home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Danas su objavljeni rezultati međunarodnog izbora (učestvovalo je 65 novinara iz 32 zemlje) za najbolji motor godine (International Engine of the Year 2009 Awarads) i posle nekoliko godina dominacije BMW-a, pobednik je Volkswagen.

Tačnije, pobednik je VW-ov 1.4 TSI četvorocilindrični benzinac, koji se ugrađuje u veliki broj modela, među njima i u VW Golf i Seat Ibizu Cupra. Ovaj agregat je takođe osvojio i nagradu Green Engine of the Year, kao i prvu nagradu u kategoriji između 1,0 i 1,4 litra zapremine.

Ono što odmah upada u oči, jeste apsolutna dominacija nemačkih proizvođača u ovom izboru, budući da su Nemci pokupili čak 11 od mogućih 12 nagrada.

Tako je Porscheov 3,8 litarski šestocilindraš nagrađen kao Best New Engine of 2009, Mercedesov 6,2 litarski V8 AMG kao Performance Engine of the Year (osvojio je i prvo mesto u kategoriji iznad 4,0 litra zapremine), sledi Mercedesov 2,1 litarski dizelaš sa nagradom u kategoriji između 2,0 i 2,5 litra zapremine, BMW je pokupio tri nagrade (u kategoriji između 3,0 i 4,0 litra zapremine sa V8 agregatom iz modela M3, u kategoriji između 2,5 i 3,0 litra zapremine sa 3,0 litarskim twin-turbom i u kategoriji između 1,4 i 1,8 litra zapremine sa 1,6L turbo motorom), dok je Audi nagrađen za četvorocilindrični motor 2.0 TFSI u kategoriji od 1,8 do 2,0 litra zapremine.

Jedina nagrada koja nijje otišla u Nemačku je ona za motor u kategoriji ispod 1,0 litra zapremine, gde je pobedu odneo Toyotin trocilindrični benzinac od 998 kubika.

Lista pobednika:

Best New Engine of 2009:

Porsche 3.8-litre flat-six (model 911)

Green Engine of the Year:

Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

Performance Engine of the Year:

Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

Ispod 1.0L:

Toyota 1-litre (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)

Od 1.0 do 1.4L:

Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf, Eos, Scirocco, Touran, Tiguan, Jetta, Seat Ibiza Cupra)

Od 1.4 do 1.8L:

BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

Od 1.8 do 2.0L:

Audi 2-litre TFSI (A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTi)

Od 2.0 do 2.5L:

Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEffieciency C-Class, BlueEffieciency E-Class)

Od 2.5 do 3.0L:

BMW 3-litre DI Twin-Turbo (135, 335, X6, Z4, 730)

Od 3.0 do 4.0L:

BMW 4-litre V8 (M3)

Iznad 4.0L:

Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, S, SL, CL, CLS, ML)

The International Engine of the Year 2009:

Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (Golf, Eos, Scirocco, Touran, Tiguan, Jetta, Seat Ibiza Cupra)



čitanja : 1209



Komentari

Vecina onoga sa liste ima smisla osim performance motora. Ne vidim razlog zasto Corvettin 6.2L supercharged V8 nije pobedio. Sa tim motorom Corvette je potukla sve i jedan serijski automobil na svetu na Nurburgringu.

Autor F-150 17 Jun 2009, 19:23

Zato sto je u pitanju New engine i New tehnology a ne small block iz 36 sa turbinom, ovde se ocenjuje tehnologija napredak i ekologija a ne vreme na stazi!!!

Autor aca 17 Jun 2009, 20:02

Kako je onda BMW 4.0L na listi?
On je koristen i prosle godine, nista nema novo na njemu za 2009.

Autor F150 17 Jun 2009, 20:06

Nisi u toku!

Autor Branko 29 Jun 2009, 09:56