home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, kojim su definisani uslovi koje vozači moraju da ispune kada je reč o dodatnoj opremi za automobile, počinje da se primenjuje od sutra.

Ovaj pravilnik propisuje podelu motornih i priključnih vozila, uslova koje moraju da ispunjavaju vozila u saobraćaju na putu u pogledu dimenzija, tehničkih uslova, uređaja, sklopova i opreme i tehničkih normativa, a ono što je većini vozača najvažnije on propisuje i način, vreme posedovanja i korišćenja obavezne i zimske opreme na vozilu.

Vozači će tako morati sada da imaju komplet sijalica za vozilo, novi komplet za prvu pomoć, uže za vuču, a u zimskom periodu, od 1. novembra do 1. aprila, i zimske gume za sva četiri točka.

„Ništa nije drastično i značajno promenjeno osim što su neke stvari pojašnjene, odnosno jednoznačno utvrđene”, rekao je Tanjugu načelnik Odeljenja za bezbednost saobraćaja Ministarstva za infrastrukturu Demir Hadžić i dodao da je dat prelazni period da se pojedine odredbe ispune.

On je ukazao da je pravilnik nakon 28 godina izmenjen i sada usklađen sa evropskim direktivama.

„Do sada smo imali paradoks da neko vozi auto marke 'Mercedes', a da ima pet sijalice 'zastave 101' ili onoga što je mogao da nađe”, rekao je Hadžić i dodao da apeluje na proizvođače, distributere i dilere motornih vozila i servisere da upoznaju i pomognu klijentima u poštovanju pravilnika.

On je ukazao da će vozači morati da imaju rezervne sijalice koje najčešće prestaju da rade.

Prema njegovim rečima, odredba se, kada su u pitanju sijalice, ne odnosi na savremena vozila koja imaju savremena svetla - led diode, jer takvim vozilima nije moguće uraditi bilo kakvu popravku bez servisa. Hadžić je ukazao i da su do sada vozači bili u obavezi da imaju dve zimske gume na pogonskim točkovima, što je bilo nebezbedno.

On je naveo i da će u zimskom periodu, ali samo tamo gde je saobraćajnim znakom naznačeno i gde na putu ima snege, vozači morati da imaju i lance.

„Ukoliko su u pitanju gradski uslovi, lanci neće biti obavezni, ali vozač može da ih stavi ako smatra da su mu neophodni”, rekao je Hadžić. On je istakao i da će, po novom pravilniku, kutija za prvu pomoć morati da ispunjava određene standarde.

„Ono što je prodavano i što se nalazi kod vlasnika automobila najčešće ne odgovara standardu koji je bio utvrđen. Sada je kutija usaglašena sa svim savremenim zahtevima kada je u pitanju prva pomoć u saobraćaju”, rekao je Hadžić.

Prema njegovim rečima, Institut za standardizaciju utvrdio je tačan sastav kutije koji je u skladu sa evropskim preporukama i dobrom praksom.

Kao primer, Hadžić je naveo i da kutija sadrži toplotnu foliju za održavanje telesne temperature.

Prema njegovim rečima, vozačima je dat prelazni period od godinu dana da nabave kutiju za prvu pomoć, što znači da će se ta odredba primenjivati od 19. septembra iduće godine.

Novim pravilnikom je zabranjeno zatamnjivanje prednjeg i zadnjeg vetrobranskog stakla, dok bočna stakla u liniji vozača mogu da se zatamne do 25 odsto, a ostala i više od toga.

Pravilnikom je utvrđeno i da sva vozila koja se registruju prvi put posle 1. marta naredne godine moraju da imaju ugrađen sistem protiv blokiranja kočnica.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 3317



Komentari

Je l' ovo na slici ovaj komplet za koji su rekli vise puta da nije dobar?

Poslednja recenica objasnjava zasto je sad kod "punta" kragujevacke proizvodnje ABS u trecem nivou opreme!! :)

Autor Cika Sima 19 Sep 2010, 00:12

Zabranjeno zatamnjivanje ZADNJEG VETROBRANSKOG STAKLA???

Autor Miki 19 Sep 2010, 09:13

@Cika Sima

Bas taj!

Autor milan 19 Sep 2010, 09:49

Kaže: "Novim pravilnikom je zabranjeno zatamnjivanje prednjeg i zadnjeg vetrobranskog stakla, dok bočna stakla u liniji vozača mogu da se zatamne do 25 odsto, a ostala i više od toga" ----> Alo bre, što zadnje zabranjeno, alo bre? Ostala mogu i više od 25%, koja su to ostala stakla? Zakon u Švajcarskoj - bočna stakla IZA vozača i suvozača, kao i zadnje staklo se može zatamniti, a vozačevo i suvozačevo bočno staklo je zabranjeno, kao i prednje vetrobransko staklo "šajba".

Autor Scorpion 19 Sep 2010, 10:01

Ma nema smisla ,moj Golf je skroz zatamljen!
Ali jedna crvena sve rešava...

Autor Lov na delove 19 Sep 2010, 10:09

http://www.mi.gov.rs/dokumenta/bezbednost/2010-08-08_pravilnik_tehnicki_uslovi.pdf
"Ветробран се не сме накнадно затамњивати. Бочна стакла у равни возача могу бити накнадно затамњена тако да укупна вредност пригушења светла не прелази 25%. Остала стакла на возилу могу бити накнадно затамњена без ограничења укупне вредности пригушења светла при чему на возилу морају бити уграђена два бочна ретровизора"

Autor Moron 19 Sep 2010, 10:30

@Moron
pozdrav druze!
Moram da ti prijavim da je juce moj Puntic bio izlozen pravoj navali projektila iz vazduha, ovog puta ne od ptica nego je sa obliznje zgrade gde sam parkirao na njega letela gomila svezeg maltera!?! Sreca pa se nije osusio, jer sam ga i ovako jedva skinuo a da ne ostetim lak...
Da li ce i to biti regulisano pravilnikom o saobracaju?

Autor carobnjak 19 Sep 2010, 10:44

Firmin auto kojeg vozim (privatna firma, tj. nisu državni organi kojima je SVE dopušteno) ima bočna stakla u ravni vozača fabrički zatamnjena 30% (na njima piše min 70% propusnost). I šta sada? Auto je kupljen nov kod nas (dakle regularno homologizovan u trenutku uvoza i prodaje). Mogu li da me kazne?

Autor Miki 19 Sep 2010, 11:22

@carobnjak
Sta da ti kazem... I ja sam neki dan prosao brzo kroz lokvu razredjenog betona i malo "ulepio" kola. Kola sve prežive ...

Autor Moron 19 Sep 2010, 15:12

Stvarno mi nije jasno odakle tumačenje da ne sme zadnje staklo da se zatamni. Jasno piše da se vetrobran ne sme zatamniti, a prema ovom pravilniku zadnje staklo se ne smatra vetrobranom. Pogledajte član 4. tačka 8):

8)
ветробран је окно на предњој страни моторних возила врста L, М, N и T;

Autor Đorđe 20 Sep 2010, 13:01

Naravno da je zabranjeno zatamnjivanje prednjeg i zadnjeg stakla...jer pojedini stavljaju folije i preko 50% na zadnjem staklu..pa ako vozite iza njih naravno da nemozete da vidite nista "bar ne kroz njihovo vozilo" sta se desava na putu ispred njih i zato nemozete odreagovati brzo da izbegnete nesrecu ili nesto drugo...Ehh sad vecina kola ima zadnje Roletne koje dopustaju da se vidi kroz njih ali umanjuju jacinu svetlosti od farova kola koja idu iza vas !!!

Autor CanijA 19 Okt 2010, 12:52