home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser sliku budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su najnoviji renderi njegovog mogućeg konačnog izgleda. Prema informacijama koje se vrte po internetu, Ford prvo planira da u julu ove godine na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će njegova prodaja startovati tek godinu dana kasnije. Zanimljiva je i nezvanična informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični turbo motor razvijati oko 280KS (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča). Što se cene tiče, pominju se cifre u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.






Audi će paletu kupea A5 proširiti i kabriolet verzijom, čija se zvanična promocija očekuje u januaru 2009. godine na salonu automobila u Detroitu. Za razliku od konkurentskog BMW-a, koji je svoju aktuelnu "trojku" kabrio opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno rešenje mekog sklopivog krova. A5 Cabrio će koristiti motore iz A5 Coupea, što znači da će se pod haubom naći 3,2 litarski V6 benzinac i 2,7 i 3,0 litarski TDI dizelaši. Kasnije će ponudu dopuniti i sportski S5 Cabrio sa 4,2 litarskim V8 benzincem, koji će naravno imati i quattro pogon na sva četiri točka. Proizvodnja ovog novog kabrioleta će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu.   



Opel je objavio još jednu tzv. teaser sliku svog novog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine, na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija (na njoj se vidi deo zadnjeg dela automobila) je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Nova fotografija prikazuje prednji deo automobila, ali se sem maske i delimično svetala, drugi detalji ne vide (zato se ovo i zove teaser slika). Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon 2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metara ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine, dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.




Italijanski Lamborghini je za sledeću nedelju i salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavio svetsku premijeru nove verzije svog najmanjeg modela Gallardo. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka. Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja i 528 Nm obrtnog momenta (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točk. Ovaj novi Gallardo će se i vizuelno razlikovati od dosadašnje verzije, mada za sada (bez obzira na razne špijunske slike) nije poznat njegov definitivni izgled.



JJAD Project 001

22 Feb 2008 - 13:42 Top secret Link

Priprema se još jedan britanski sportski automobil malih dimenzija i male mase, ali sa odličnim voznim osobinama i koji putnicima treba da pruži veliki užitak u vožnji (dakle po Lotusovom receptu). To je bar plan Jima Dowlea (učestvovao u razvoju već odavno legendarnog McLarena F1 i Mercedesa SLR), kome će u razvoju novog dvoseda pomoći meksički dizajner Alejandro Loya Iturralde, inače odgovoran za ove prve crteže. Auto za sada nosi radni naziv JJAD Project 001 (serijski primerak će verovatno dobiti neko maštovitije ime), a predviđeno je da ga pokreće centralno smešten četvorocilindrični motor sa 200KS. JJAD Project 001 će imati karoseriju od karbon fibera i aluminijumsku šasiju, pa ne iznanađuje najavljena težina od samo 870 kg. Kako stvari sada stoje, prvi prototip novog sportiste bi trebalo da bude završen u sledećih 18 meseci, a kada se bude pojavio u prodaji, trebalo bi košta oko 35.000 funti, odnosno oko 46.400 evra.




Sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (u septembru ove godine), a njegov najverovatniji izgled vidite na ovim renderinzima iz britanskog magazina AutoExpress. Sudeći po ovim slikama, i budući Ka odlikovaće kose linije kao i aktuelni model, mada uz veliki uticaj prošle godine predstavljenog Ford Verve koncepta (koji inače najavljuje novu Fiestu). Na novom Fordu Ka se naročito ističe nos automobila, što je, pre svega, zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će takođe doći sa pomenutog Verve koncepta, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).

 



Ovo su navodno prve slike novog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, skenirane iz sledećeg izdanja nemačkog magazina AutoBild. Iako se autentičnost ovih fotografija još ne može potvrditi, one pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). Zvanična svetska premijera je inače planirana za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.), kada će biti poznati svi detalji, kao i odgovor na pitalanje jesu li ovo stvarno zvanične slike ili samo dobar fotošop. U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3) i Mercedesa (GLK). Ovde i podsećanje da je pomenuti Audi Cross Cabriolet Concept dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,81 metra, što su dimenzije koje možemo očekivati i za serijski Q5. Što se palete pogonskih agregata tiče, možemo očekivati benzince 2,0 TFSI sa 210KS, 3,2 V6 sa 265KS i 4,2 litarski V8 sa 330KS, a od dizelaša se za sada pominje 3,0 litarski TDI agregat, koji je bio ugrađen u Cross Cabrilet Concept. Ovaj V6 motor razvija 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, a već sada ispunjava buduće Euro6 norme, koje stupaju na snagu 2014. godine. Očekuje se da će se raspon cena za Q5 kretati od 35.000 do 50.000 evra.




