
Izvor : Novosti.rs
Prema informacijama koje su „Novosti“ dobile u sedištu italijanske kompanije „Fijat“, dva modela koja su njihovi dizajneri pripremili za proizvodnju u Kragujevcu neće ličiti ni na jedan model koji se trenutno nalazi na evropskom tržištu.
- Kako smo saopštili prilikom potpisivanja aneksa ugovora sa
Srbijom, u pitanju su model „B“ i „C“ klase - rečeno je „Novostima“ u „Fijatu“.
- Model „B“ klase biće skraćenog gepeka, kakav je i „punto“, radiće se
isključivo u verziji sa petoro vrata, ali sa dve verzije motora. Za sada je
plan da dizel motor bude „džet“ 1,4, dok će benzinac biti standardni.
Ideja je, kažu u Torinu, da se novi „B“ model radi na platformi na kojoj se
danas radi „grande punto“, što znači da će u pitanju biti komforan gradski
automobil.
- Dizajn se, zaista, ne može opisati - tvrde u „Fijatu“. - Jednostavno je to
nešto što je potpuno novo i neuporedivo sa bilo kojim drugim modelom koji
radimo. Mislimo da je ovaj automobil idealan za evropske kupce, pa smo ga i
namenili tržištu Evropske unije.
Drugi model, dodaje sagovornik „Novosti“ je tipičan porodični automobil,
„sedan“ verzija sa komfornim gepekom.
- I njegov dizajn je nešto potpuno novo, dok će i u ovom slučaju biti dve
verzije motora - dizel i benzinac - tvrde u Torinu i napominju da će ovaj
automobil biti ponuđen američkom tržištu.
Crtež : arhiva Autoblog.rs
Ko sto Dinkic rece, konacno ce da zacepi usta silnim pametnjakovicima i skepticima! :)))
Ovo je prilicno profitabilna filozofija FIATa(ukoliko se ispostavi kao tacna) da sa jeftinom radnom snagom zeljnom dokazivanja svojih radnih sposobnosti proizvodi "skuplje" modele.
Ukoliko odustanu od proizvodnje malih gradskih modela-eto prilike za druge proizvodjace da otvore svoje pogone u Srbiji.
o politickoj pozadini ovoga svega ne bih komentarisao.
Ocekujem da pred naredne izbore FIAT najavi premestanje Ferrari-jevog i Maserati-jevog pogona u Kragujevac. Sa 80% domacih delova, naravno. Jedva cekam da Mirko Alvirovic testira 458 Italia sa Trayalovim gumama.