U planu električni MG 2

Kako navodi Autocar, verovatno će se zvati MG 2, a u pitanju je električni automobil ispod hečbeka MG 4, kao novi početni model u MG-ovoj liniji električnih vozila. Render mogućeg izgleda MG 2 možete pogledati OVDE.
Šef MG UK, Dejvid Alison, pomenuo je rane planove za takav model Autocaru još prošle godine, a govoreći na Festivalu brzine u Gudvudu početkom ovog meseca, potvrdio je da će novi električni automobil imati konkurentnu cenu u odnosu na modele poput Renaulta 5, koji počinje od 22.995 funti.
Alison ističe: „Jedna od stvari koju smo uvek imali jeste pristupačna cena električnih vozila, ali to više nemamo. Nismo ni blizu najjeftinijih kada je u pitanju prodaja električnih vozila, jer toliko drugih brendova i toliko drugih modela sada dolazi u taj prostor. „Dakle, kada budem određivao cenu tog automobila, određivaću je što agresivnije mogu, a pogled će biti uglavnom na pristupačnosti.“
Alison je potvrdio da su „prilično napredni“ koncepti već napravljeni, što sugeriše da bi testiranje uskoro moglo da počne.
Iako nije otkrio nikakve tehničke detalje, smatra se da će novi MG početnog nivoa koristiti istu SAIC baterijski-električnu modularnu skalabilnu platformu kao i MG 4.
Verovatno je da će novi MG 2 biti konkurentan Renaultu 5, koji u najsnažnijoj verziji pokreće motor od 150 KS i nudi maksimalni domet od oko 400 kilometara sa baterijom od 52 kWh.
Alison je rekao da je prodaja Renaulta 5 pokazala da je tržište malih, pristupačnih električnih automobila mnogo veće nego što se ranije očekivalo – i zato je ključno lansirati takav model što je pre moguće.
„Renault 5 je učinio posao mnogo važnijim“, rekao je. „Oduvek sam smatrao da je to sledeće tržište koje će se desiti, jer kako Evropa prelazi na električna vozila, neizbežno je naći najlakši način kako ih učiniti pristupačnijim.“
Na pitanje koliko brzo će automobil stići, s obzirom na to da će se segment proširiti sa Volkswagenom ID 2 i njegovim ekvivalentima Cuprom i Škodom u narednih 18 meseci, Alison je rekao: „Želim da ga prodajem već sada, ali ne mogu imati sve što uvek želim. Mislim da je taj automobil verovatno još uvek nekoliko godina daleko.“
Međutim, uveren je da se ovo predviđanje može poboljšati, s obzirom na brzinu kojom MG uspeva da pretvori crteže u modele izložbene salone.
„Mislim da je to veoma moguće“, rekao je. „Jedna od stvari koja me je uvek impresionirala u načinu na koji ova kompanija posluje je brzina razvoja.“
Alison je takođe rekao da će britanski tim imati veliku ulogu u njegovom stvaranju: „Posedovanje londonskog dizajnerskog studija je veoma korisno. Video sam neke koncepte i crteže automobila. To me ispunjava velikim, velikim poverenjem da bi to trebalo da bude zaista, zaista uspešno u tom prostoru.“
O potrebi da se ovakav automobil dizajnira u Velikoj Britaniji, rekao je: „Mora tako biti, jer taj automobil ne bi uspeo u Kini.“ „Mislim, na mnogim azijskim tržištima obično se ne viđaju automobili manji od hečbeka C-segmenta. Dakle, pokušaj osmišljavanja četvorometarskog električnog automobila na baterije koji ima veoma evropski [stil] jednostavno neće funkcionisati. „Dakle, po mom mišljenju, ta vrsta automobila mora imati evropskiji pristup u pogledu stila.“
MG-ov inženjerski centar sa sedištem u Longbridžu takođe će igrati ulogu u testiranju i konfigurisanju novog modela. Alison je rekao da bi takozvani MG2 mogao biti veliki igrač za brend na drugim tržištima gde još nije uspeo. „Uzmite Italiju, na primer“, rekao je, „udeo električnih vozila je ispod četiri procenta. To je zato što mnogi [električni] automobili nisu baš prilagođeni [uskim] italijanskim putevima. „Ali u trenutku kada neko smisli pristupačan električni automobil dužine četiri metra ili manje od četiri metra, onda bi takva stvar trebalo da bude zaista uspešna. I to je prostor u kome apsolutno treba da budemo; veoma sam uveren da kada nešto takvo iznesemo na tržište, da ćemo se zaista dobro snaći.“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs