
Robna marka za izradu malih automobila Smart, jedna od filijala nemačkog gigantskog proizvođača vozila "Dajmler", preživljava teške dane zbog nedostatka različitih modela i pada tražnje na tržištu u SAD, piše "Špigl".
Taj nemački list navodi da će kompanija ove godine ukupno
prodati manje od 100.000 manjih vozila, u odnosu na 114.000 u 2009.
Uprkos činjenici da model "smart for tu", glavni proizvod brenda
Smart, emituje najmanje štetnog ugljen dioksida u svojoj klasi, njegova prodaja
najviše posrće u SAD, za oko jednu trećinu u odnosu na 25.000 isporučenih
vozila u 2008. godini, piše magazin ne navodeći izvor.
Američki dileri upozoravaju da do pada prodaje dolazi zbog toga što Smart nudi
model samo sa dva sedišta, dok neki ostali proizvođači mini vozila počinju da
prodaju slične automobile, ali sa četiri, pa i sa pet sedišta. Među njima je
"Fijatov" model 500.
Prema najnovijem izveštaju, prodaja u SAD je pala za oko 70 odsto u prvoj
polovini poslovne godine, dok su samo u julu isporuke smanjene do 60 odsto
(svega 560 jedinica), u poređenju sa julom 2009, kada je prodato 934 komada.
Šef prodaje i marketinga "Dajmlera" Joakim Šmit nedavno je izjavio da
kompanija očekuje da se prodaja ponovo vrati na raniji nivo kada se krajem ove
godine lansira novi model.
"Dajmler" je objavio da je njegova ukupna prodaja svih robnih marki u
SAD u julu porasla 5,5 odsto, pre svega modela "Mercedes-benc", čije
su isporuke povećane sedam odsto u odnosu na jul 2009, na oko 17.000 jednica,
bez obzira na smanjenu prodaju mini vozila Smart.
Izvor : Autobrief.com
Al zato bi se ubili od prodaje kad bi napravili neku kanturinu od 6 metara i 6 hiljada kubika.