Nissan GT-R V-Spec

Na nemačkoj stazi Nirburgring uhvaćen je prototip budućeg Nissana GT-R Spec-V, koji će se na tržištu naći sredinom naredne godine kao model za 2010. Na prvi pogled vizuelne razlike u odnosu na standardni model nisu velike (prednji spojler sa dodatnim otvorima za vazduh, drugačiji točkovi), ali je važnija najava da će GT-R V-Spec biti lakši i snažniji u poređenju sa običnim Nissanom GT-R. To znači da će i novi GT-R V-Spec pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat, ali pojačan sa standardnih 480 na oko 550KS. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti do 150 kg na težini (sa 1740 na oko 1600 kg), dok će se ostale modifikacije odnositi na pojačane kočnice, dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Što se cene tiče, britanski izvori navode da će GT-R V-Spec biti za oko 20.000 funti skuplji od standardnog modela.
Redizajn za Porsche 911

Lovci na automobilske novitete uspeli su da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koji treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok se na repu zapažaju nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Prema pisanju britanskog magazina Car, 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiće sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto, koliko se očekuje i za 911). Car Magazine takođe najavljuje da će obnovljeni 911 konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK. Inače, naredna generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.
Škoda Superb Combi

Posle svetske prezentacije druge generacije svog najvećeg modela Superb na nedavnom salonu automobila u Ženevi, Škoda prema poslednjim informacijama priprema i njegovu Combi, odnosno karavan verziju. Na to upućuju i najnoviji špijunski snimci napravljeni na severu Evrope, a na ovoj slici je mogući izgled tog Superba Combi. Kako stvari sada stoje, Škoda bi trebalo da startuje sa prodajom karavanskog Superba u proleće 2010. godine, odnosno skoro dve godine posle standardnog Superba, čija prodaja inače počinje ovog leta. Za pogon će biti zadužena široka paleta pogonskih agregata, koj uključuje benzince u rasponu od 140 do 260KS i dizelaše sa snagom od 115 do 170 konja.
Audi A5 Cabriolet stiže sledeće godine
Posle standardnog Audija A5 Coupe, na proleće sledeće godine u prodaji će se pojaviti i njegova kabriolet varijanta, koja će naslediti sadašnji Audi A4 Cabriolet (premijera se očekuje nešto ranije, tačnije u januaru 2009. na salonu automobila u Detroitu). Proizvodnja će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC (Coupe-Cabrio) verziji opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno rešenje mekog sklopivog krova. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate u rasponu od 1.8 TFSI sa 170KS pa do 4.2 V8 od 354KS za model Audi S5 Cabriolet.
Volkswagen Golf VI Cabrio

Nemački magazin AutoBild je u svom najnovijem broju objavio još jednu impresiju najverovatnijeg izgleda budućeg Golfa VI, ovog puta u njegovoj otvorenoj kabrio verziji koja bi trebalo da se pojavi već naredne godine. AutoBildovi renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda, a da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme. Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (Audi A3 Cabrio, Ford Focus CC, Renault Megane CC). Delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio sa mekim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 10 sekundi i pri brzinama do 32 km/h) ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos, koji ima skuplje rešenje sa metalnim skopivim krovom. Nekih novih detalja o Golfu VI nema, pa ovde samo podsećanje na ono što je do sada poznato. Dakle, novi Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, budući da je Golf najvažniji model fabrike, rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestselera koju Golf ima. Osim toga, i dimenzije će biti veoma slične postojećem modelu. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata, čiju ulogu bi preuzeo nedavno predstavljeni novi Scirocco. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. U ponudi će se kao opcija naći i Volkswagenov DSG menjač sa duplim kvačilom. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektomotora) ali se ovaj poslednji ipak neće pojaviti tako skoro.
Fiat 500 Giardiniera (karavan)

