home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi A6
 
Potpuno nova generacija sportskog Audija RS6 imaće elektrifikovanu ponudu motora kada stigne na tržište tokom 2026. godine s plug-in hibridnim V8 pogonskim sklopom, ali i u zasebnoj verziji s potpuno električnim motorom.

U ovoj klasi sportskih limuzina iz Nemačke nikada nije nedostajalo konkurencije, pa novi RS6 stiže s potpunim odgovorom na električni BMW i5 M60 ali i hibridni BMW-u M5. Tako će novi RS6 ujedno biti najsnažniji do sada jer će raspolagati sa čak 730 KS u verziji sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ono što je posebno zanimljivo, po prvi put od 2010. godine, Audi će ponuditi RS6 uz karoserijski izbor karavana i limuzine, za razliku od dosadašnjih generacija koje su bile dostupne samo kao Avant, navodi Klix.ba.

Odluka da nastavi da nudi RS6 s motorom s unutrašnjim sagorevanjem je doneta dve godine nakon što je Audi Sport potvrdio svoju nameru da RS6 postane potpuno električni. Kao i kod ostalih marki slaba prodaja električnih vozila na važnim tržištima je podstakla reviziju tog plana, a Audi sada umesto toga nastoji da produži životni ciklus svojih ključnih modela s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i u sledeću deceniju.

Pristup u kojem nudi dva pogonska sklopa je potkrepljen i strategijom dvostruke platforme. Električni RS6 E-tron je tako baziran na Premium Platform Electric (PPE) Volkswagen grupe, dok benzinski, tačnije hibridni, RS6 ostaje na Premium Platform Combustion (PPC) koja je evolucija MLB arhitekture koju koristi aktuelni RS6, a koji je predstavljen 2019. godine.

Za sada dodatni detalji nisu poznati, ali se pretpostavlja da će RS6 s motorom s unutrašnjim sagorevanjem dobiti dorađenu verziju Porscheovog 4,0 litarskog V8 benzinskog motora s dva turbopunjača, a koji koristi i aktuelni model. Da bi se ispunila stroža regulativa o emisijama Euro 7, očekuje se da će biti kombinovan s plug-in hibridnim sistemom koji uključuje elektromotor ugrađen u menjač i litijum-jonsku bateriju koja se već ugrađuje u razne Porsche i Bentley modele.

Audi A6 e-tron

S druge strane, potvrđeno je da će električni RS6 E-tron pokretati pogonski sklop s dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka, koji je baziran na onom koji se već nalazi u modelu S6 E-tron. U tom modelu sistem proizvodi 543 KS i 950 Nm obrtnog momenta, dok bi za RS6 snaga trebalo da bude povećana na oko 670 KS. Audi Sport takođe razvija i sam način isporuke snage uz progresivnu krivu obrtnog momenta što značajno doprinosi boljem sportskom osećaju u vožnji.

Električni RS6 će koristiti istu bateriju od 94,8 kWh iskoristivog kapaciteta kao i A6 E-tron, ali s obzirom na njegovu namenu u pogledu performansi, logično je očekivati da neće postići isti domet kao standardna limuzina od 745 km.

Izvor: Klix.ba / Autocar.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 199



Komentari