelni Clio III, Francuzi su opet iskoristili stari Clio II. Mada je automobil dizajnerski sada nešto privlačniji nego dosadašnji model, jasno je da se ni ovaj Clio sedan/Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Ostali detalji za sada nisu poznati, ali slike dovoljno govore.

Logan MCV

Pre nekoliko dana Dacia je objavila prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (o tome više OVDE), a ovako će izgledati njegova karavan, odnosno MCV varijanta. 

Kao i kod limuzine, i MCV je najveće promene doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka, doterana svetla i modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh, dok izmene pozadi obuhvataju nova svetla i redizajnirani branik. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), to je u principu to, jer u ponudi motora nema promena.  

Sandero 4x4

Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia ući u borbu za kupce u segmentu 4x4 vozila, a potvrda tome su i ove slike. Novi rumunski 4x4 model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Kako stvari sada stoje, Dacia Sandero 4x4 bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine i to po ceni od oko 10.000 evra.

Renault ULC

Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su 12. maja ove godine i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC (na slici njegov mogući izgled), a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase, koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1910 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je to još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.

  



čitanja : 5219



Komentari

Megan III izgleda normalno u odnosu na prethodni.
Ostalo je nezanimljivo.

Autor Eki 06 Jul 2008, 09:54

Ne dopada mi se previše "megan", a ovi drugi nisu zahvalni za komentarisanje.
Ako u Renou žele da prestignu "golfa", treba da uvedu i pandan "DSG" menjaču, pogon na svim točkovima i visoku završnu obradu. Ni cena ne sme biti veća od glavbog konkurenta, a o prostranosti i o udobnosti ne treba trošiti reči.

Autor Stefko 06 Jul 2008, 22:16

Ne znam dali znate, ali predhodni model, ne samo sto je bio auto godine vec je i vrlo uspesan bio i i dalje belezi dobre prodajne rezultate...

Sto se tice nove Thalije, ja pre mislim da ce to biti novi Dacijin model.. al dobro, videcemo , u sakom slucaju, uzasno...

Autor Nebojsa 06 Jul 2008, 22:29