
Najznačajnija karakteristika novog Mercedesa G500 nisu njegove terenske osobine ili sistemi pogona, nego četvorolitarski motor. Motor razvijen u AMG-u našao je svoj put ispod poklopca legendarnog terenca, a već pre smo ga mogli upoznati u specijalnoj verziji Mercedes-Benz G500 4×42.
Kao i u toj verziji, AMG-ov motor pozajmljen direktno iz AMG-a GT-a razvija 422KS. To je i više nego dovoljno za bilo koji SUV, ali u svetu Brabusa svaka dodatna KS se ceni.

Tako je novi G500 stigao u garažu najpoznatijeg tjunera Mercedesovih vozila gde je ugrađen posebni tjuning kit nazvan Brabus B40 – 500 PowerXtra. Radi se o tjuning modulu kreiranom da promeni određene karakteristike motora. Tako su promenjeni parametri prilikom ubrizgavanja goriva, delimično je izmenjen način rada turbina, te dodatno optimizovano sagorevanje.

Dakle, radi se o tjuningu poznatom kao “chip tuning”. Ovako je snaga motora podignuta za čak 78KS na 500KS, dok je obrtni moment povećan sa 610 Nm na 710 Nm. Radi se o značajnom povećanju snage, pa sada G-klasa sa masom od 2,5 tone uspeva da stigne do 100 km/h za svega 5,7 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 220 km/h.

Nakon tjuninga motora, verujemo i izmenjenih guma, Brabus je integrisao i novi nerđajući sportski izduvni sistem, kao i kompletan body-kit. Radi se o standardnom Widebody body-kitu koji Brabus već dugo ugrađuje na G-klasu.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Brabus