Na krilima izuzetnog uspeha novog Fiata 500, italijanska fabrika ubrzano radi na proširenju karoserijskih varijanti ovog retro modela. Jedna od njih (pored kabriolet izdanja) jeste i mali gradski karavan Giardiniera sa troja vrata, kojim bi Fiat od 2010. godine ušao u borbu za kupce sa Minijevim modelom Clubman. Iako će 500 Giardiniera zadržati isto međuosovinsko rastojanje (2300 mm) kao i standardni Fiat 500, zahvaljujući dužem krovu i povećanju zadnjeg prepusta nudiće više mesta za glave putnika pozadi, kao i prtljažnik veće zapremine. Što se motorizacije tiče, ona će obuhvatati već poznate agregate iz standardnog modela, odnosno radi se o 1,2 i 1,4 litarskim benzincima (sa 69 i 100KS), kao i 1,3 litarskom Multijet dizelašu sa 75 konja (pominje se i sportska Abarth varijanta sa 135KS). Ipak, pre Giardiniere, Fiat će novi 500 predstaviti u Cabrio verziji sa klasičnim platnenim umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). Kako se pretpostavlja, i kabriolet će koristiti 1,2 i 1,4 litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela u ovaj mali kabrio (dužine nešto preko 3,5 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. Kako bilo, Fiat 500 Cabrio će imati premijeru u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi, posle čega će početi i prodaja. Za sve one koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom svoje Giardiniere, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na nedavnom salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon (na trećoj slici). Najkraće rečeno, Castagna 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu).
Uhvaćena Dacia Logan SUV

U poslednje vreme se po raznim magazinima i internetu dosta govori da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u segment SUV vozila, a potvrda tome ovih dana stiže sa severa Skandinavije, gde su nastale špijunske fotografije tog Dacijinog SUV/crossover modela. Naravno, testni primerak na prvoj slici i je dalje sa starom Loganovom karoserijom, dok druga slika prikazuje mogući izgled ovog rumunskog 4x4 modela, kakav bi trebalo da ima serijska verzija koja će biti lansirana 2010. godine. Tada bi inače trebalo da se pojavi i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju (mada neki izvori navode da će novi Logan biti predstavljen već 2009.). Jedna od karoserijskih varijanti tog novog Logana biće i pomenuti SUV model sa 4x4 pogonom (da ne bude zabune, osnovna verzija će ipak imati pogon samo na prednjim točkovima). Ako je verovati impresiji na drugoj slici, Logan SUV će dosta podsećati na Nissan Qashqai, što doduše uopšte ne iznenađuje, budući da će i Dacia za svoj SUV najverovatnije koristiti Nissanovu platformu i mnogobrojne druge komponente. Najzanimljivije za kraj – cena. Samo 11.000 do 12.000 evra za osnovnu verziju !
Audi RS8 sa V10 twin-turbo motorom

Nedavno je Audi razočarao mnoge odlukom da ipak ne pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI (prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi) ali će zato (prema pisanju britanskog magazina AutoCar) ponudu agregata u modelu R8 u drugom kvartalu naredne godine proširiti V10 twin-turbo motorom iz Audija RS6. Takav R8 dobiće ime Audi RS8 i raspolagaće sa svih 426kW/580KS i 650Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde (do 160 km/h trebaće mu oko 8,5 sekundi) i najveću brzinu od preko 200 milja na sat (322 km/h). Aktuelni Audi R8 inače ima 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, postiže maksimalnih 301 km/h, a do stotke mu treba 4,6 sekunde.
Volkswagen Golf VI : novi rendering

Premijera Volkswagenovog Golfa šeste generacije je sve bliže, a ovaj novi rendering bi trebalo da nam pruži prilično realističan pogled na njegov konačni izgled. Kao što se i pretpostavljalo, budući Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata (prazninu bi popunio novi Scirocco), već samo u hatchback varijanti sa petora vrata i kao Variant, odnosno karavan. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektromotora) ali se ovaj poslednji ipak neće tako skoro pojaviti u prodaji.
Volkswagen Robust

