home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Broj krađa automobila je u Nemačkoj porastao. Iako nije toliko strašno kako je bilo početkom devedesetih godina prošlog veka, porast od 13 odsto je prilično veliki.

„Taj porast ukradenih automobila me ljuti, jer su poslednjih 16 godina učinjeni veliki koraci u borbi protiv krađe automobila. Ali nije toliko dramatičan“, rekao je Jerg fon Firštenvert, upravnik Saveza nemačkih osiguravajućih društava (GDV), magazinu Špigel.

Berlin – nesigurno područje

U glavnom gradu Berlinu je opasnost od krađe automobila najveća. Na hiljadu registrovanih automobila, ukrade ih se čak 3,5. U pokrajinama Tiringenu i Saksoniji situacija nije mnogo bolja. Tamo se ne ukrade toliko koliko u Berlinu, ali je porast, u poređenju sa godinom pre, vrlo veliki. Ta područja u blizini granice sa Poljskom su posebno rizična jer se odatle plen lako preveze u Istočnu Evropu. Najmanji rizik krađe je u Bavarskoj, Baden-Virtembergu, Porajnju i Sarskoj oblasti. Tamo je na hiljadu registrovanih automobila ukradeno svega 0,1 vozilo.

Lopovi najviše vole Leksus i BMW

Najomiljeniji automobil lopovima je terenac marke Leksus RX 400h sa 16,5 ukradenih na 1.000 registrovanih. Prethodnih godina je prvi na listi bio isto terenac, Porše Kajen, ali ga je hibrid Leksusa prestigao i spustio na 16. mesto, što je zasigurno obradovalo vlasnike tih luksuznih terenaca. Na drugom mestu je BMW-ova verzija terenca X5 3.0 D, sa 15 ukradenih na 1.000 registrovanih. Posle terenaca, na trećem mestu je Volksvagenov multivan. Osiguranje za taj automobil je u „rizičnom području“ Potsdama mnogo skuplje nego za neke luksuznije automobile.

Na četvrtom i petom mestu su sportski automobili marke BMW: BMW X6 3.0 D i BMW M3 Kupe. Šesto mesto je rezervisano za dobri, stari Golf IV koji je već godinama na ovoj listi, na veliku žalost vlasnika tog gradskog automobila. Posle Golfa IV, na listi je automobil istog proizvođača, Pasat 1.9 TDI i to onaj s praktičnim dizel motorom i u kombi verziji. Na osmom mestu je još jedan terenac, Tojotin Landkruzer 3.0 D. Poslednja dva mesta zauzimaju velike limuzine proizvođača iz Bavarske: BMW 535 D i BMW sedmica.

Kako se čuvati 

„Čovek se sam može štititi. Tehnologija je vrlo razvijena. Alarmi i elektronski uređaji za lociranje su vrlo korisni. Osim toga je i delimično kasko-osiguranje prednost jer pokriva deo vrednosti ukradenog automobila“, savetuje dr Erit Šlosberger, upravnik internet stranice za potrošače „FinanceScout24“. Osim toga bi vozači trebalo da se pridržavaju nekoliko jednostavnih pravila kako bi lopovima otežali posao.

Najvažnije je ne ostavljati nikakve vredne stvari, jakne ili torbe u automobilu jer one privlače pažnju. Saobraćajna dozvola isto nema šta da traži u autu. Automobil bi trebalo da se zaključa čim se izađe iz njega iako samo na kratko, kao na primer na benzinskoj pumpi. Ključ od auta bi kod kuće takođe trebalo pažljivo da se čuva. Sve je više kradljivaca koji provaljuju u kuće, uzimaju prvo ključeve i onda iz garaže odvoze automobile. Posebno rado se kradu i prenosni navigacioni sistemi. Zato bi trebalo nosač za takvu navigaciju, koji se lepi na staklo automobila, skinuti pre nego što se izađe iz auta.

Izvor : dw-world.de



čitanja : 2356



Komentari

To je najveca mana BMW-a I Audija.
Sto ih oteraju za 5 min,uz kafu.
Dok Mercedesa moze samo da gleda i da place.

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 11:42

I lopovi su gospoda, znaju sta valja! :))

Autor Bleki 20 Sep 2010, 14:30

@Bleki
Znaju sta moze da se ukrade.

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 15:30

Da vidimo kojeg će Mercedesa da ukradu. Malo morgen. :) ONo što je lako se krade. Pitbull, svaka ti je na mestu.

Autor Eki 28 20 Sep 2010, 17:15

Najverovatnije postoji insajder u BMW koji prodaje softver za kradju. To je problem koji imaju od pocetka inofrmaticke ere u automobilima. Pre par godina je postojao oglas na netu u kome se nudi lap top sa softverom i dodatnim alatom sa kojim se X5 odvozi ispod minuta, po ceni od svega 30 000 eura. :)

Autor Gagiba 20 Sep 2010, 19:15

Ajd Bmw, razumem. Ali sto kradu Lexus hibrid? Kome to preprodaju i na kojem trzistu?

