Uskoro i Porsche Panamera Sport Turismo

Nova generacija Porscheove Panamere je zvaničnu promociju imala prošle godine, a neki mediji su još ranije najavili (pozivajući se na izvore upoznate sa Porscheovom strategijom) da će na predstojećem sajmu automobila u Ženevi premijeru imati i njena nova karoserijska varijanta.
To će biti Panamera u shooting brake izdanju, verovatno pod nazivom Sport Turismo, kakav je nosio i Porscheov koncept iz 2012. godine.
Sudeći po ovoj slici (ostaje pitanje njene autentičnosti), i izgled Panamere Sport Turismo je velikim delom inspirisan pomenutim konceptom, što znači da se ovakva Panamera odlikuje dužim krovom, drugačijim C stubom i izmenjenim zadnjim delom sa više mesta u odnosu na običnu Panameru.
Kao i standardna Panamera, i Panamera Sport Turismo će biti napravljena na MSB platformi, a očekuje se i ista linija raspoloživih verzija.
Ovo potonje podrazumeva Panameru Turbo koja ima 4,0 litarski V8 biturbo motor sa 404 kW/550KS i 770 Nm, pa Panameru 4S koju pokreće 2,9 litarski šestocilindrični benzinac sa 324 kW/440KS i 550 Nm, kao i Panameru 4S Diesel sa 4,0 litarskim V8 dizelašem sa 310 kW/422KS i 850 Nm.
Sve tri navedene verzije imaju PDK menjač sa osam stepeni, a pogon je na sva četiri točka.
Takođe, budući da standardna Panamera ima i hibridne verzije, to se kasnije može očekivati i u njenom Sport Turismo izdanju.
Podsećanja radi, Porsche Panamera 4 E-Hybrid kombinuje 2,9 litarski twin-turbo V6 benzinac sa 330KS, elektromotor sa 100 kW (136KS), litijum-jonske baterije i osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, pri čemu kombinovana snaga sistema iznosi 462KS i 700 Nm obrtnog momenta. Automobil može da se kreće i samo na elektropogon, i to 50 km, pri brzinama do 140 km/h.
Porsche je za ovogodišnji sajam u Ženevi pripremio još jednu hibridnu verziju Panameru, i to Panameru Turbo S E-Hybrid sa 680KS.
Ovde imamo kombinaciju 4,0 litarskog twin-turbo V8 motora sa 550KS, elektromotora sa 136KS i litijum-jonskih baterija (14 kWh), pri čemu kombinovana snaga sistema iznosi 680KS i 850 Nm obrtnog momenta. Takođe, moguća je i vožnja samo na elektropogon, kada Panamera Turbo S E-Hybrid prelazi do 50 km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Wordscoop.forumpro.fr