Snimljen novi Hyundai i30

Nakon nove Elantre, Ioniqa i Verne, južnokorejski proizvođač Hyundai priprema i novu generaciju modela i30.
Ovaj Hyundaijev predstavnik u C segmentu je u aktuelnoj generaciji (predstavljena u septembru 2011. godine na sajmu automobila u Frankfurtu) inače dostupan kao hatchback sa 3 i 5 vrata, ali i kao karavan. Ostaje da se vidi da li će tako ostati i u novoj generaciji.

Kako bilo, neke informacije kažu da bi novi i30 mogao da se pojavi već na jesenjem sajmu automobila u Parizu.
Po sadašnjim najavama, novi i30 će dobiti nešto duže međuosovinsko rastojajanje u poređenju sa sadašnjim modelom, što će omogućiti i prostraniji enterijer sa više mesta za putnike pozadi.
U gami motora bi trebalo da se nađe i 1,0 litarski trocilindrični benzinac sa 100KS i 120KS, kao i 1,6 litarski iz aktuelnog i30. Od dizelaša se očekuju već poznati 1,4 i 1,6 liatrski CRDi agregati, ali verovatno sa nešto više snage i manjom potrošnjom.
Više pažnje ipak privlači i30 N sportska verzija, još ranije potvrđena za 2017.
Podsećanja radi, Hyundai je na ovogodišnjoj trci izdržljivosti 24 sata Nirburgringa učestvovao sa tri automobila, a među njima se našao i razvojni prototip budućeg sportskog hatchbacka i30 N Turbo.
Ovo je deo Hyundaijevog zvaničnog razvojnog procesa njihovog high-performance N podbrenda koji će činiti i modeli koji će konkurisati Renault RS i Volkswagen GTI i R varijantama.
U međuvremenu se pojavilo nekoliko novih detalja i o serijskoj verziji Hyundaija i30 N za koji je i zvanično potvrđeno da će biti lansiran tokom sledeće godine. To je u intervjuu za britanske medije najavio Albert Biermann, šef Hyundaija za razvoj i test vozila sa visokim performansama.
Budući i30 N će se bazirati na novoj, trećoj generaciji modela i30, a pokretaće ga 2,0 litarski turbo četvorocilindraš koji je testiran u razvojnom vozilu koje je učetvovalo na trci 24 sata Nirburgringa.
Serijski Hyundai i30 N će imati prednji pogon i manuelni menjač (ta varijanta će moći do 250 km/h), ali će se tokom 2018. godine pojaviti i verzija sa automatikom. Takođe, nije isključena da se i30 N pojavi i sa pogonom na sva četiri točka.
Za sada nije poznato sa koliko snage će tačno raspolagati pomenuti 2,0 litarski agregat, ali nedavno objavljeni Hyundaijev video je pokazao da motor tokom testova generiše 263.9KS i 308.9 Nm. Ove brojke međutim nisu konačne pa ostaje da se vidi koliko KS će imati finalni, produkcijski model.
Takođe, Hyundai planira da ponudi i30 N i sa opcionim track performance paketom koji će imati još više snage. Ta varijanta će standardno dolaziti i sa elektronski podešavajućim LSD diferencijalom, modifikovanim izduvnim sistemom, optimizovanom transmisijom, jačim kočnicama i drugim unapređenjima.
Biermann je najavio da će N verzija biti "pristupačna", što znači da bi i30 N trebalo da bude jeftiniji od Ford Focusa ST i VW Golfa GTI.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto: Autoweek.nl
Evo slike interiera za novi i30
https://www.google.ba/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.caradvice.com.au%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2F2017_hyundai_i30_spy-photos_inside-and-out_07.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.driven.co.nz%2Fnews%2Fnews%2F2017-hyundai-i30-spy-shots-revealed%2F&docid=j2I_3Ea4OJHPlM&tbnid=elO2B8xEKHkpaM%3A&w=1600&h=1067&ved=0ahUKEwiL2vihnOfOAhXJXBQKHdwnDZ4QMwgdKAIwAg&iact=mrc&uact=8&biw=1280&bih=923
https://www.google.ba/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Ficdn-6.motor1.com%2Fimages%2Fmgl%2FxGkVq%2Fs4%2Fhyundai-i30-n-spy-pics.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.motor1.com%2Fnews%2F93826%2F2017-hyundai-i30-teased-ahead-september-7-reveal%2F&docid=fXKgIc8ifSRuVM&tbnid=LvdDScRsAwCr0M%3A&w=889&h=500&bih=923&biw=1280&ved=0ahUKEwjQu_mjnOfOAhXLOhQKHY5GDHUQxiAIAygB&iact=c&ictx=1#h=500&w=889