Na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) Dacia će premijerno izložiti još jednu karoserijsku verziju svog niskobudžetnog modela Logan. Tako posle Logana u limuzinskoj, MCV, Van i Pick up varijanti na tržište stiže i hatchback model sa petora vrata koji je inače u Južnoj Americi poznat kao Renault Sandero (ova špijunska slika prikazuje Dacijinu verziju ovog modela, koji se od Renault Sandera razlikuje pre svega po drugačijoj maski hladnjaka). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima (prema ranijim najavama) biti dostupan od jula ove godine. Naravno, Sandero/Logan hatchback je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu se Sandero oprema 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60, odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 85KS. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,4 i 1,6 16V benzince sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaše sa 70 i 85KS. Cena u Evropi? Kako stvari sada stoje, od 7900 evra pa naviše.



Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-1 Concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), dizajner ove švedske kompanije Anthonly Lo je za švedski magazin Auto Motor & Sport najavio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već početkom marta na salonu u Ženevi. Što se tiče serijske vezije ovog modela, ona bi po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.  



Osim (polu)karavana Clubman o kome je nedavno već bilo dosta reči, Mini sprema i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu sledeće godine. Tokom proteklih nekoliko dana pojavile su se nove slike potpuno nemaskiranog primerka novog Minija Cabrio koji će naslediti dosadašnju verziju, koja se inače na tržištu nalazi od 2004. godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper), 175KS (Mini Cooper S), kao i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati sa cifrom od nepunih 15.000 funti).  



Nissan GT-R Spec V

30 Jan 2008 - 13:52 Top secret Link

Japanski magazin Best Car je objavio prvi rendering i par tehničkih detalja o budućem Nissanu GT-R Spec V, odnosno o još sportskijoj verziji nedavno promovisane nove generacije modela GT-R (o njemu više OVDE). I novi GT-R Spec V će pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na 520KS pri 6500 o/min. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti i oko 100 kg na težini (sa 1740 na 1640 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Izvori iz fabrike su već potvrdili da će se GT-R Spec V naći i na tržištu SAD-a, i to u limitiranoj seriji, ali tek 2010. godine.



Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, italijanski Fiat će početkom marta ove godine na salonu u Ženevi premijerno predstaviti dve nove varijante svog malog retro modela 500. Konkretnije, radi se o kabriolet i sportskoj Abarth SS verziji, a obe za metu imaju Mini, tačnije Mini Cabrio i Mini Cooper S. Novi Fiat 500 Cabrio će imati klasični platneni umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabriolet će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju već je bilo dosta reči tokom proteklih nekoliko meseci (pre svega o baznoj verziji sa 135KS), a na prve dve slike je impresija mogućeg konačnog izgleda Abartha 500 u još jačem SS (Super Sport) izdanju. Abarth 500 SS karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, maski i na haubi motora, spojleri, tamnija prednja svetla, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni točkovi (sa niskoprofilnim pneumaticima), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. U unutrašnjosti možemo očekivati nove, sportske instrumente, novi volan i sportska sedišta. Dok će standardni Abarth 500 razvijati 135KS (po podacima AutoExpressa), ovaj snažniji Abarth 500 SS bi iz 1,4 litarskog turbo benzinca sa 4 cilindra trebalo da izvlači 155KS i 230Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem). To bi bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 7,5 sekundi, dok bi najveća brzina trebalo da  iznosi oko 210 km/h. Ovakav motor i težina od oko 1000 kg će omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi). Prema sadašnjim informacijama, cena za običan Abarth 500 u Velikoj Britaniji treba da iznosi oko 13.500, a za Abarth 500 SS oko 15.000 funti.



Posle jučerašnjih prvih teaser slika (o tome više OVDE), Honda je pustila u opticaj i ovaj video koji prikazuje pojedine detalje novog Accorda, čija svetska premijera će biti održana na salonu automobila u Ženevi, u martu ove godine.  



Sem slika budućeg Aston Martinovog modela Rapide (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete su ovih dana uspeli da naprave i prve špijunske snimke još jednog novog automobila ove britanske marke. Ovog puta radi se o otvorenoj, kabriolet verziji modela DBS, koji će u skladu sa tradicijom najverovatnije poneti ime Aston Martin DBS Volante (fotografije su inače nastale negde na severu Švedske). I DBS sa platnenim krovom će, kao i DBS Coupe, koristiti poznati 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. I DBS Volante će brzinu od 100 km/h dostizati za nešto više od 4 sekunde (DBS Coupe 4,3 sekunde), dok će maksimalna brzina biti oko 300 km/h. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa će i DBS imati karbon-keramičke kočnice. Očekuje se da cena za DBS Volante bude tek nešto manja od 300.000 evra.




Ovaj špijunski video prikazuje novi Volkswagenov Golf VI, koji je nažalost i dalje prilično zamaskiran, i to upravo na onim najzanimljivijim mestima automobila - na prednjem i zadnjem delu, dok je bok skoro potpuno otkriven i jasno pokazuje ogromnu sličnost sa aktuelnim Golfom "peticom". Drugim rečima, budući Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i pretpostavljalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Inače, tamo će se i dalje prodavati kao Rabbit. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS.