
Preuzeto sa : Blic.rs
Delova za vozila iz starog programa „Zastave“ ima do 2015. godine. Direktor fabrike automobila Radomir Petrović izjavio je za „Blic“ da je u novembru 2008. godine prestala proizvodnja automobila domaćeg programa u „Zastavi“, ali da su ispoštovani svi ugovori prema kupcima.
Ovih dana glavnim gradom se pronela vest da delova za zastavina vozila nema, što istraživanje „Blica“ opovrgava. Beogradski prodavci ističu da mesta panici nema jer delova ima i za narednih nekoliko godina.
- Prvi put čujem da su počele nestašice bilo kojih delova za „Zastavine automobile“ jer u ponudi ima i limarije, i motornih grupa, i filtera, i svećica… - praktično svega. Konkretno od delova koje mi imamo u ponudi može da se sklopi 90 odsto „jugo keca“. Vlasnici „Zastavinih“ automobila za delove ne treba da se sekiraju, jer delova će biti bar narednih godina - kaže Sanja Veselinović, vlasnik „Start auta“ iz Kaluđerice.
Slične komentare čuli smo i u prodavnicama „Šop invest“ koje posluju u 27. marta, Maričkoj i Vareškoj ulici, od prodavaca „TMB komerca“ koje se nalaze u Bulevaru kralja Aleksandra i Mladenovačkoj ulici u Žarkovu, i od zaposlenih u „Kiler autu“ sa Tošinog bunara.
Navode trgovaca potvrđuje i direktor fabrike Petrović:
- Svako vozilo koje je proizvela „Zastava „ je imalo garanciju na motor i komponente, i dve godine garancije na koroziju karoserije. Uz to, obezbedili smo u magacinima sve delove koji su potrebni za popravke tih automobila u narednih sedam godina. Kada je traka za montažu automobila stala, imali smo i nove školjke za 150 automobila „jugo“ i za 100 „skala“, ali su one odmah prodate.
Od 1,5 miliona automobila koji se kreću drumovima u Srbiji i koji imaju domaće registracije, 400.000 je (skoro jedna trećina), iz programa „Zastave“. Od tog broja, 300.000 vozila koja je nekada pravila kragujevačka fabrika je starije od 10 godina.
Direktor marketinga „Zastava automobila“ Vladeta Kostić kaže da je obezbeđena kompletna mehanika (delovi za veđanje ili oslanjanje vozila, menjači i transmisioni elementi).
-Kako saznajemo u „Zastavi“, i fabrika motora DMB je još uvek sposobna da napravi motor za neko od bivših modela „Zastave“, jer je pre par meseci isporučila 50 novih motora fabrici u Somboru za vozila „skala“ pik-ap.
Vlasnici „Zastavinih“ vozila, koji imaju problem da nađu neki od potrebnih delova, pomoć mogu da potraže u marketing službi „Zastave“ na broj telefona 034 323 397.
Foto : arhiva Autoblog.rsU Fabrici Fiata u Kragujevcu tesko povredjen radnik,naprsla lobanja,nagnjecenje mozga...
Bez svesti covek,u zivotnoj opasnosti...
Dinkića, Tadića & Co. treba pregaziti istim ovim Yugom. Ne zaslužuju ništa bolje.
@carobnjak
Sada je kasno za gaženje, ali da sam znao šta će da urade, pregazio bih ih bez milosti (samo pod uslovom da za to ne budem kažnjen) :))) Uništavanje proizvodnje u sopstvenoj zemlji, je nešto najstrašnije što su mogli da urade.
P.S. Montaža koju će možda započeti početkom 2012. godine, daleko je od proizvodnje. Uništiti proizvodnju mehaničkih sklopova (menjača, sistema za oslanjanje, upravljanje, kočenje...), zbog postavljanja linije za montažu je čist idiotizam. Montažnu liniju su mogli da postave na bilo kom mestu na kom bi izgradili halu, a Zastavu je trebalo prodati nekome ko bi nastavio njenu tradiciju. Dacia i Škoda su pravi primeri za to...
Na mestu nekadašnje Mehaničke obrade, instaliraće opremu za proizvodnju branika i ostalih plastičnih delova. Zar se 21. oktobar iz Kragujevca već ne bavi proizvodnjom pomenutih elemenata!?! Naravno da se bavi, ali potrebno je da takav jedan proizvođač propadne, da bi se zatim na tom mestu izgradio neki supermarket ili stambene zgrade.
Nije samo problem u vlasti, već i u ljudima u Srbiji, zbog toga što je većini drago kad komšiji crkne krava. Mi smo generalno nenormalan narod...
P.S. da dodam jos ovo: kad bi Fiat ili bilo ko dosao u neki drugi grad i poceo od nule, opet bi bio bombardovan identicnim komentarima i "dobrodoslicom" a sve u vezi sa tvojim zakljuckom...