Autor Bleki 20 Sep 2010, 20:27

@Gagiba
Jok. Lopovi imaju modernu opremu i pomocu nje mu razbiju kod.
Tacno je da se X moze odvesti za minut-dva (profesionalci).
Onim manje profi treba oko 5 min :):):)
To je danak kompjuterima.
Koliko su dobri,toliko i nisu.
Jer on cim udje,prikopca dzek i razbije mu kod,upali ga,otera,pa onda natenane dalje.
BMW,Audi,VW se kradu ko nista.
Dok tatu mogu samo sa setom da gledaju :)))
Kad vide nishan na haubi,smore se lopovi :)))
Al zato kad vide propeler ili prstenove,obradjuju se,trljaju ruke :)))

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 21:42

P.S. Verujem da bi i Audi i BMW imali dosta bolju prodaju da se ne kradu toliko.
Dosta ljudi ih izbegava bas zbog tog razloga.
Pa uzimaju neke koji se ne kradu.
Mada u poslednje vreme su poceli da "teraju" Renoe koji se pale na karticu.
Jos lakse nego Bmw-a.
Otera ga ko da je njegov,sedi i pali.

Autor PITBULL 20 Sep 2010, 21:45

Kradu se uglavnom skupocena vozila, ali ona koja mogu da se ukradu. Podatak za kradju mercedesa E klase u Americi od pre 4-5 godina bio je da se ukrade 1 na 10.000 registovanih sto je svakako rezultat za postovanje.

Autor Damko 20 Sep 2010, 22:36

Damko, i taj jedan što je ukraden, čovek izašao da kupi nešto a ključeve ostavio unutra. :D

Autor Eki 28 20 Sep 2010, 23:34

Devedesetih su snimani filmovi, u kojima negativci uvek voze bmw, pa eto, došla mafija po svoje prevozno sredstvo, a mercedesovci su prikazivani kao gospoda, koja je na ,,pošten'' način stekla novac (direktori)
A audijevci su neke aristokrate, plemići, poslanici, državnici...
A u novom milenijumu Audi služi za bežaniju (Transporter), a Peugeot za taxi i obračun sa Nemcima, Japancima i Kinezima (Taxi), Land rover za neke Plemiće, engleske patriJote
ITD... Ima li neko dobar primer za lexus?

Autor Dejan L 20 Sep 2010, 23:58

Evo kako je u Americi. MERCEDES: people driving new model Merc can be thought of as "Captains of the Industry". These people are rich, powerful and influencial to others. They carry prestige into their names just like the marque of the car thei're driving. Old model Benz owners are what we call "enthusiasts" and "true lovers" of their cars. BMW: this people are mostly sporty in nature. executives that are starting to make their mark in their industry. LEXUS: people who sees the reliability of their car their priority, balanced with luxury, but too stingy to bay Merc.
U Evropi: MERC- TAXIsti, Stariji uspesni ljudi.
BMW: Direktori, Doktori, uspesni ljudi bez obzira na godine, ali sa mladjim i sportskim duhom. LEXUS: Individualci koji hoce LUXUS, ali nece MERCEDES jer je previse "podrazumevan" brend (a i zbog taxista).
U Srbiji: MERC: - uspesni mali privatnici i mali krimosi. BMW: Direktori u DELTI, i Direktori firmi koje na veliko rade sa Deltom, pa kompenzuju. Srednji krimosi.
LEXUS: Zapoleni u Lexus-u, i jos 3 coveka, onako iz radoznalosti. ZAKLJUCAK: AUDI JE TATA, voze ga krupni krimosi (A8), Krupni direktori (A8/A6), i umisljeni menadzeri (A4). A nasi doktori? Oni jadni voze Porsche (Cayenne najcesce).

Autor Bleki 21 Sep 2010, 09:17

@Bleki
To sto si rekao za Srbiju mozda jeste tacno na jedan nacin ali u praksu uopste nije tacno.Jer da je tako,nebi svakog mjeseca Mercedes prodao mnogo vise primjeraka od Bmw-a i Audija,a Lexus ne moram ni da racunam jer je prodaja katastrofa...
ps.Kolko to nasih doktora ima Porsche?Mogu se na prstima prebrojat..:)*Da mi je jedan Cayenne nebi se zalio...;)

Autor Proter 21 Sep 2010, 14:06

Proter, u pravu si. Evo na Vrele gume imate barometar, i Mercedes uvek prida više od konkurencije, npr. Mercedes 78, Audi 42, Bmw 35. I svaki mesec tako. U mojem gradu Mercedes ubi sa prodajom. Bleki, zanimljiv komentar. :)

Autor Eki 28 21 Sep 2010, 21:18