
Toyotin poznati motor 2JZ-GTE se ističe svojom pouzdanošću i snagom. To je jedan od najtraženijih motora na tržištu, 3,0 litarski redni šestocilindrični motor koji omogućava brojke veće od 1000 KS. Zato ih nije neobično naći u različitim automobilima, pa čak ni u vozilima za drag race ili drift.
Međutim, u ovom slučaju, zaista ne biste očekivali da ćete ga naći ovde. Nalazi se i u Ladi 2105 iz 1988., i trenutno se prodaje putem internetske aukcijske sajta Bring A Trailer. Ovaj brutalni "swap" je omogućio ovoj skromnoj limuzini da pređe sa samo 65 KS na impresivnih 700 KS, prema vlasniku.

Automobil je uvezen u Sjedinjene Države 2016., a kupio ga je njegov sadašnji vlasnik tri godine kasnije. Cilj je bio opremiti ga Toyotinim 2JZ-GTE motorom i Garrett GTX3582R turbo punjačem zajedno s Haltech ECU-om. Rezultat je 700 KS snage na točkovima, prema prodavcu, iako je u ovom trenutku konfigusiran da nudi 535 KS, navodi Jutarnji.hr.

Motor je povezan sa šestostepenim ručnim menjačem iz Nissana 350Z, dok je Ford zaslužan za diferencijal. Osim mehanike, vlasnik je ugradio kompletan prošireni body kit koji omogućava integraciju 17-inčnih Enkei RPF1 točkova. Ovo se kombinuje s prednjim spliterom, zadnjim spojlerom i otvorima za vazduh na haubi i krovu.
Ova Lada je pripremljena za reli, s punim zaštitnim kavezom, akrilnim prozorima i rezervoarom goriva od 38 litara. Uz to ima i trkačka sedišta, sistem za suzbijanje požara, disk kočnice s prednjim čeljustima iz Nissana 300ZX-a, nove prednje amortizere te električni servo sistem upravljanja.
Automobil se trenutno prodaje putem Bring A Trailera, na internetskoj aukciji koja završava ove subote, 30. septembra. Najviša ponuda do sada iznosi 10.173 evra.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Bring-A-Trailer