Novi električni Fiat bi mogao da bude prerušeni Leapmotor

Traži se još samo ime, Tipo ili Brava?
Šta ako Fiatov sledeći električni kompaktni automobil ne bude u potpunosti italijanski? Početkom decembra, u evropskoj automobilskoj industriji kruže glasine da grupa Stellantis navodno razmatra plasiranje modela kineskog Leapmotora na Starom kontinentu pod imenom jednog od svojih brendova. I dok još ništa nije zvanično, vesti koje dolaze iz Italije i Francuske već ocrtavaju konture ovog neviđenog projekta.
Leapmotor je upravo u Kini lansirao novi električni kompaktni automobil pod imenom Lafa 5. Međunarodna oznaka je B05. Sa dužinom od 4,43 metra, pogonom na zadnje točkove i ultra-agresivnom cenom, on direktno izaziva modele kao što su VW ID.3, MG4 i BYD Dolphin. Početna cena je 92.800 juana, ili približno 11.000 evra, a B05 se može pohvaliti impresivnim tehničkim specifikacijama: LFP baterije od 56,2 ili 67,1 kWh, navodni domet od 515 do 605 km, brzo punjenje koje bateriju može da se napuni od 30% do 80% za manje od 20 minuta i izlazna snaga između 132 i 160 kW. Međutim, nisu toliko tehničke specifikacije ono što privlači pažnju u Evropi koliko njegova industrijska budućnost.

U igri je bio i Opel, ali Fiat ima prednost
Prema nekoliko pouzdanih izvora, posebno “Milano Finanza” i medijske kući “Torino Cronaca”, Stellantis ozbiljno razmatra da preimenuje B05. Opelovo ime je kružilo poslednjih nedelja, ali italijanski brend se sada smatra sve kredibilnijom opcijom. Fiat bi, posebno, mogao značajno da profitira od ovog poteza. Torinski brend trenutno pati od velike praznine u svojoj ponudi. Između gradskog Fiata 500e i skupljih modela više klase, nedostaje zaista pristupačan i moderan električni kompaktni automobil koji bi mogao da privuče veliku publiku u Evropi. Leapmotor prerušen u Fiat bi savršeno popunio ovu rupu, bez potrebe za skupim razvojem potpuno novog modela. Neki čak predlažu povratak imena Fiat Brava, prožetog nostalgijom i još doboljno poznatog na mnogim evropskim tržištima.
Ono što ovaj scenario čini još verodostojnijim jeste to što Leapmotor B05 nije nepoznat inženjerima Stellantisa. Oni su već preradili podešavanja modela Leapmotor T03 i C10 kako bi ih prilagodili evropskim zahtevima. I prema dostupnim informacijama, B05 bi sledio isti put, sa podešavanjem šasije usmerenim na dinamičnije i preciznije upravljanje, bolje prilagođeno putevima u Evropi. Ovaj projekat takođe označava novu fazu za Stellantis, koji sada predvodi Antonio Filosa nakon ere Karlosa Tavaresa.

Novi Fiat baziran na modelu Leapmotor B05 (render Auto-moto.com)
Cilj je jasan - ubrzati elektrifikaciju uz značajno smanjenje troškova. Preimenovanje već amortizovanog kineskog modela omogućilo bi im da brzo uđu na tržište sa konkurentnom ponudom, bez ulaganja stotina miliona evra u razvoj potpuno nove platforme.
Međutim, proizvodnja Fiata u Španiji, zasnovanog na kineskoj platformi optimizovanoj u Italiji, bio bi kompromis koji je podjednako politički koliko i finansijski. Za puriste, ideja može da bude šokantna. Fiat rođen u Kini, proizveden u Španiji, delimično poboljšan u Italiji... Ali moderna automobilska industrija više ne funkcioniše kao u prošlom veku. Niko više ne postavlja pitanje “Gde je automobil sklopljen?” već “Da li može da se proda i za koliko?”
Ako ovaj budući električni Fiat ponudi dobru vrednost za novac i dovoljno prefinjen dizajn, malo kupaca će biti zainteresovano da pogleda njegov “pasoš”.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor