Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i direktor "Fijatovog" sektora za međunarodne odnose Siverijo Bonsiljori potpisali su u Torinu ugovor o proizvodnji "punta". Pored proizvodnje klasičnog "punta" ugovorom je precizirana i proizvodnja "punta" sa dizel motorom.
Ugovorom koji je "Fijat" u Torinu potpisao sa "Zastavom" predviđa se da proizvodnja "punta", krene u martu, potvrđeno je RTS-u.
Tim ugovorm planirana je proizvodnja od 15.000 automobila u ovoj godini.
Članovi srpske delegacije, predvođene ministrom ekonomije Mlađanom Dinkićem u Torinu razgovaraju o proizvodnji novih modela.
Posao sa "Fijatom" nije doveden u pitanje, on će biti realizovan, ali će investicije za novi model automobila ići nešto usporenije zbog krize svih automobilskih kompanija u svetu, izjavio je Dinkić uoči odlaska u Torino.
Da "Fijat" ne odustaje od svojih planova za "Zastavu" govori podatak da je poslednji broj mesečnika "Kambio Panorama auto", na naslovnoj strani, objavio ekonomičnije modele, a u tekstu se navodi da je reč o "Zastavi 327", ili Novom "Unu", koji treba da počne da se prodaje 2010. po ceni od 6500 evra.
U delegaciji Srbije su i državni sekretar minstarstva ekonomije Nebojša Ćirić i predstavnici "Zastave".
Izvor : rts.rs
Da li građani Srbije znaju da je "Zastava" otkupila licencu za proizvodnju fijatovog vozila marke "Punto", i za to platila dobrih 3 miliona evra?
Gospodine Dinkiću, dogovor je bio 1 ili 2 NOVA modela, (čak i najveći entuzijasti ne mogu reći da je "Punto" nov model), i proizvodnja 200.000 automobila godišnje?
Pa, gde je to, gospodine Dinkiću?
Ovako, "Zastava" je potpisala ugovor sa "Fijatom" da bi proizvodila nešto je mogla i bez "Fijata"!!!
Ovo je skandalozno obmanjivanje građana Srbije i radnika "Zastave" i poklanjanje najmanje 3 miliona evra "Fijatu"!
jeste da zvuci kao filozofiranje, ali je Fijat ta 3 miliona, pravno formalno, kupio u okviru dila...
...e sad pitanje je da li taj dil vazi posto ocigledno u 2009. nece biti ni jednog novog modela...
...e sad, realno, da li bilo koji smrtnik, cak i oni u nazovi, strucnoj javnosti, zaista znaju sta je napisano na papiru u tom dilu?
Vladimire, a jel imaš ti 200.000 kupaca za te automobile koje očekuješ da naprave u 2009?
@ Zoki
Promašio si suštinu.
Zastava je već bila osposobljena da proizvodi "Punto", da bude u 100% vlasništvu države, a ovako imamo samo virtuelnih 200 miliona € do "Fijata", koje verovatno nećemo ni videti.
Ne bih imao ništa protiv da Italijani ponovo proizvode "Punto", ali NISU uplatili ugovoreni novac, i drugo, država im je dala ogromne olakšice da bi proizvodili tih 200.000,( a pričali su i o 300.000 u kasnijoj fazi) vozila.
Ovako, država bukvalno ima manje nego pre prodaje "Zastave", jer i dalje ona plaća radnike,snosi troškove poslovanja a za uzvrat ni taksu za građevinsko zemljište ne dobija.
Posao veka... pre će biti predizborna magla veka!
Zastava je bila osposobljena da proizvodi Punto, ali nije ni smela ni bila u stanju da ga igde proda i od toga se sama izdržava. U današnje vreme je mnogo veći problem naći kupca za nešto nego to proizvesti. Da smo mi to umeli sami nama fiat ne bi ni trebao. A ako nam fiat iskreno kaže da u ovom momentu nije realno očekivati da se negde proda 200.000 pomalo skromnih i zastarelih automobila godišnje potpuno je glupo da se mi ljutimo na njih zbog toga. Oni će sigurno sačekati najpovoljniji momenat za izlazak novog modela na tržište, kad finansijska matematika bude pokazala da to ima smisla, bez obzira na naše nestrpljenje. To će se desiti i sa nama i bez nas, nama niko nije kriv što su nam potrebne tolike godine da smislimo šta ćemo sa sobom... Ni fiat kao ni jedan drugi proizvođač automobila nije socialna ustanova i ne treba od njega očekivati da zbrinjava nezaposlene srpske radnike. Fiat ovde kupuje fabriku pre svega da bi zaradio novac, a ako uslovi pokazuju da to nije moguće, ni od celog posla neće biti ništa...
@Zoki
Mala ispravka - Zastava nije bila osposobljena da proizovdi Punto, već da ga sklapa, što je ogromna razlika.
Bane, u pravu si, oni su sklapali auto po licenci fiata, koja je sigurno imala raznorazna ograničenja u pogledu tržišta na koja smo smeli taj auto da prodajemo, a o kojima mi kao javnost malo znamo.
S jedne strane mi možemo da krivimo fiat da se zaleteo grlom u jagode kada je kupovina zastave u pitanju ne videvši krizu odmah iza ćoška, ali ruku na srce morali bi da za istu stvar okrivimo i našu stranu, koja sebe drži za respektabilo stručnu u tom smislu.
Naša priča da mi eto hoćemo da iduće godine napravimo 200000 automobila i da fiat mora da ispuni obećanje i te automobile negde nekako proda je samo nastavak naše socijalističke filozofije zbog koje je zastava i propala.
Koliko ja vidim iz onoga što je dostupno, fiat se u suštini do sada ničime nije ni na šta obavezao, a i sada je samo iznajmio zastavu da mu napravi 15000 punta pa ne vidim ni čime mi to njih možemo da uslovljavamo i ucenjujemo oko bilo čega, takvim stavom ćemo ih samo oterati iz Kragujevca i pre nego što su tu došli. Ako im se penjemo na glavu sada kada još nisu usankali novac u Kragujevac, uplašiće se šta ćemo im raditi kada se stvarno udaju svojim novcem za nas i shvatiće da je bolje da pobegnu negde drugde. Pogotovo što oni imaju paralelno sličnu priču ovoj i u Rusiji koja je daleko bolji zalogaj od nas.
A i priča kako smo mi eto već dali naših 200 miliona eura a oni još nisu njihovih 700 je glupa, pa mi ne dajemo keš nego poreske olakšice, besplatno zemljište i nešto malo puta i pruge koje ionako uvek ostaju nama, pa ako oni to zaista ne iskoriste to znači da im ništa nismo ni dali...
@Bane
A u cemu je bane ta ogromna razlika?
Mislis da ce delovi biti proizvodjeni ovde?
Ne brate, i da lje ce se Puno sklapati od onoga sto stigne iz Italije, a jedina razlika je da nece slati ambleme sa "Z" vec sa "FIAT"!
Takodje ovde ne treba mesati drzavu i vlast!
Vlast je iskoristila prasinu oko Fijata da bi se smestila u fotelje, a drzava ce sad da placa!
Drzava u ovom slucaju su poreski obvaznici, koji treba d aplate deonicu auto puta do Kragujevca, koji treba d aplate prugu, koji treba da plate subvenciju za kupovinu Punta na kredit!!
Nije nama kriv Fijat, ije kriva ni vlast, krva je raja neuka i povodljiva!
Pa put i pruga su naši, da je sreće postojali bi i bez fiata, a i sto tebi smeta da e pravi put do Kragujevca, pa i njima treba put kao i svima ostalima. A subvencije za kredit idu iz razvojnog fonda u budzetu i ako ne bi otisli na to otisli bi na nesto drugo. Kada smo izdrzali tolike godine pomazuci zastavu sasto sada da budemo pakosni kada se bar neko resenje za nju nazire. Ako u to ne verujemo onda je bolje da nismo bacali pare na zastavu i u zadnjih 10 godina...
Drugo, ipak 98% stanovnistva nema nikakve veze sa zastavom pa i je i tvrdnja da je neko zbog zastave i fiata dobio izbore malo nategnuta...