home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen C3

Citroen C3 sledeće generacije bi trebalo da ima promociju već sledeće godine, a biće i prvi serijski model francukske marke koji će poneti novi odnosno modifikovani logo.

Izvršni direktor brenda Laurent Barria je potvrdio da je novi C3 EV u pripremi, uz  napomenu da će se automobil fokusirati na „pristupačnoj električnoj mobilnosti“, oslanjajući se na dizajnerske naznake i akreditive održivosti koje je izložio novi koncept automobila Oli.

Direktor dizajna Pierre Leclercq je ranije objasnio da Ami i Oli „moraju da utiču na [Citroenove] serijske automobile“ – nagoveštavajući da će njegovi sledeći modeli pozajmiti ključne ideje od svakog od njih kako bi pokrenuli brend na održivost i pristupačnost, piše britanski Autocar.

Rekao je da se „nijedna“ ideja iz Oli koncepta ne odbacuje kao potencijalni kandidat za serijske automobile: samo je pitanje tajminga. Izvršni direktor Vincent Cobee je dodao da će biti potrebno oko pet godina da sva tehnologija na Oli-u stigne na tržište, ali bi neke od njih mogle doći za nekoliko meseci.

Kao takav, novi C3 EV će verovatno koristiti relativno malu bateriju, ciljajući domet od oko 400 km, piše Autocar. Međutim, Cobee je takođe rekao da je „maštar, ali i prodavac“, otvarajući vrata većim baterijama ako se to bude zahtevalo.

Električni C3 bi bez sumnje koristio varijaciju CMP arhitekture na kojoj se zasnivaju električne verzije novijih Peugeota 208 i Opel Corsa, koji će zameniti svoje motore od 136KS za 156KS.

Dizajn novog C3 će verovatno pozajmiti naznake od Amija i Olija, kao što su njihovi zajednički prednji i zadnji branici, iako na suptilniji način koji se vidi na Oli-u. Takođe se očekuje da će preneti Oli-jev utilitarni sveukupni stil, sa debelim gumama i obiljem obloga kako bi se zadovoljili zahtevi kupaca. Možda je to podignut krosover u stilu aktuelnog Citroen C3 Aircross.

Novi C3 će koristiti više recikliranih materijala nego aktuelni modeli kako bi podstakao održivost, iako će povećanje verovatno biti ograničeno. „Niko ne kupuje automobil jer je održiv“, rekao je Cobee. Leclercq je takođe potvrdio da su ovi materijali skuplji.

U unutrašnjosti se očekuje da će veća kontrola nad infotainmentom biti predata vašem mobilnom telefonu.

Očekuje se da će se prodavati paralelno sa novim C3, koji je dostupan samo na tržištima u razvoju kao što su Indija i Južna Amerika (model na drugoj slici), gde je infrastruktura za punjenje električnih vozila manje sofisticirana.

Citroen C3

Sledeća generacija C3 bi trebalo da bude pristupačnija od električnih krosovera kao što je Kia Niro EV. Međutim, malo je verovatno da će dostići cilj od 25.000 evra.

Za nas je novi Citroen C3 EV zanimljiv zbog nedavnih najava da će se nova Fiat Panda (koja će se od novembra 2024. praviti u Kragujevcu) bazirati upravo na novom Citroenu C3.

Tehnički, Fiat neće imati većih problema u razvoju ovog gradskog automobila jer će nova Panda u stvari preuzeti CMP bazu novog evropskog Citroena C3.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 2064



Komentari