Prema poslednjim vestima, nemački Volkswagen će tokom 2010. godine početi sa prodajom svog novog pick-up modela Robust (ime još nije zvanično potvrđeno), koji će kupcima najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Robust treba da preotme kupce sličnim modelima koji dolaze iz Toyote, General Motorsa i Forda, a proizvodiće se u Volkswagenovim fabrikama u nemačkom Hanoveru (za evropske potrebe) i argentinskom Pachecu (za ostala tržišta), mada se pominje i mogućnost proizvodnje u Južnoj Africi. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.
VIDEO : Alfa Romeo 159 GTA
Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika svog modela 156 GTA, a ovaj špijunski video to i povrđuje. Ipak, mnogo su zanimljivije informacije o onome što se krije ispod prednjeg poklopca, a to je ili nešto oslabljeni V8 motor iz Ferrarija F430 ili 4,2 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo, pa možda i 4,7 L iz Alfe 8C Competizione. I to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Za poređenje, pomenuta Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 184kW/250KS, a ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako stvari sada stoje, ovaj Alfin konkurent BMW-u M3, Audiju RS4, Mercedesu C63 AMG i Lexusu IS-F bi mogao da se pojavi u prodaji već naredne godine.
Ford Fiesta RS
Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućoj sportskoj RS verziji
Focusa (o njemu više OVDE), Ford navodno sprema još jedan svoj automobil sa RS
oznakom; tačnije radi se o Fiesti RS. Tako bar piše britanski magazin
AutoExpress (odakle su i ove slike), koji (iako Ford to još nije potvrdio) najavljuje
dolazak Fieste RS za 2010. godinu, odnosno 12 meseci posle lansiranja nešto
slabije Fieste ST. Prema AutoExpressu, prednje točkove buduće Fieste RS će
pokretati ojačani 1,6 litarski turbo motor iz pomenute Fieste ST (u paru sa
šestostepenim menjačem), koji će u RS verziji razvijati oko 200 konja. Po
sadašnjim procenama, Fiesta RS bi trebalo da postiže najveću brzinu od oko 225
km/h, da ubrzava od 0 do 100 km/h za oko šest sekundi, što bi ovaj Fordov
sportski hatchback postavio uz bok već etabliranih modela ove klase, kao što su
Renault Clio RS197, Opel Corsa OPC i Mini Cooper S John Cooper Works. Naravno,
u Fijestinom RS paketu će se naći i tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, širi
trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem, agresivan aero body kit,
novi točkovi i odgovarajući set guma, kao i doterana unutrašnjost (sportska
sedišta i volan, alu pedale i sl.). Naravno, sve ovo pod uslovom da Ford
stvarno planira Fiestu RS, kojai bi te 2010. godine, po proceni AutoExpressa,
mogla da košta oko 17.000 funti.
Volkswagen Lavida na salonu u Pekingu

Ovo je prva teaser fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem aprilskom salonu automobila u Pekingu. Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai-Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Ako je verovati pojedinim sajtovima, Lavida bi u Kini trebao da košta između 130.000 i 200.000 juana, odnosno između 12.000 i 18.200 evra. Za sada nema drugih podataka, tako da detalji tek slede.
Ponovo Ford Capri ?

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.
Novi kompaktni Land Rover stiže 2010. godine

Britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavljuje dolazak novog modela Land Rovera za 2010. godinu, koji će se bazirati na studiji LRX concept, predstavljenoj na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. Za razliku od LRX concepta, novi Land Roverov kompaktni SUV (još mu se ne zna ime ali se pominje Freelander Sport, budući da se bazira na Freelanderu) imaće petora vrata i konkurisaće rivalima kao što su budući BMW X1 i Audi Q5. Što se izgleda tiče, serijska verzija će praktično biti nešto smirenija varijanta LRX-a (uz dodatni par vrata), što u praksi znači izuzetno privlačan automobil sa visokom bočnom linijom koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim svetlima, dva završetka izduvnog sistema i vrata prtljažnika koja će se otvarati iz dva dela. Novi kompaktni Landy će najverovatnije biti opremljen i tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, što između ostalog, podrazumeva stop-start sistem i hibridni pogon. I pomenuti LRX concept inače ima hibridni pogon, tačnije ugrađen mu je 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX concept može da se kreće samo na struju). Što se serijske verzije tiče, kupci će biti u prilici da biraju između široke palete pogonskih agregata, uključujući i 2,2 litarski dizelaš i 3,2 litarski benzinski šestocilindraš. Bez obzira što će novi kompaktni Land Rover biti namenjen vožnji pre svega po asfaltu, to ne znači da neće biti sposoban i za povremene off-road izlete van uređenih puteva.