home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mini Cooper S

Nakon premijere novog Minija sa 3 vrata i novog Countrymana, iz Minija je stigla potvrda da će i hečbek sa 5 vrata doživeti novu generaciju.

U intervjuu na sajmu u Minhenu, Stefanie Wurst iz Minija je takođe najavila da će se ponovo pojaviti i kabriolet. Malo je verovatno da će nova gama uključiti serijsku verziju koncepta Urbanaut iz 2021.

Wurst je pomenula da gama kompanije „ne sme biti komplikovana za razumevanje“, dodajući da je to verovatno razlog zašto Paceman nije bio komercijalno uspešan. Ako će ikada postoji još jedan veliki model (po Minijevim standardima), on neće biti nužno veći od novog Countrymana, već će biti drugačijeg oblika.

Model sa 5 vrata se neće bazirati na istoj platformi kao električni sa 3 vrata, jer ovaj drugi koristi arhitekturu razvijenu u saradnji sa kineskom firmom Great Wall. Zajedno sa BMW grupom, dve kompanije su osnovale zajedničko preduzeće Spotlight Automotive u Kini gde će se sklapati novi Cooper E i Cooper SE.

Aceman krosover će im se pridružiti 2024. godine u istoj novoj fabrici koja se nalazi u Zhangjiagangu, gradu u provinciji Đangsu.

Od sada do kraja decenije, postojaće mešavina modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnim pogonima. Modeli visokih performansi sa John Cooper Works oznakom se planiraju i sa SUS i EV pogonom.

Do 2030. Mini namerava da ukine sve SUS automobile i pređe na potpuno električni pogon, što je takođe planirao Rolls-Royce.

U međuvremenu, ručni menjač se povlači.

BMW brend neće uskoro napustiti vozila na konvencionalni pogon jer veruje da infrastruktura za punjenje još nije spremna za industriju potpuno električnih automobila.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 704



Komentari